15. The sims 4

Vilka expansionspaket rekommenderar ni?

2018-02-17 22:01 #0 av: Emmaab

Hej! Jag har nyligen börjat spela sims igen efter många års uppehåll. Jag har nu sims 4 och har fått djurliv nyligen. Nu är jag sugen på att införskaffa mig fler expansionspaket men det finns ju så himla många! Vilka rekommenderar ni? Vilka tycker ni bäst respektive sämst om? Förstår att det kanske är svårt att säga men vill gärna ha lite tips :)

Tack på förhand!

Anmäl
2018-02-17 22:12 #1 av: Mitchika

Dags att jobba, tveklöst. Glad

Det ger tre nya karriärer (Läkare, Polis, Vetenskap) där du får följa med din sim på jobbet till var och en av dom. Skrattar

• Som läkare behandlar du patienter, listar ut diagnoser och förlöser bebisar. 
  • Som polis försöker du lösa brott (vilket kan vara lite halvrörigt ibland), patrullerar gatorna i jakt på förbrytare som skräpar ner och hanterar livet på en polisstation. 
  • Som vetenskapsman uppfinner du saker, arbetar med massa hemliga saker och även försöker få kontakt med utomjordingar. 

Du måste se till att din sim gör sina dagliga arbetsuppgifter (eller struntar i dom!) och samtidigt ser efter sina behov. Fler uppgifter och högre mätare på arbetsdagen, desto större chans för en befordran eller åtminstone ett steg i rätt riktning för en. 

Umgås med kollegor, svär över att dom är i vägen för din sims arbete och ha något att göra istället för att vänta medan dagen spolar förbi och din sim jobbar. Skrattar

Utöver det får du även med utomjordingar till spelet och en massa roliga prylar. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-02-17 23:04 #2 av: Author7

Jag älskar paketet vampyrer.

I Vampyrer får du göra dina egna vampyrer. De fungerar ungefär som egna simmar fast med magiska krafter. Ler Spelet blir då som ett fantasyspel och det känns kul. 

Anmäl
2018-02-18 09:26 #3 av: Vrilen

Tycker du om att bygga skulle jag välja stadsliv =)

Anmäl
2018-02-18 10:28 #4 av: Author7

Jag tycker om stadsliv också till en del. Man får ju inreda egna lägenheter och bo mer nära sina grannar än tidigare vilket är kul. 

Däremot finns det ju vissa begränsningar när man inreder lägenheterna och man kan tyvärr inte göra egna hyreshus från grunden. 

Anmäl
2018-02-18 16:15 #5 av: Emmaab

Tack för alla svar!

Jag har kollat runt lite och tycker nog vampyrpaketet verkar jätteskojigt! Någon mer som tycker det? :)

Anmäl
2018-02-18 16:34 #6 av: Mitchika

#5 Absolut, jag älskar vampyrerna! #2 rekommenderade det. Hade du frågat efter gamepack och inte expansion är det också vad jag hade rekommenderat. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-02-18 21:18 #7 av: Emmaab

#6 Oj, jag kanske inte skulle ha skrivit endast expansionspaket, my bad. Jag menade expansion/game pack / stuff pack. Får skylla på att jag är ny i simsvärlden Lipar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.