Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 3621 ggr
Travis D
6/9/18, 11:38 AM

Vilken sims är bäst?

Hej,

vill köpa sims men vet inte viken jag ska köpa :)
Vill ha en där man kan köpa hästar och andra djur och det ska liksom vara fokuserat på djuren och simsen :) Något tips på något bra  sims där man kan rida, köra agility och sånt :)

Har tänkt på, The sims pets och the sims pets plus vilken är bäst?

Annons:
Mitchika
6/9/18, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det enda spel du kan ha hästar i är i The Sims 3 Husdjur till PC/Mac. Hästar finns inte inkluderade i något annat spel, tyvärr. Du måste ha både basspelet The Sims 3 och expansionen Husdjur för att kunna spela det. Glad

Om du menar The Sims 3 Plus Pets så räcker det med att köpa den. Där ingår grundspelet (som behövs för alla expansioner) och The Sims 3 Husdjursexpansionen till ett lite billigare pris. Annars vet jag inte riktigt vad du menar? 🤔

I The Sims 3 Husdjur kan du skapa egna hästar, avla dom med varandra eller på ridcenter (hyr ut din hingst till avel eller hyr en hingst för att göra ditt sto dräktigt) och givetvis rida på dom. Simmar från tonårsålder och uppåt kan rida, barn kan inte rida men kan hjälpa till att sköta hästarna. Även småbarn kan interagera lite med hästarna. Eller ja, hästarna kan interagera med dom. 😃

Häst som undersöker ett småbarn försiktigt.

Nyfött föl som tar sina första steg med sin mamma.

Dina simmar kan rida sina hästar överallt i världen (hästar är inte förbjudna någonstans förutom inne i byggnader) och kan även träna dom i hoppning genom att köpa ett antal roliga hopphinder samt träna dom i galopp. 

"Häst" och ryttare tränar hopp tillsammans. Vingarna är Custom Content som jag själv laddat ner.

Du kan skapa realistiska hästar eller helt galna fantasimonster, fantasin och den custom content du laddar ner till hästarna är det som sätter gränserna! 😃

Lilac Chaser som jag skapade för länge sedan. OBS! Hundar kan inte rida på hästar i spelet, jag har arrangerat bilden med hjälp av poser och eget innehåll!

Demonhäst som tillhör Liemannens son. OBS! Hästar kan inte stå i luften eller på vatten, jag har arrangerat bilden med hjälp av eget innehåll!

Simmarna kan delta i tre olika tävlingar med sina hästar på ridcentret. Hopptävling, galopptävling och terrängtävling. Tyvärr sker tävlingen off-screen och du kan inte se den eller rida tävlingen själv. Däremot kan du ge din sim tre olika instruktioner till hur denna ska rida och påverka resultatet genom det. Ibland är det nödvändigt, ibland inte. 🙂

Just det, det finns enhörningar också! Det får jag inte glömma. 😃

Enhörningar finns i det vilda och din sim kan bli vän med en enhörning och bjuda in den i familjen om simmen uppfyller vissa krav. Jag har skrivit en guide om det här på The Sims iFokus där det finns massa bilder: 

Sagan om Eithan och enhörningen

Hundarna och katterna i The Sims 3 har bara jaktfärdigheten. För hundar innebär det att sniffa reda på värdefulla saker så som ädelstenar, metaller och annat kul. För katter innebär det att fånga levande djur i det vilda, allt från fåglar och gnagare till ormar, sköldpaddor och insekter. 

Katt smyger på en ödla den tänker försöka fånga.

Annars är dom väldigt roliga husdjur i övrigt och kan göra en hel del skoj. Katter kan gömma sig i leksaker och attackera simmar och hundar kan vakta huset och brotta ner inbrottstjuvar. 😃

Hundar kan även simma i pooler…

… leka och busa runt med leksaker…

… och gå på promenader med sina ägare!

Du kan även para dom och få valpar/kattungar och därmed ha en kennel eller helt enkelt ett hus fullt med djur. Glad

Kattmamma med sina fyra nyfödda kattungar.

Vill du köra agility med hundar och katter så rekommenderar jag The Sims 4 med expansionen The Sims 4 Hundar och Katter. Där finns det en hinderbana som man kan träna hundarna och katterna att springa. I det spelet finns dock inga hästar i skrivande stund. 

Jag har tyvärr inga bilder på det då jag inte kört hinderbana med mina djur i det spelet. Hundar och katter skiljer sig inte jättemycket åt mellan The Sims 3 och The Sims 4 annat än grafiken på spelet och det faktum att du kan styra husdjur i The Sims 3, men inte i The Sims 4. 

I The Sims 4 existerar dock hund-Jesus, som står, ligger och sover på vattnet i poolerna!

Men vill man spela med hästar är det The Sims 3 med Husdjurs-expansionen som gäller för stunden. Om vi får hästar i The Sims 4 i framtiden återstår att se. Jag personligen hoppas på att vi får det samt en ny, stor, öppnare värld i stil med det vi hade i The Sims 3. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Granja Del Toro
6/10/18, 4:41 PM
#2

The sims 3 helt klart, eftersom man kan rora sig fritt utan att det skall laddas imellan som i 1,2,4an..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

[~Kollen~]
6/22/18, 8:52 PM
#3

Själv tycker jag Sims 4 men det som är kul med sims 3 är att man kan vara djuren och man kan ha favorit färg/mat och man kan ha stjärntecken💖

[moizoro]
6/22/18, 9:45 PM
#4

#3 Man kan inte ha hästar i sims 4! Helt klart sims 3+pets gå in i Gamesdeal.com eller g2play.net så hittar du spelen billigt!

[~Kollen~]
8/30/18, 4:35 PM
#5

Jag sa inget om hästar om sims4

Icewolf88
9/1/18, 8:32 PM
#6

Själv så föredrar jag The Sims 4.

Men The Sims 3 är den enda som har hästar, än så länge i alla fall.

Annons:
DogeLove
9/7/18, 8:23 AM
#7

Sims 3!

mallimalli
9/15/18, 10:29 PM
#8

Jag tkr mest om Sims 3, för 4an har inte vissa funktioner som jag verligen gillar. Bla designverktyget och att man kan gå fritt överallt i staden :)

Upp till toppen
Annons: