Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1904 ggr
MaritaMedLångtAnvändarnamn

Hur får man simmarna i kvarteret att åldras?

Hej!
Min dotter har spelat på samma "familj" i flera generationer och i samma kvarter, och det är alltid samma personer i grannskapet som hon stöter på. Vår fråga är om det går att få ett lite mer levande kvarter där det dör folk och reproduceras nytt osv? Lite tråkigt för henne att alltid stöta på samma personer överallt :)

Annons:
Mitchika
2018-03-02 22:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej! 🙂

Ja, det går att få det lite mer levande med en inställning i spelet. Simmarna i grannskapet kan inte föröka sig och få barn, men dom kan åldras och när dom dör så dyker nya familjer upp som spelet själv skapar och flyttar in! 

Gå in på Spelalternativ på Menyn när du är inne i spelet (inte på huvudmenyn) och klicka på Övrigt. Klicka sedan på Spelfunktioner så borde du hitta alternativen som styr åldrande. 

Där kan du bocka i så att ospelade familjer också åldras. Du kan även bocka i alternativet att fylla tomma hus (helt valfritt), vilket betyder att alla hus som inte din dotters familjs simmar bor i kommer det istället flytta in andra simmar i som spelet skapat.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

MaritaMedLångtAnvändarnamn
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack för svar!

Men vad konstigt, för såhär ser det ut hos oss. Finns det någon mod eller liknande för att få igång proceduren tro?

Mitchika
2018-03-02 23:05
#3

#2 Hmm, det var konstigt. Inga simmar har åldrats alltså och alla ursprungssimmar finns kvar? 😮

Jag använder mig av MC Command Center och dess Story Progression, vilket gör mycket mer. Den får simmarna utanför ens egna hushåll att gifta sig, skaffa barn, åldras och får kvarteret att verkligen komma till liv. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

MaritaMedLångtAnvändarnamn
#4

Vart laddar man ner det säkert? Eller finns det någon tutorial på youtube eller så?

Mitchika
2018-03-02 23:33
#5

#4 Jag kan skicka dig en länk i ett Privat Meddelande om du vill? 🙂

Jag vill dock varna om MC Command Center. Det är en mod som behöver uppdateras kontinuerligt. När nya uppdateringar släpps till The Sims 4 kan MC Command Center sluta fungera och behöver då tas bort ur spelet för att inte ställa till med krångel och problem. Det gäller många mods och är inte unikt för den här, men det kan vara värt att nämna. 

Skaparen till MC Command Center är jätteduktig på att snabbt uppdatera modden för att fungera med nya uppdateringar, men det kan ändå dröja några dagar. Då får man ladda ner den på nytt igen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

MaritaMedLångtAnvändarnamn
#6

ok, hmm låter lite krångligt.. men iofs spelar hon mest på en dator som inte är uppkopplad online så då kanske det inte är något större problem. skicka gärn länk i pm :)

Annons:
Bara Anna
2018-03-06 17:24
#7

MC Command Center verkar mer skräckinjagande än vad det är faktiskt :-D Om du bara är intresserad av en mild form av storyprogression så har modden ett inbyggt default-läge för det. Det enda ni behöver göra är att ladda ner, installera och sedan köra!

För grundläggande tutorial: http://memyselfandmysims.se/mc-command-center/

Om du eventuellt skulle börja få en massa oranga rutor:
http://memyselfandmysims.se/2018/01/31/faq-for-last-exceptions/

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: