Annons:
Etikettövrigt
Läst 4035 ggr
Lovissimmer
2018-02-27 10:38

The sims 5?

När tror ni the sims 5 kommer komma ut? Tror ni att the sims 5 ens kommer komma ut? Vad tycker ni borde vara med i sims 5? Här är en lista med saker som jag tycker borde finnas med i sims 5. Skriv gärna saker som ni vill ha med i kommentarerna. En öppen värld! Mer saker för barn, småbarn och även bebisar. Att man ska kunna lära bebisar att krypa, gå osv. Så det finns mer saker att göra med bebisar. Att man ska kunna följa med barnen och småbarnen till skolan eller dagis. Årstider!!! Bussar, tåg osv. Kunna åka på solsemester. Fler än 8 i ett hushåll. Att barn och tonåringar ska kunna växa gradvis. Det var detta jag kom på nu, kommer lägga till ännu mer saker senare och det får även ni göra!

Annons:
Surpan
2018-02-27 12:03
#1

- Storyprogression, jag vill kunna välja att mina familjer ska sköta sina egna relationer, träffa folk, skaffa barn osv även om jag inte spelar dom.
- Mer realistiska relationer.
- Simmar skaffar sig arbetskamrater/skolkamrater på jobbet.
- Fler ålderskategorier.
- Fler färgswatches per pryl.
- Kroppsbehåring.

Saker som väder och semestrar tror jag aldrig kommer vara en del av ett basspel. det kommer alltid att komma som expansionspack tror jag. Kanske kommer det till fyran också.

/Surpan

Mitchika
2018-02-27 18:47
#2

Jag hoppas det dröjer några år till innan The Sims 5 kommer ut så den här hemska "live service"-fasen som spelindustrin befinner sig i hinner passera. Annars vill jag inte ens tänka på hur The Sims 5 kan tänkas bli. 🤦‍♂️

Det jag skulle vilja se är en kombination av flera olika spelen! 😃
Många av spelen har bra idéer som skulle kunna göras bättre. 

Öppen värld
Den behöver inte vara helt öppen och gigantisk som den var i The Sims 3. Kvarteren som i The Sims 4, till exempel. Willow Creek är uppdelat i några kvarter, till exempel. Hade kvarteren varit öppna utan laddningsskärmar för varje tomt hade jag varit ganska nöjd ändå och det hade inte varit lika krävande för datorn som till exempel The Sims 3. 

Konsekvenser av ens handlingar
Där tycker jag personligen att The Sims 4 är värst i serien. Ingenting du gör har någon större effekt på världen eller andra simmar i spelet. Ett småbarn kan för sjutton vandra runt ensam i San Myshuno och ligga på gatan och sova mitt i natten utan att något händer eller att någon bryr sig! 😮

I The Sims 2 och 3 kunde ett småbarn inte lämna tomten på egen hand utan sina föräldrar eller någon vuxen/äldre som hade koll på dom. Det var bara ett exempel, men det känns som om många saker du gör i spelet inte har någon större påverkan på någonting. Barn kan vara ute hela natten och hänga utan att någon bryr sig. 

Konsekvenser av dina simmars handlingar gör allt mycket roligare! Om du lyckades få till en katastrofal dejt i The Sims 2 så kom dejten tillbaka till tomten, lämnade en påse brinnande hundbajs utanför dörren, ringde på och sprang sen iväg medan ett meddelande i rim poppade upp. 😃

Mer såna saker, tack! Kanske inte just med bajs, men roliga och/eller oväntade konsekvenser för saker och ting. Skrattar

Create A Style/Skapa En Stil

Snälla, jag vill så gärna ha det igen. 😍

Jag älskade det. Med mindre öppna världar som jag föreslog ovan så skulle det förhoppningsvis inte bli för krävande! 

Följa med till jobbet/skolan eller alternativt ha karriärs och skolmöjligheter man kan styra över själv för simmarna

Något av det bästa med The Sims 4 tycker jag är Dags att jobba och möjligheten att följa med till arbetsplatsen och jobba med sin sim. Skrattar

Det fanns även såna karriärer i The Sims 3 i form av Spökjägare, Brandman, Detektiv och möjligheten att göra dina simmars favorithobby till deras arbete också. Sälja grödor och fisk i provisionsbutiken, till exempel. 

Jag vill hemskt gärna se något sånt här för barnen och tonåringarna också! En liten skolmiljö där barnen/tonåringarna umgås. Hur roligt vore det inte att ha en bal som tonåringarna går på, som exempel? Ska vi drömma så dröm stort! Skrattar

En kombination av dessa alternativ på något sätt låter fantastiskt i teorin. Bra mycket roligare än att skicka iväg simmarna till en osynlig arbetsplats/skola. (alla spel har det problemet, så där gnäller jag lika mycket på dom alla) 

Möjligheten till Story Progression samt alternativet att stänga av den

Det jag älskar med The Sims 2 är min totala kontroll över hela kvarteret och alla familjer. Nästan inget händer utan att jag godkänner eller bestämmer det själv. Jag har makten, jag är gud, ingen sim så mycket som nyser utan att jag är där och övervakar. 

Det jag hatar med The Sims 2 är exakt samma sak. Total kontroll är underbart, men ibland vill man bara spela på en familj och låta resten av kvarteret sköta sig själv och familjer utvecklas på egen hand utan att det dör ut. 

I The Sims 3 kom NRaas Story Progression och det var bland det bästa jag haft när det gäller sånt, även om inställningarna kunde få världarna att flippa ur lite ibland om man inte hade koll på vad man gjorde. Jag kommer aldrig glömma den extrema babyboomen vi hade i Moonlight Falls när jag klantade till det… Skrattar

MC Command Center med sin Story Progression till The Sims 4 är på något vänster ännu bättre. Enklare att ställa in och justera efter egen vilja, gör sitt jobb fantastiskt och med väldigt lite krångel. Jag kan inte föreställa mig spelet utan det längre, ärligt talat. 😍

Så ja, en bra Story Progression. Jag vill se kvarterets familjer föröka sig, åldras, gifta sig, skiljas och få barn igen genom flera generationer, precis som familjen jag spelar på. Skrattar

Det är väl det mesta jag skulle vilja ha. Utöver det vill jag gärna ha det som vi haft i tidigare spel i form av expansioner, prylpaket och så vidare. Årstider, husdjur, semestermål, universitet, hela högen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

AilyAdams
2018-02-28 12:54
#3

Sims 3 liknande byggläge, öppen värld och fungerande story progression.

 **************************
Heter det De eller Dem?

MaritaMedLångtAnvändarnamn
#4

Enda jag faktiskt förväntar mig av Sims 5 är att man kan spela online, dvs med andra spelare i samma värld och kunna interagera med dem.

Author7
2018-03-05 11:18
#5

Om vi skulle få the sims 5 skulle jag vilja ha med: 

Egna världar: 

Jag saknar att ha möjligheten att bygga egna världar såsom i the sims 2. Jag avskyr at bara ha små "färdiga" kvader som Willow Creek etc. Jag vil kunna bygga från grunden. 

Bättre relationer: 
Jag avskyr hur det hanterat med relationerna i the sims 4. Det känns som om man inte har spelat på ett tag så faller kontakten bort med simmarna och man måste skapa den igen. :/  Jag vill att man alltid ska känna varandra och att man bara behöver hälsa på varandra en gång! Det känns så frusterande att "lära känna" personen på nytt igen bara för man varit borta ett tag. 

Minnen:

Jag saknar verkigen minnens funktionen som fanns i det finns the sims 2. Där man kan se saker som minnen och en liten tanke till dem. Jag tycker det är viktigt sen när man utvecklar karaktären. 

Möljligenheten att bygga sina egna hyreshus 

Skolan :

hela skolgången där det ska vara möjligt att följa sin sim in i skolan. Med hela skolan menar jag från förskolan till universitet. 

Jobb:

 Lika som tidigare Dags att jobba fast mer jobb där man kan följa med simmen. 

Sedan om vi får the sims 5 skulle jag  tilläggs spel ingår: 

  • Djurliv - Med mer djur och möjlighet att kontrollera djuren 
  • Bygga sitt egna shoppning centrum. 
  • Möjlighet att åka på semster med sin sim. 
  • Fantasy tillägg : Här kan din sim bli en fantasy varelse som vampyr, varulv , ängel , häxa , trollklarl etc.

Medarbetare för Days of our lives

Kakan87
2018-03-06 11:44
#6

De har tidigare gått ut med att det inte kommer the sims 5. De har sagt st 4an är det sista, men tror inte på det 🙂

Annons:
Kakan87
2018-03-06 11:44
#7

De har tidigare gått ut med att det inte kommer the sims 5. De har sagt st 4an är det sista, men tror inte på det 🙂

Mitchika
2018-03-06 13:06
#8

#6 Har du källa på det? 🙂

Det enda jag minns att jag har läst är att det sagts att om The Sims 4 inte säljer bra så blir det inget The Sims 5. Jag har inte hört något om att fyran skulle vara slutet på serien.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

iMAKiTTYCAT
2018-03-08 09:15
#9

Jag saknar att simmarna har egna fordon i the sims 4, så om en 5:a kommer ut så önskar jag cyklar, olika bilmodeller, kanske tillomed häst och vagn😍

Zoroyo
2018-03-08 12:38
#10

Skulle vilja kunna bygga egna lägenheter, så det skulle vara coolt ifall den möjligheten kom med 5:an på något sätt 🙂 Skulle även vara roligt ifall man kunde transportera sin sim med olika typer av fordon, kanske leva livet på landet och ha djur som är typiska för livet ute på landet, även djur som kaniner, illrar, fåglar, sköldpaddor och sims ikoniska llama vore kul att ha

Calcifer
2018-03-08 15:48
#11

Skulle uppskatta om det gick att ha typ en farm, om man vill vara lite mer "lantlig" av sig. Med höns, får, grisar, etc. Att man t:ex ska kunna försörja sig på så vis, och vara bonde.

Däremot är jag tveksam till att ett sims 5 faktiskt ska komma ut. Vad jag förstått - men kan ha fel såklart - har inte fyran alls varit lika bra mottagen som trean. Det känns som om det kanske skulle gynna dem mer att fokusera på annat. Speciellt nu när EA har fått tagit emot så sjukt mycket kritik kring hur de släppt en del andra spel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PuffeSnutt
2018-03-09 17:10
#12

Vad jag vill ha i Sims 5:

  • Öppen värld.
  • Att djur, semester, stadsliv, restauranger, bowlinghall, bio, årstider osv. redan är inkluderat i spelet med möjlighet att stänga av de man inte vill spela med.
  • Att man ska kunna välja tidsepok t.ex. om man vill spela med en familj på 1920-talet.
  • Skapa en stil
  • Och som #11 säger, att man kan ha en bondgård med höns osv.

Äta, Sova, Netflix<3

C
2021-08-10 21:01
#13

Jag vill ha med barnvagnar till bäbisarna . Och jobba på förlossningen

Annons:
Kakan87
2021-08-11 11:57
#14

Man kan jobba med förlossning i dags att jobba eller vad det heter. Man är läkare men får möjlighet till att hjälpa en kvinna att föda barn.

C
2021-08-11 19:11
#15

Kan man jobba på förlossningen i Sims 5

Mitchika
2021-08-11 19:17
#16

#15: The Sims 5 har inte släppts ännu, så ingen vet hur det spelet kommer bli när eller om det släpps.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: