Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 2222 ggr
Ericab
4/8/18, 9:58 PM

Hjälp snälla!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har ett problem med min the sims 4 och det är så att jag laddar ner moddar från the sims resource det kan vara allt från kläder och hår. Jag lägger detta i min mods app i electronic arts och moddarna går in i spelet och jag kan använda dom Men ibland i spelet så händer det något och mina moddar ( mest med hår ) blir konstiga, frisyrerna blir inte som jag vill ha dom.. som ni ser på bildern här så har hon ljust hår men med svarta slingor i, vilket det inte är i början utan det kan bara dyka upp.. även ifall simmarna har mörkt/ svart hår blir det typ konstiga slingor i håret.. jätte jobbigt och störande! Som ni ser när hon sitter på stolen så har hon ljust hår men på hennes ” bild ” är det med svarta slingor, ibland när hon går så kan det komma och gå?!? Sen idag fick jag upp detta meddelandet när jag spelade och förstår ungefär vad dom menar. men att ” uppdatera” skript moddar förstår jag inte alls, och hur får man detta att försvinna? Jag har kryssat i spelalternativ att ” ta emot eget innehåll” men ändå blir det såhär och det är inget fel på filen utan det är ett ”package fil” . Finns det någon fin själ som har varit med om samma problem och kan hjälp mig? Tycker det är jätte kul att ladda ner men jobbigt när det ska fungera halvdant.. Såååå tacksam om hjälp!!

Annons:
Ericab
4/8/18, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är meddelandet som jag skrev där uppe!!!!!

nypisnina
4/9/18, 1:26 AM
#2

Som det står i meddelandet så kan det vara någon modd eller cc som behöver uppdateras. Ibland går cc sönder, jag har varit med om det ett par gånger, plötsligt börjar de bara försvinna och så påverkar det andra saker i spelet. Moddar och sådant uppdateras inte av sig själva utan man måste hämta hem de på nytt då de har blivit uppdaterade av skaparen. Jag ser att du har MCCC t.ex. den behöver man hämta på nytt när skaparen har uppdaterat den och ersätta den gamla med den nya. Oftast så uppdateras inte cc utan man får felsöka om det är något som har hänt, men ibland som sagt så kan det vara annat som stör. Jag hade t.ex. ögonbryn i spelet som började byta färg, de såg schyssta ut i ses men i spelet så blev de alla möjliga olika färger, men när jag rensade bland moddar och annat så försvann problemet.

blackwood
4/9/18, 5:35 AM
#3

Att håret blir randigt har i mitt fall berott på att jag haft för låga inställningar på grafiken i spelet.

Ericab
4/9/18, 6:11 AM
#4

Okej då förstår jag, tack! Men hur FU kar det med grafiken är det något speciellt man ska höja? Har det medta på låg:)

Mitchika
4/9/18, 1:14 PM
#5

Har du laptopläge aktiverat? Prova att inaktivera det i såna fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
4/9/18, 1:22 PM
#6

Här är info angående det oranga felmeddelandet du får:
http://memyselfandmysims.se/2018/01/31/faq-for-last-exceptions/

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Ericab
4/11/18, 7:19 PM
#7

hur menar du MITCHIKA? :)

tack så mycket anna!:)

Mitchika
4/11/18, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Laptopläge är en inställning i spelet som du kan ha aktiverad eller avaktiverad. Att ha laptopläge aktiverat kan orsaka problemen med CC-hår som du beskriver. 🙂

Testa och se om alternativet är aktiverat på din dator. Bocka ur det i såna fall.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: