Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2833 ggr
Kakan87
2018-03-13 14:36

Utmaningar på Svenska

Jag tycker att det är få utmaningar för de som kanske inte kan engelska så bra så jag tänkte översätta några som jag tycker verkar roliga. Det kommer ju efterfrågningar ibland :)

Annons:
Kakan87
2018-03-13 14:37
#1

THE SIMS ALIEN UTMANING!

ALIENS INVADERAR JORDEN!

Skapad av Minikin. Hemsida: http://www.simscommunity.info/social/threads/the-sims-4-alien-takeover-challenge.1764/ Överatt av mig.

Vårt uppdrag från planeten Sixam är att befolka simmarnas värld med simaliens. För att göra detta måste du finna och döda offer som är mänskliga och vid varje tillfälle försöka skaffa barn med dem för att göra superutomjordingar (sim/Utomjording kombination).

Regler:

Skapa en sim, De kan se ut hur som helst Men måste vara en alien förklädd til människa. Simmen måste vara förklädd hela tiden, förutom då han är ensam. De måste hålla sin sanna identitet hemlig!

Mord – Utomjordingarna måste ha en källare där du ska svälta dina offer, (Du kan även döda med hjälp av koplantan men det tar mer tid) Skaffa gärna barn med simmen innan du dödar den.

Då simutomjordingar växer upp till unga vuxna måste de flytta ut I grannskapet.

Dina simmar får inte skaffa jobb – De vet inte tillräckligt om Jorden än! De kan dock ta pengar från sina offer.

Du måste få bebisen hemme för att undvika att sjukhuspersonalen får veta din identitet!

Du får bara skaffa ETT BARN med en och samma sim innan du dödar den.

Då dina offer har flyttat in eller haft myspys, får de inte lämna tomten! Du får inte riskera att din hemlighet avslöjas-DÖDA DEM!

Du förlorar OM:

- Någon upptäcker att din sim är en utomjording och lämnar tomten.
- Du dör.
- Om du misslyckas fylla ett helt kvarter med minst tre utomjordingar i varje hem.

Kakan87
2018-03-13 14:49
#3

Amephyst har skrivit detta!

#3 Herrskap och tjänstehjon är något jag kommit på själv, så reglerna är inte huggna i sten. Det kan också finnas någonting liknande redan om jag inte känner till Yrar

Men i grund och botten är det en vanlig legacy med de reglerna, men istället för att ha en släkt startar man två samtidigt. En släkt som tillhör adel (eller vad man nu vill se hen som) och en annan som ska vara en tjänare. De olika rollerna har sedan olika regler de måste följa.

Adel:

  • Är de enda som får tjäna pengar i hushållet.

  • Får enbart äta tillagad mat (inga snabbmål!)

  • Får inte utföra sysslor (städa, laga saker, laga mat osv)

Tjänare:

  • Får inte lämna tomten
  • Får inte tjäna pengar
  • Är de enda som får laga mat och göra andra sysslor
  • Är de enda som får välkomna gäster in i huset

Om man vill kan man sedan utveckla tjänarna lite mer så att det är en salongsmusiker och en butler exempelvis. Det är också lite kul att bygga så att tjänarna har ett eget mindre hus, eller göra mindre rum i "herrgården" där de får boGlad

Jag kan ha glömt någonting, men i så fall ska jag försöka komma ihåg att skriva till det härFunderar

Upp till toppen
Annons: