Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2280 ggr
Mitchika
2018-06-15 02:59

Special - En kort historia

Paret Feng står och tittar nervöst på varandra utanför deras lägenhetsdörr. Det var så enkelt att vara beslutsam och stenhård på vägen hem, men när dom faktiskt är här blir det mycket svårare. 

Victor: "Måste vi ta det idag då? Kan det inte vänta?" 

Lily: "Vänta!? På vad?! Tills lägenheten är ännu mer förstörd?! Du sa att vi skulle ta itu med det nu, Victor!" 

Victor: "Jag vet, jag vet… Jag vet bara inte hur han kommer ta det." 

Victor tar ett djupt andetag innan han låser upp dörren och går in, tätt följd av Lily som tänker se till att han inte försöker smita undan och lämna henne själv med det här. Dom går ut i vardagsrummet där TV:n är påslagen och deras rumskompis sitter och tittar på TV. 

Victor: "Jarl-Einar, kompis! Tjena! Hur är läget?" 

Jarl-Einar: "Bara fint. Tyst nu, jag har väntat hela veckan på det här avsnittet och jag vill inte missa något!" 

Victor: "Åh, jag förstår. Jag vet hur det är. Kanske ska vi komma tillbaka sena-"

Jarl-Einar: "Gör vad du vill, bara du är tyst!" 

Det ser ut som om Victor överväger att gå därifrån, men en blick från Lily får honom genast att ändra sig. 

Victor: "Jag är ledsen, Jarl-Einar, men vi måste prata. Nu." 

Jarl-Einar: "Kan det inte vänta!?" 

Lily: "Nej!" 

Jarl-Einar: "Okej, okej, jag kollar på det senare på datorn. Det är inte samma sak och jag får sitta på min obekväma stol med den lilla skärmen, men okej. För er skull så. Vad vill ni?" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2018-06-15 03:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lily tar fjärrkontrollen och stänger av TV:n medan Victor drar ytterligare ett djupt andetag. 

Victor: "Det här fungerar inte." 

Jarl-Einar: "Va?" 

Lily: "Att ha dig boendes här hos oss. Det går inte. Du måste ut. Idag helst." 

Tystnad följer. Jarl-Einar sitter och stirrar ner i golvet i någon minut innan han tittar upp på paret som står som en enad front framför honom. 

Jarl-Einar: "Jag hade det på känn. Att ni inte var så nöjda med mig. Vad är det som inte funkar? Är det stilen på mitt rum och hur jag gjorde om det?" 

Lily: "Delvis." 

Victor: "Nej!" 

Han ger Lily en irriterad blick. Rumskompisen får göra om sitt rum hur denna vill, hur udda smak den än må ha. Dessutom vill han inte starta ett onödigt bråk om något som inte har med saken att göra. 

Jarl-Einar: "Är det sakerna jag har över hela lägenheten? Det är inte många, men jag kan flytta på dom." 

Victor: "Nej, det är det inte." 

Victor: "Vi kan tolerera dom chockrosa matskålarna i matsalen…"

Victor: "… och slalompinnarna i hallen…

Victor: "… samt hoppringen i matsalen…"

Victor: "… och vi uppskattar verkligen att du hittade en kattlåda som matchade färgtemat i vårt gemensamma badrum. Verkligen uppskattat."

Jarl-Einar: "Men?" 

Victor: "Men…" 

Han tittar på Lily, som ger honom en uppmuntrande men likväl hård blick. 

Victor: "När du sa att du hade tre katter med dig var vi-" 

Jarl-Einar: "Jag visste det! Det är katterna! Ni har aldrig gillat mina katter, trots att ni sa att ni tyckte om katter när vi pratade första gången!" 

Lily: "Det är just det, Jarl-Einar. Det där är inga katter." 

Jarl-Einar ger paret en irriterad blick. 

Jarl-Einar: "Det är klart att dom är katter! Vad skulle dom annars vara?" 

Victor: "Jag har ingen aning. Två av dom misstänker jag är väsen från mina värsta mardrömmar förverkligade. Speciellt den rosa… " 

Jarl-Einar: "Nu är du inte schysst. Pinky kan inte rå för hur han ser ut." 

Lily: "Jag vet inte vem vi ska skylla på för den där varelsens utseende och existens och jag vill ärligt talat inte veta." 

Victor: "En katt kan inte smälta in i ett rum som ditt och vara helt osynlig tills dess att den blinkar med sina groteska, stora ögon…!" 

Jarl-Einar: "Pinky är bra på att vara still!" 

Victor: "Det har INGET med det att göra, Jarl-Einar…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 03:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lily: "En katt ska inte se ut på det sättet. En katt KAN INTE se ut på det sättet!" 

Jarl-Einar: "Jag tycker vi är lite väl dömande nu." 

Victor: "Den ser ut som om någon har slitit sönder flera olika teddybjörnar, sytt ihop delar av dom till en och klistrat dit färggranna morrhår. Därefter har den både fått liv och lärt sig jama på något osannolikt sett!" 

Jarl-Einar: "Aha! Där har du det. Pinky jamar, därför är Pinky en katt." 

Lily: "Okej, vad är han för katt? Vad för ras?" 

Jarl-Einar: "Han har ingen stamtavla, det gör honom till en huskatt." 

Både Lily och Victor tystnar. Det här är inte första gången dom har försökt diskutera "katterna" med Jarl-Einar och dom märker att det här kommer inte leda någonvart. Efter att ha hört sitt namn ropas flera flera gånger kommer Pinky gåendes och kurar ihop sig vid Lilys fötter. 

Lily får gåshud och tar nervöst ett steg tillbaka. Pinky märker det, men försöker att inte bry sig om det.

Jarl-Einar: "Har Pinky gjort något eller?" 

Victor: "Utöver att smyga runt och skrämma vettet ur oss? Nej. Där är din andra så kallade "katt" värre."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 03:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu börjar Jarl-Einar bli ganska irriterad. Han ogillar verkligen när andra klagar på hans katter, speciellt när dom ogillat hans katter från första stund och aldrig varit villiga att ge dom en chans. 

Jarl-Einar: "Ska ni dra in stackars Scorch i det här också?" 

Lily: "Stackars!? Han fortsätter hoppa upp i vår säng på natten och skrämma livet ur oss!" 

Jarl-Einar: "Han är en busig ungkatt! Han har mycket energi han behöver få utlopp för!" 

Victor: "Återigen, det där är inte en katt. Det kanske var en katt en gång i tiden, men nu är det verkligen inte det längre." 

Lily: "Och hur kan en sån mager, spinkig varelse äta så mycket som den gör? Den tömmer skålarna och stjäl sen mat från mig och Victor!" 

Jarl-Einar: "Scorch vet inte bättre. Han kan inte kontrollera sin hunger. Och vem var det som skrek på honom över en struntsak med stolarna?" 

Lily: "Du menar våra dyra köksstolar som din varelse höll på att klösa sönder?! Ihop med tapeterna?"

Jarl-Einar: "Jag struntar i vad han gör. Ni får inte skälla på honom! Han blir så rädd. Han har legat och gömt sig sen igår." 

Victor: "Tror du på allvar att vi vågar skälla på den där? Det värsta vi gör är att skrika till av rädsla och förvåning när den helt plötsligt är där och klöser!" 

Jarl-Einar: "Och det skrämmer honom! Han är en jättego och rar liten kisse bara man lyckas vinna hans förtroende. Ge honom en chans så får ni se." 

Men Lily har ingen lust att ge varken Jarl-Einar eller någon av hans varelser en chans. Hon har fått nog. 

Lily: "Nej. Det är ingen katt, den klöser sönder vårt hem och jag vill ha ut den. Den, Pinky och så den tredje…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 03:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jarl-Einar: "Du menar Nikola, han har ett namn. Okej, men där måste ni ge er. Han är helt klart en katt. Det kan inte ni förneka." 

Victor: "Den tredje är helt klart en robot." 

Lily: "En robot med styrkan hos tio män och ingen förmåga att kontrollera den, vill jag tillägga." 

Jarl-Einar: "Jo, men en robot-KATT. Det är absolut en katt, eller hur?" 

Victor och Lily stirrar på Jarl-Einar i tystnad. Det är inte poängen och ingen av dom bryr sig egentligen om huruvida det finns katt i något av hans tre varelser. 

Victor: "Oavsett så leker din robot alldeles för våldsamt. Jag svär att den demolerar väggar och orsakar sprickor och skador för att den tycker det är kul!" 

Jarl-Einar: "Jo, men det händer bara om jag råkat stänga ute honom från mitt rum och alla roliga saker han annars brukar stimulera sig med!" 

Lily: "Din så kallade katt STÅNGAR hål och sprickor i våra väggar!"

Lily: "På alla tänkbara höjder och nivåer också!"

Victor: "Förutom det så står den och vrålar mot ytterdörren dagarna och nätterna i ände. Inte jamar, VRÅLAR." 

Lily: "Så enligt din logik är inte din robot en katt eftersom att den inte kan jama." 

Victor: "Grannarna har klagat och vi är så less på att sova med öronproppar." 

Jarl-Einar: "Jag skulle stänga in honom i mitt sovrum på nätterna om jag kunde, men då slutar han inte vara på och reta stackars lilla Beatrice."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 03:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Victor: "Ah, just det. Beatrice." 

Jarl-Einar: "Kom igen, henne kan ni inte klaga på. Hon sitter instängd i en bur i mitt rum! Hon kan inte ställa till med något ens om hon skulle vilja!" 

Lily: "Det är inte vad jag har sett." 

Jarl-Einar: "Vad pratar du om?" 

Lily: "När du inte var hemma i torsdags eftermiddag hörde jag var som lät som en explosion i ditt rum. Jag sprang dit så fort jag kunde och försökte öppna dörren, men du hade låst den. När jag tittade genom nyckelhålet såg jag en raket skjuta upp ur Beatrices bur och försvinna iväg." 

Chockat stirrar Jarl-Einar på henne ett ögonblick innan han klarar av att säga något. 

Jarl-Einar: "Det är inte möjligt, Beatrice är helt normal." 

Victor: "INGET är "normalt" med Beatrice, Jarl-Einar…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 04:13
#6

Därefter blir det tyst. Lily och Victor har fått sagt det dom velat säga och Jarl-Einar tar in det. 

Jarl-Einar: "Okej, jag fattar. Ni gillar inte mig, mina katter eller mitt marsvin." 

Lily & Victor: "Beatrice är INTE ett marsvin!" 

Jarl-Einar: "Som ni vill, kalla dom vad sjutton dom vill. Kan jag inte åtminstone få en chans att fixa det här? Jag kan skaffa ett bättre lås på Beatrices bur. Jag kan hyra in en kattexpert och få bukt på deras problem och… jag vet inte, jag kommer på något!" 

Victor tittar på Lily, som skakar på huvudet. 

Victor: "Jag är ledsen, Jarl-Einar, men vi har haft extremt stort tålamod redan. Ni ska ut, allihopa." 

Desperat så försöker Jarl-Einar göra allt han kan komma på. Skrika, nästan ta till gråten, be på sina bara knän och bråka. Inget hjälper. Victor och Lily viker sig inte en tum.

Till sist ger han upp. 

Jarl-Einar: "Fint, vi är inte välkomna längre. Då är det lika bra att vi går." 

Lily: "Du behöver inte gå NU. Vi är villiga att låta dig stanna en vecka, max två, så att du kan hitta en ny lägenhet." 

Jarl-Einar: "Nej tack, vi vill inte stanna där vi inte är önskvärda. Ni har gjort det klart och tydligt vad ni tycker om oss. Pinky, Nikola, hämta Scorch så går vi!" 

Pinky gör som han blir tillsagd, men Nikola har fullt upp med sin svans för stunden.

Han stormar upp för trappan för att hämta Beatrice och skyndar sen ner igen. Med katterna hack i häl och Beatrice tryggt i fickan öppnar han ytterdörren och blänger tillbaka på Lily och Victor. 

Jarl-Einar: "Jag skickar någon för att hämta mina saker så fort jag hittat ett nytt ställe!" 

Därefter försvinner dom ut och Jarl-Einar smäller igen dörren efter sig. Kvar står Victor och Lily och känner inget annat än en enorm lättnad. Äntligen är den här mardrömmen över. 

Victor: "Vi får börja annonsera efter en ny  rumskompis nu. Inga djur tillåtna under några omständigheter den här gången?" 

Lily: "Aldrig mer katter, hör du det?"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2018-06-15 04:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Utanför lägenhetshuset står en förbannad Jarl-Einar och försöker lugna ner sig. Han kan inte lösa några problem så länge som han är arg. Katterna kommer långsamt gående bakom honom. 

Jarl-Einar ser sig omkring. Det är nästan alltid folktomt här vid den här tiden på dagen och han kan inte se något. Han är för arg för att riktigt bry sig om några risker nu oavsett… 

… och dessutom skaver förklädnaden lite.

Det är en lättnad att ha tagit av sig den, men ilskan försvinner inte. Pinky, Scorch och Nikola känner av det och dom är väl medvetna om orsaken till varför dom blev utkastade ur sitt hem. Dom viker nervöst undan blicken och vill inte se på Jarl-Einar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 04:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jarl-Einar: "Jag hoppas ni är nöjda nu! På grund av att ni inte kunde hålla er i schack är vi hemlösa. IGEN! Stånga väggarna, Nikola!? Seriöst!?" 

Katterna sänker huvudena och ser skamsna ut.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-06-15 04:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jarl-Einar mår bättre efter att ha ventilerat lite och låter ilskan sjunka undan. Han kan inte vara arg på sina katter. Det är inte bara deras fel. 

Han böjer sig ner och lockar till sig Pinky.

Pinky fick höra mest elände och elakheter från Victor och Lily. Han behöver säkert lite uppmuntran. Jarl-Einar klappar och gosar lite med honom för att få honom på bättre humör. 

Pinky: "Hehe… jag är favoriten!"

Scorch: "Ge dig, Pinky."

Nikola: "Försök 384 misslyckat. Trots upprepade försök och mina bästa ansträngningar får jag inte tag i den förbannade svansen."

Pinky: "Är det allt du bryr dig om, Nikola? Vi blev utsparkade från lägenheten. Vårt uppdrag har fått ett rejält bakslag. IGEN." 

Nikola: "Det är lätt för dig att säga. Du har ingen lång, irriterande sladd som jagar dig överallt." 

Jarl-Einar: "Jag kan skruva loss svansen åt dig." 

Nikola: "Nej, det här är något jag måste ordna på egen tass. Men tack för erbjudandet." 

Scorch: "Så, boss, vad gör vi nu?" 

Jarl-Einar ser ut över San Myshuno en stund innan han vänder sig mot sina fyrbenta kompanjoner. 

Jarl-Einar: "Jag vet inte, men det här är en stor planet. Det måste finnas en plats för oss där vi kan fortsätta vårt arbete i lugn och ro. Utan någon som stör sig på oss och tycker illa om oss. Vi måste bara fortsätta leta och inte ge upp." 

Den finns därute, någonstans.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[moizoro]
2018-06-15 19:46
#10

Följer :D

Mitchika
2018-06-17 00:15
#11

#10 Jag hade inte tänkt fortsätta mer efter det där. 😃

Det stod i inläggets rubrik att det är en kort historia och ja, det var det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[moizoro]
2018-06-17 16:10
#12

#11 Det slutade så spännande. Vill nästan att det ska bli en lång historia mohaha

Amephyst
2018-06-18 22:22
#13

Det var en riktigt kul berättelse :D Och jag håller med om att det hade varit kul med en uppföljare… ;)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: