Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1900 ggr
Mitchika
4/15/18, 11:08 PM

Saker jag inte visste om The Sims 2

Även känd som "Flera bra anledningar till varför Mitchika inte ska ha makt eller kontroll över någonting" och liknande versioner av det. 😃

För att ibland får jag för mig att testa lite nya saker. Till exempel att skapa ett nytt, rent kvarter och fylla med karaktärer från animeserier och därför vill lägga en perfekt grund. Det började med att jag letade efter det "plattaste" kvartersmallen i The Sims 2 och ramlade över ett fusk jag fullständigt hade missat ens existerade i spelet. 

modifyNeighborhoodTerrain

Det går att höja och sänka terrängen i kvarteren. Detta skulle givetvis testas omgående. 😃

Jag blev mycket nöjd. För den som undrar så hade bilarna inga problem med att köra på den sneda vägen längsmed kanten. 

Givetvis sänkte jag den gigantiska kullen/berget igen. Sånt kunde vi inte ha i experimentkvarteret. 

Jag tror gränsen som syns där på kanten är vatten av något slag, då det finns en liten sjö i det här kvarteret. 

För den nyfikna så har bilarna fortfarande inga problem att köra längsmed vägarna. 

Det här vara bara första saken jag upptäckte! Medan jag letade efter tangenten för att platta till terrängen (den som stod på Wikin verkade inte fungera) hittade jag något annat kul också.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/15/18, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Det går att växla mellan dag och natt i kvartersvy! 😮

Jag vet inte om jag kände till det här som barn/tonåring, men i såna fall hade det försvunnit helt ur mitt minne. Allt jag behövde göra var att trycka på L-tangenten och POOF! Natt! 

Bilarna på vägarna slår till och med på sina lyktor då och lyser upp vägen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/15/18, 11:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Varför får inte jag placera en tomt där under vattenytan? Den lilla sjöjungfrun lärde mig att nere på botten där är det toppen så jag vill att mina simmar ska kunna bo där och ha det bra! 😡

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/15/18, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ett förstört kvarter senare inser jag att jag nog borde titta på en tutorial för hur jag bäst använder det här fusket. Dock tycker jag nog att jag gjort ett ganska bra jobb på egen hand. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/15/18, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sådär, fusket bemästrat! Samma kvarter som på bilden ovan, men efter att jag plattat till större delen av eländet. 😃

Makten är min och jag kan bygga mina perfekta, platta kvarter utan krångel nu! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: