Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1483 ggr
sp0ngeb0b
2018-06-08 10:45

Vad göra i spelet?

Konstig fråga kanske, men jag spelar The Sims 4 ibland, köpte det på mellandagsrean då jag blev så himla sugen. Spelade mycket förut när 2 och 3 var lite nyare. I alla fall. Anledningen till att jag inte spelar så ofta är att jag tröttnar på att göra samma sak hela tiden, vilket är skapa gubbar, bygga/renovera hus, och sen vet jag liksom inte vad mer jag ska göra med dem. Vissa familjer spelar jag med ett bra tag, typ skaffar barn och klättrar i karriären, och ibland gör jag douchebag gubbar och försöker få dem att bli tillsammans med så många personer som möjligt på samma gång, haha. 

Men alltså vad kan man mer göra? Någon som har något kul tips, eller bara vill berätta vad ni brukar göra med era gubbar och familjer? Gäller alltså Sims 4 om det gör någon skillnad, och jag har bara grundspelet.

Annons:
Anne.K
2018-06-08 12:23
#1

Testat att köra olika challenges i spelet? Såna som andra sims spelare skapat. Det brukar kunna liva upp spelandet lite. Att skapa en story kring simmen familjen man spelar med kan också göra det hela mer intressant.

Men ofta har jag samma problem som dig, att jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på efter ett tag. :P  Men just nu spelar jag en familj som jag faktiskt fäst mig vid som gör att det blivit roligt igen att spela, då jag i mitt huvud försöker bygga upp en liten historia kring dom olika familjemedlemmarna som jag spelar efter. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2018-06-08 12:25
#2

Och ett annat tips är att aldrig använda fusk. för det tycker jag gör spelet genast tråkigare, för då försvinner mycket av utmaningen i spelet. speciellt pengafusket är en stor nöjesdödare. För då har man inget att jobba och kämpa för. :P  Så jag använder aldrig fusk längre och det tycker jag har gjort iaf. min spelupplevelse bättre.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

sp0ngeb0b
2018-06-09 00:09
#3

Åh ja, fusk förstör egentligen det roliga precis som du säger. Jag brukar använda pengafusket, för att jag vill bygga hus utan restriktioner. Förr när jag spelade Sims 2 använde jag alltid både pengafusket och den där som höjde alla humörmätare till max. 🤔 Men det ska jag göra nästa gång, spela utan fusk. Tack för tipset!

Jag har aldrig hört talas om challenges! Hur hittar jag dem?

Nellsan anonym
2018-06-09 09:19
#4

http://forums.thesims.com/en_us/discussion/788042/list-of-challenges-legacy-and-other-for-sims-4 Där finns det en lista på olika typer av challanges men du kan också söka dig runt på youtube för att hitta. Mina favoriter är 100 baby challange och not so berry! 🌸

sp0ngeb0b
2018-06-10 08:50
#5

#4 Tack för länken! Jag sökte runt lite själv också och testade till slut Black Widow challenge (tror jag den hette) igår, det var kul men tar ju tid så klart hehe. Jag har inte så bra tålamod alltid, plus att jag tyckte det var lite svårt att döda männen. Minns i the sims 2 när jag spelade det, att man kunde köpa nån eldsprutande grej så kunde man döda folk mycket snabbare. En väldans massa regler också, så jag försökte hitta någon simpel challenge att börja med. Jag ska se om jag hittar fler som verkar roliga, så kan jag ha flera samtidigt att byta mellan så jag inte tröttnar!

PennyTrollet
2018-06-10 11:21
#6

100 baby challenge är riktigt kul och inte så mycket regler. Du ska få 100 bebisar genom så få generationer som möjligt. Men du måste skaffa en ny pappa för varje graviditet. Så du får inte bli gravid flera gånger med samma kille. Hoppas du förstår. Sen är det den yngsta dottern som tar över till nästa generation. Annars är det inte så många fler regler.

Annons:
sp0ngeb0b
2018-06-10 12:19
#7

#6 Tack för tipset, #4 nämnde också den och den lät faktiskt kul! Ska nog göra den nästa gång. Började nyss en som hette nåt i stil med "Breed out the ugly", fast jag ändrade lite på vissa av reglerna hehe.

PennyTrollet
2018-06-10 12:24
#8

#7 Jag brukar också ändra lite regler under tiden jag spelar. = ) Man gör det som passar. = )

simskontot
2018-06-18 21:36
#9

kolla in"100 roliga saker att göra i Sims" som är en tråd här på iFokus. Där kan du få massvis av tips!

sp0ngeb0b
2018-06-20 11:51
#10

#9 Jag hittade den häromdagen faktiskt 😃 läste igenom och hittade en hel del!

[moizoro]
2018-06-20 14:40
#11

Perfekt genetics challengen är rolig eller All my wishes😂

Upp till toppen
Annons: