04. Fusk

Vilka fusk brukar ni använda?

2018-04-23 01:07 #0 av: SIMLOVER65

Jag brukar använda mig av gansak många fusk, men dem vanligaste jag använder är:

Sims.fill_all_commodities, den gör så att alla simmarna mår bra

bb.moveobjects ON, den gör så att man kan sätta grejer där man egentligen inte kan

och sen många andra

Vilka är dem fusken ni brukar använda?

Anmäl
2018-05-06 13:12 #1 av: Mitchika

Jag använder sällan fusk när jag spelar då jag tycker det tar bort mycket av det roliga och utmanande i spelet. Dock finns det givetvis undantag, som när man bygger eller när något går åt skogen. Skrattar

I The Sims 2 använder jag vanligtvis: 

"moveobjects on"
För att placera saker på lite udda ställen och sätt ibland, som gardiner på fönster på olämpliga ställen. 

"boolprop testingcheatsenabled true" 
Mestadels för att fixa buggar och annat som uppstår i spelet, samt att den behövs för att använda Sims 2s version av reset sim. 

I The Sims 3 blir det oftast: 

"testingcheatsenabled true" 
För att fixa simmarnas dumheter, teleportera dom till rätt platser om spelet flyttar på dom eller för att fixa buggar och krångel. 

"moveobjects on"
För att ta bort buggiga föremål mestadels. Ibland för att bygga också. 

I The Sims 4 använder jag nästan inga fusk, för jag spelar väldigt sällan och när jag spelar behövs det oftast inga fusk. MC Command Center reder ut små buggar på egen hand. Men när jag väl måste är det: 

"testingcheats on" 
Som gäller då jag behöver teleportera ner simmar från möbler eller andra liknande roliga saker. 

Det är nog dom vanligaste fusken jag använder mig av i spelen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-05-07 20:17 #2 av: Charlotte Kittenheart

Spelar tvåan, Brukar använda 'moveobjects on' för att flytta på saker och simmar hur jag vill. Använder också ofta 'boolprop allow45degreeangleofrotation true' för att kunna vrida på saker i 45 grader när jag bygger. Om alla mina simmar mår skit och jag inte orkar fixa det så använder jag 'maxmotives'. Använder också 'boolprop testingcheatsenabled true' för diverse grejer t.ex att tillfälligt lägga till andra simmar i hushållet, att dra upp/ner relationsmätare, att göra samkönade par gravida eller att ge en sim en talangmedalj Tummen upp

Anmäl
2018-05-07 20:22 #3 av: Mitchika

Åh, nu kom jag på att jag glömde ett fusk som jag använder i stort sett hela tiden! 

Hideheadlineeffects för när jag ska ta screenshots. Det har olika namn och kommandon i olika spel, men det gör i grund och botten samma sak. Det döljer humörsdiamanten (plumbob) och även prat/tankebubblor. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.