Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1249 ggr
Granja Del Toro
2018-05-18 01:21

3 måst ha program till the sims 3

Dessa program jag rekommenderar här, är ett måste ha för att hålla reda på moddarna. Detta program används för att kunna kontrolera så at cc inte är korupterade, tomma, konfliktar med en andra cc, eller om du av misstag har lagt sims 2 cc package till sims 3 mod mappen. 2 av moddarna hjälper att konvertera sims3pack till package….

  1.  Dashboard
  2. Multi installer
  3. Sim3Pe

Dashboard är ett program som söker efter corrupterade eller tomma filer. Det hjälper dig också att hitta konflikter och ev sims 2 nerladdningar som du kanske har lag i fel mod mapp…saker som kan få spelet att lagga och kracha…

Multi Intaller är ett program som konverterar sims3pack till package fil

Sim3Pe är ett program som du kan skapa collectioner av nerladdningar så att det blir mindre package filer i din mod mapp. Samt att du kan ladda den konverterade filen och namnge den med samma namn som den konverterade sims3pack filen.

Var vänlig att notera. Pattens och nya världar skall INTE konverteras till package fil, för då kan det börja lagga och kracha…Resten kan konverteras till package fil.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
Granja Del Toro
2018-05-18 11:25
#1

Fel namn det skall vara Multi Extractor och inte multi installer. Länken är korrekt dock.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Mitchika
2018-05-18 14:27
#2

Jag vet inte hur jag ska tacka dig! Jag laddade ner Dashbord för att testa och hittade 5 konflikter och fyra felplacerade mods (som egentligen ska vara i Sims 2). Snabbt och lätt att åtgärda och efter det laddade CAS som en dröm! 😍

Jag har undvikit att skapa simmar i trean länge på grund av hur segt CAS var, men efter rensningen av dom 9 filerna var skillnaden enorm! 😃😍

9 felaktiga filer av 531 under ca 7 år av moddande i Sims 3, jag är rätt nöjd med det resultatet ändå! Men det visar verkligen hur lite det krävs för att slöa ner och sabba spelet. 

Senare idag ska jag försöka köra konverteringar av mina Sims3pack och kolla dom också. Därefter ska jag nog slå ihop custom content till collections och se om det hjälper ännu mer. Sim3Pe har jag redan och är bekant med, då jag skapar poser i trean och då använder det programmet, så det borde inte bli så krångligt. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Granja Del Toro
2018-05-18 19:23
#3

Var så god! Jo  det gör en stor skilnad. Har du sims 2 cc i sims 3 mappen så räknas det som corrupt och gör så att spelet fryser och krashar. Så det är bra att du fick sims 2 filerna på rätt platts nu. 🙂Jag rekomenderar stort att du konverterar sims3pack filerna en i taget och kopierar namnet från sims2package filen. Om du tar ock konverterar alla på en gång så kommer du inte att veta vilket är vad, då filen du konverterar blir siffrig…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Mitchika
2018-05-18 19:39
#4

#3 Jag har lekt runt med programmet nu ikväll och det finns en snabb inställning som du kan bocka i så att filen behåller samma namn när du konverterar den. 😃

Det funkar dock bara på Sims3package-filer som bara innehåller ett föremål, men det har snabbat upp processen bra för mig. 🙂

Jag sorterar upp min konvertering i flera steg och börjar med att bara konvertera custom content som skapats av andra personer samt sortera upp mina Downloadsfiler och rensa där. Jag har redan lyckats paja spelet två gånger med mina konverterade filer (spelet vägrade starta), men jag vet hur jag återställer det mesta så det gick alldeles utmärkt att fixa i alla fall. Sånt här tycker jag kan vara ruskigt kul. Fler konflikter hittades och åtgärdades, så jag hoppas verkligen det blir bättre vid nästa testkörning av spelet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-05-18 20:59
#5

Fråga! Går det även att konvertera filer som köpts och laddats ner från SimsStore till Packagefiler utan att paja något? 🤔

Bortsett från världar, givetvis.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[[Boktjejen]]
2018-05-20 10:03
#6

Synd att dem inte funkar till mac….

Annons:
Granja Del Toro
2018-05-24 19:24
#7

#5 Ja det gar det! Jag har store collectioner som package fil. Dog gjorde jag inte det sjalv, utan jag hittade collevtionerna pa natet… Dock rekommenderar att du kollar sa att de inte konflikterar med nagot! Tyvarr finns det nagra konflikter som inte passar med alla store delar! FY SHEMS EA!  Men det gor inte soa mycket…

Ni far ursakta men mitt svenska keyboard gick sonder sa jag maste kopa ny nasta manad..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
2018-05-24 19:30
#8

#6 Hittade denhar lanken, hur du skall fa dashboard att funka pa en mac dator. Samt denna lank for multi extractor och mac. Hoppas den hjalper..🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
2018-05-24 19:35
#9

#6 Video hur man anvander sim3PE and dashboard med mac..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

[[Boktjejen]]
2018-05-24 19:51
#10

#9 Jag löste det med multi installern

Granja Del Toro
2018-05-24 19:55
#11

#10 Toppen 🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: