Annons:
Etikettfusk
Läst 3078 ggr
SIMLOVER65
2018-04-23 01:07

Vilka fusk brukar ni använda?

Jag brukar använda mig av gansak många fusk, men dem vanligaste jag använder är:

Sims.fill_all_commodities, den gör så att alla simmarna mår bra

bb.moveobjects ON, den gör så att man kan sätta grejer där man egentligen inte kan

och sen många andra

Vilka är dem fusken ni brukar använda?

Annons:
Mitchika
2018-05-06 13:12
#1

Jag använder sällan fusk när jag spelar då jag tycker det tar bort mycket av det roliga och utmanande i spelet. Dock finns det givetvis undantag, som när man bygger eller när något går åt skogen. 😃

I The Sims 2 använder jag vanligtvis: 

"moveobjects on"
För att placera saker på lite udda ställen och sätt ibland, som gardiner på fönster på olämpliga ställen. 

"boolprop testingcheatsenabled true" 
Mestadels för att fixa buggar och annat som uppstår i spelet, samt att den behövs för att använda Sims 2s version av reset sim. 

I The Sims 3 blir det oftast: 

"testingcheatsenabled true" 
För att fixa simmarnas dumheter, teleportera dom till rätt platser om spelet flyttar på dom eller för att fixa buggar och krångel. 

"moveobjects on"
För att ta bort buggiga föremål mestadels. Ibland för att bygga också. 

I The Sims 4 använder jag nästan inga fusk, för jag spelar väldigt sällan och när jag spelar behövs det oftast inga fusk. MC Command Center reder ut små buggar på egen hand. Men när jag väl måste är det: 

"testingcheats on" 
Som gäller då jag behöver teleportera ner simmar från möbler eller andra liknande roliga saker. 

Det är nog dom vanligaste fusken jag använder mig av i spelen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Charlotte Kittenheart]
2018-05-07 20:17
#2

Spelar tvåan, Brukar använda 'moveobjects on' för att flytta på saker och simmar hur jag vill. Använder också ofta 'boolprop allow45degreeangleofrotation true' för att kunna vrida på saker i 45 grader när jag bygger. Om alla mina simmar mår skit och jag inte orkar fixa det så använder jag 'maxmotives'. Använder också 'boolprop testingcheatsenabled true' för diverse grejer t.ex att tillfälligt lägga till andra simmar i hushållet, att dra upp/ner relationsmätare, att göra samkönade par gravida eller att ge en sim en talangmedalj 👍

Mitchika
2018-05-07 20:22
#3

Åh, nu kom jag på att jag glömde ett fusk som jag använder i stort sett hela tiden! 

Hideheadlineeffects för när jag ska ta screenshots. Det har olika namn och kommandon i olika spel, men det gör i grund och botten samma sak. Det döljer humörsdiamanten (plumbob) och även prat/tankebubblor.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2019-05-26 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har försökt att starta ett nytt spel i Oasis Landing vad behöver jag skriva in för fusk för att spela familjen jag har skapat och flyttat in på en tomt där så här ser den blå information rutan ut

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2019-05-26 17:29
#5

#4 När jag startade min legacy i Oasis Landing så flyttade jag först in min grundare i ursprungskvarteret och därefter åkte han till framtiden, köpte tomt där och jag fortsatte spela därifrån. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2019-05-26 17:45
#6

#5 Okej tack!

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
s8x2n6
2019-05-26 17:48
#7

Beror på lite grann vad jag vill göra. Men de jag använder är:
-moveobjects; som är alltid på för min del
-CAS fulleditmode; som jag använder otroligt mycket
-testingcheats; den krävs för cas fulleditmode, och används lätt för debug av fastnade simmar och mer!
-freerealestate; i vissa spel där det är önskvärt
-"money X"; ett pengafusk där man kan skriva in den exakta mängden pengar man vill ha, bra för vissa specifika spel återigen
Sen sitter jag emellanåt med andra koder också, men de är sporadiskt använda vid behov. Spelar Sims 4.

Alvirpo
2019-06-06 19:43
#8

Testingcheats är alltid på oavsett vad jag gör i spelen. Mestadels så bygger jag och inreder hus för det är vad jag tycker är roligast och då är moveobjects och olika pengafusk (motherlode, money x osv, beroende på spel) rätt nödvädiga. I Sims 4 brukar jag också använda mig av bb.ignoregameplayunlocksentitlement ibland så att jag kan använda mig av alla möbler etc. Spelar både sims 3 och 4.

Nettis!
2019-06-09 20:30
#9

Cas.fulleditmode för att redigera simar som skapats slumpmässigt i spelet. Många ser jättekonstigt ut när spelet skapar dem.

[Frida Wolfcloud]
2019-06-09 21:02
#10

#9 Använder också alltid det!😂

Marbi
2019-06-10 15:08
#11

Det jag använder mest när jag spelar är "motherlode" eftersom jag inte klarar av att dom bara har det dom tjänar på jobbet att röra sig med. :)

När jag bygger (vilket jag gör mest av tiden) så använder jag mest bb.moveobjects, speciellt när jag ska göra trädgård och sånt. För att kunna dekorera med mer än det som man har att välja på från början så använder jag bb.showhiddenobjects och skriver debug i sökrutan på katalogen. För mer urval har jag också använt bb.ignoregameplayunlocksentitlement.

Jag har aldrig och kommer aldrig att ladda ner CC i mitt Sims4. Jag har råkat ut för så mycket skräp och problem när jag gjort det med dom andra spelen och jag vill inte utsätta dom som laddar ner mina hus för det.

Upp till toppen
Annons: