Annons:
Etikettövrigt
Läst 1846 ggr
Bara Anna
2018-04-01 08:01

Ny information om nästa gamepack släppt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så tråkigt att SimGuru Drake slutade och att vi inte få några mer teasers verkar det som.  Men läckor inom EA är alltid smaskiga!
http://memyselfandmysims.se/2018/04/01/information-om-nytt-gamepack-slappt/

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
LottaV
2018-04-01 12:43
#1

#0 Hi hi hi den var bra du fick mig😇

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2018-04-01 12:47
#2

Du lurade mig en kort stund, tills jag läste svenska namnet på gamepacket och kom till listan med funktioner! 😂

Tack för ett gott skratt, Bara Anna! 😃🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
2018-04-02 08:10
#3

[April, april]

Jag brukar älska att sitta framför skärmen och kamma igenom nätet den 1 april och kamma igenom tidningar och forum efter roliga skämt den här väldigt speciella dagen. Allra roligast skämt tycker jag är skämt som inte bara är en massa ljug i sig utan faktiskt har lite tanke bakom sig. Det är en sådan smarthet som jag har försökt att efterlikna i mitt egna försök till April, april… Något som är trovärdigt för att det ligger nära sanningen, men samtidigt väldigt lätt att genomskåda med lite kunskap och genom att läsa artikeln noga.

När jag bestämt mig för att jag ville göra ett Sims 4 skämt så började jag fundera på vad för expansion som faktiskt var trolig men ändå aldrig kommer att göras och bygga det därifrån. Tyvärr så var temat Dags att Deklarera redan taget. Så jag körde på ett stuff-pack för våra äldre istället. Nedan så redovisar jag de hintar som jag sådde i artikeln för att få folk att förstå att det faktiskt var ett April-skämt:

1.       SimGuru Fool – så vitt jag vet så finns det ingen SimGuru som faktiskt HETER Fool (hoppas jag). Men här var det en lek med ord. April, april heter på engelska ”April Fools  Day.

2.       My First Snowbird – det här var en ledtråd på flera nivåer:

a.       My First…. En känga till EA för att de för någon vecka sedan släppte vad jag tycker tidernas sämsta stuff-pack ”My first Pet”.

b.       Snowbirds – Kanske inte så många som vet det här, men Snowbird är slang för pensionärer som uppvisar ett migrerande mönster. De bor sommar-halvåret i Sverige och flyttar på vintern till varmare trakter. Kommer ursprungligen från USA.

c.       Sedan försökte jag lite subtilt föreslå att det är ett stuff-pack. Men vilket stuff-pack har någonsin fått sin egna värld? Plus att jag i stycket ovan omnämnt det som ett gamepack

3.       Pensionärsjävlar – Nu vet jag inte vad EA skulle kunna tänkas döpa ett sådant här pack till. Men jag hoppas de är lite mer PK än att döpa det till ”Pensionärsjävlar” :-D

4.       Pensionerade åldringar – en ganska svag ledtråd. Men jag tror att OM EA någonsin skulle göra detta så skulle det inbegripa ALLA åldringar, tror ni inte?

5.       Sedan var resten egentligen mitt försök att göra ett sådant pack framstå så tråkigt som möjligt. Vilket, av att döma av vissa kommentarer jag misslyckades kapitalt med 😊

6.       För mer info – Jag tycker att varje aprilskämt på nätet av rang ska ha en sådan här länk. Dels som en belöning till den som orkar läsa ända till slutet och dels för att källkritik idag är en bristvara

I det stora hela är jag glad att jag fick för mig att skriva ihop ett litet skämt på 1 april och jag hoppas att ingen tog illa vid sig. Glad 2a april!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
2018-04-02 12:18
#4

#3 Jag vet inte riktigt vad ni andra tycker, men jag tycker fortfarande att Dags att deklarera har stor potential och verkar riktigt kul ju… 😂😇😃

Jag tycker du gjorde ett riktigt bra jobb! Rejält uppskattat från min sida, ska jag säga! 👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2018-04-02 15:56
#5

#3 - #4 Båda hade hade saker som skulle var roligt att ha i spelet👍😃

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: