Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1951 ggr
simskontot
2018-03-19 12:27

Simmarna blir smala i CAS

Som rubriken lyder; har jag en tjock sim och går in i CAS (alltså när jag ska planera kläder osv) så blir hen smal?! Sen när de är färdiga i CAS förblir de smala. Varför? Hur får jag bort det?

Annons:
Granja Del Toro
2018-03-22 21:18
#1

Låter som en bagge (bug). Har du cc så kanske det är en mod som inte passar i hop med en annan, eller så är det någon av cc som inte passar med spel versionen och borde förnyas…Det finns bra program till the sims, som kollar om cc och moddarna är kompatibla, till sims 1,2,3 och fyra. Du kan hitta dem vid modthesims under fliken programs and software…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

EmSims4
2018-03-22 21:30
#2

Jag har varit med om att en del kläder automatiskt gör en sim smal i enbart det plagget. Det kan vara som #1 säger, att det är något cc som krånglar. Ifall du har cc testa att ta bort allt cc och testa om det fungerar då. Om det funkar, kör utslutningsmetoden! Något cc är dåligt. 

Annars kan du testa att reparera spelet!

Granja Del Toro
2018-03-22 21:37
#3

Är det 4an du har problem med så kan jag rekomendera att ladda ner Conflict Detector.Den är gratis att ladda ner, men du behöver skapa ett gratis konto på detta sims mod forum om du skall kunna ladda ner det. Detta program talar om, om du har mods eller cc som  är tomma, inte kompatibla eller om du har filer som tillhör 3 an eller tvåan installerad av misstag. Jag använder mig av detta program och det har hjälpt enormt… Är det sims  3 du menar så kan jag rekommendera The Sims 3 Dashboard Tool. Detta program är motsvarighet till 4ans conflict detector. Precis som conflict detector så kan den visa konflikter i dit spel som får spelet att kracha och uppföra sig märkligt, samt visa ifall du i misstag råkat installera  sims 2 eller sim 4 filer. Detta program har jag också, och det har hjälpt mig rejält från oönskde krachar och problem. Till sims 2 skulle jag rekommendera sims2 Error Log Generator. Jag har aldrig behövt använda detta till sims 2, men kan varmt rekommendera det för att luska ut varför spelet krachar och uppför sig märkligt.

Tyvärr är de på engelska men värt att ladda ner och använda.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

simskontot
2018-03-25 14:46
#4

Har inget cc

Granja Del Toro
2018-03-28 02:31
#5

Har du uppdaterat spelet till senaste versionen?

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

simskontot
2018-03-28 08:59
#6

Ja, det tror jag. Jag uppdaterar så fort det kommer "ditt spel behöver uppdateras".

Annons:
Granja Del Toro
2018-03-29 11:58
#7

🤔 Ja då vet jag faktist inte vad det kan vara. Spel brukar uppföra sig så om den behöver uppdateras, eller om man har okompatibla cc och mods i spelet! Du kanske borde skriva the sims 4 supporten och fråga vad problemet ligger. Jag hade problem med sims 4 djurliv, men min orsak var att ett par cc var inte kompatibel med uppdatering samt en mod, när jag kollade med conflict detector…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: