Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 987 ggr
Lovissimmer
5/13/18, 12:48 PM

Laggigt spel? Sims 3

Blir så irriterad, startat om spelet 3 gnr och reparerat spelet. Vet inte hur jag ska göra. När jag pausar rör sig spelet smidigt men så fort jag sätter igång det är det så trögt och laggigt. Jag har nraas stkryprogesion Btw. Kan det ha med det att göra?

Annons:
Calcifer
5/13/18, 1:45 PM
#1

Det kan det vara. Eller så klarar din dator inte av spelet. Har du spelat det utan problem tidigare? Har du provat att dra ner t:ex grafik, stänga av spegelbilder och annat som kan dra onödig kraft?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lovissimmer
5/13/18, 2:52 PM
#2

#1 det har aldrig funkat. Vet inte hur jag ska göra ;(

Calcifer
5/13/18, 3:35 PM
#3

#2 Då låter det som om din dator helt enkelt inte kan spela det. Om så är fallet finns inte mycket att göra förutom att köpa nya komponenter till datorn, t:ex nytt grafikkort eller liknande om du har en stationär eller köpa ny dator.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Granja Del Toro
5/18/18, 12:58 AM
#4

Hard du sims3packs installerad? Isåfall kan det vara något av dessa som kan vara corrupterade. Då börjar spelet laggas. Jag gjorde såhär, jag laddade ner 3 program från mod the sims till the sims 3.  Sim3Pe, Multi installer och dashboard..

Dashboard är ett proram som kollar efter corrupterade, tomma filer, eller eventuella packages för sims 2. Har du corrupterade och sims 2 filer i mod mappen så kan det börja både lagga och kracha…

Har du sims3packs installerade och har downlads mappen full med downloads så skall du flytta över dessa till en annan mapp. Det kommer inte att göra spelet råddig då de är redan installerat.

När du har flyttat över dina nerladdningar till en annan mapp. Efter detta så installerar du både multi nstaller och sims3pe, Med mult installern kan du convertera sims3packs till packages. När de är konverterade till package filer  så kan du laga en test map i din mod mapp och lägga den dit. Sedan kör du programmet dashboard som visar om den är corrupterad, tom eller om den är conflict med några andra mods, som kläder,object och moderingar…Och ja detta är arbete.Jag har nästan 8 giga custom contents, så det tog mig ca 2 och en halv vecka att gå igenom allt men det var det värt, för nu laggar den knappt all och inga krachar heller.. Så det behöver inte vara datorn…Det kan vara några  corrupterade eller toma filer som spökar…

Du kan också pröva med att radera allt i feautured items mappen,Spela spelet offline så kommer inte dessa tillbaka.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: