Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1402 ggr
Amephyst
2018-06-24 19:22

Klanen Hamilton

Då jag precis kommit hem med bruten arm (cykelturer är fullständigt livsfarliga) och därmed inte kan springa omkring utomhus eller läsa böcker utan besvär (och framför allt har jag fått hästförbud 😕) så finns inte mycket mer än att spela sims. Så efter en hel del bråk med origin…

Av någon anledning så laddade inte Origin mer än såhär…

Som slutade i en ominstallation så startade jag igång en ny legacy-aktig spelomgång 😃

Så därmed ber jag er välkomna Rhubarb Hamilton!🥳

Rhubarb växte upp i bildsköna Veronavik, men beslutade sig redan som ung för att hon ville någonting annat med sitt liv. Eftersom hon är väldigt familjeinriktad, och desutom har ett stort mått av självsäkerhet beslutade hon sig för att flytta ut från familjehemmet och bli aupair för ett par i San Myshuno.

Allt gick däremot inte riktigt som Rhubarb hade tänkt sig… Efter ett bråk mellan frun och mannen i hushållet som kanske hade med Rhubarbs inte fullt så traditionella klädstil, eller så hade det lite att göra med hennes romantiska sida. Oavsett vilket, så kördes hon ut ur huset, och ett väldshav bort från sitt familjehem och utan kontakter får Rhubarb klara sig själv. Efter lite liftande når hon till slut Brindleton Bay, där hon bestämmer sig för att starta sitt nya liv. Och hon tänker från och med nu stå på helt egna ben och njuta av vad livet har att erbjuda!

Rhubarb Hamilton verkar inte så besviken över sin uppsägning

Annons:
Amephyst
2018-06-25 17:29
#1

Det första Rhubarb gör är att bege sig till närmaste bibliotek. Och varför skulle hon inte det? Det finns ju datorer att låna! Och hon sätter sig genast för att börja … Googla? 🤔 Nog för att jag vet hur säker du är på att du kan överleva på egen hand, men vore det inte bättre att försöka få kontakt med släkt och vänner istället?

Simmarnas version av Google måste vara väldigt… intressant?

Till slut, efter mycket tjat från min sida sätter hon sig till slut och chattar lite med ett par vänner. Även om jag inte fick reda på vad de hette😕

Amephyst
2018-06-25 17:38
#2

Framåt kvällen begav sig Rhubarb iväg för att försöka fiska. Det blev inte så lyckat som jag hade hoppats. Hon såg inte skymten av en fisk och lyckades inte ens få upp lite sjögräs att knapra på.

Men som tur var såg hon en grillfest lite längre bort och lyckades glatt smyga in som en av gästerna. Det som serverades var hamburgare, och hon lyckades till och med få med sig en extra hamburgare att äta senare.

Helt slut efter allt som hänt under dagen lade sig Rhubarb för att sova på en parkbänk i närheten. Är du riktigt säker på att du vill det här?🤔

Det hade varit en lång dag och Rhubarb sov som en stock genom hela natten

Så snart morgonen grydde vaknade Rhubarb och gick in på gymmet för en snabb träning, följt av en varm dusch. Kort därefter körde en mörk bil med tonade rutor upp och Rhubarb hoppade glatt i. Jag hoppas att det var dina vänner från igår, Rhubarb, för den där bilen såg ganska mystisk ut. Det är väl bara att vänta och se var hon dyker upp härnäst?🤔

Amephyst
2018-06-28 20:52
#3

Nästan en hel vecka efter att Rhubarb åkte iväg i den där bilen kommer ett glatt meddelande ifrån henne. Jag hittar henne i Brindleton Bay och med glada steg går hon upp längs vägen, mot ett hus! Och vad menar du med att det är ditt?! 😮

Rhubarb: "Det har… Gått i familjen. Jag ville bara ha lite tid på mig att rusta upp det."

Tja… Hon ser i alla fall ut att ha slitit mycket för att få pengar nog till det här.

Detta är Rhubarb Hamiltons nya hus. Tydligen kallas platsen för Hamilton Cliffs.

Insidan, däremot är inte alls lika vacker med bara det allra nödvändigaste. Golvet är fortfarande inte på plats och väggarna är kala medan det knappt finns en möbel i huset. Fast jag får nog säga att jag är lite imponerad av hur stort det är, och dessutom berättade Rhubarb att det är två körsbärsträd på gång utanför köksfönstret 😍

Amephyst
2018-06-28 21:03
#4

Efter en snabb rundtur i huset och en väldigt lätt frukost kastade Rhubarb en fruktkaka hon haft i det slitna kylskåpet.

"Någon granne kom över med den så snart jag flyttat in. Den smakar fullständigt vedervärdigt."

Om du säger det så… Jag brukar alltid undvika fruktkakor om det går, men kakor är ändå alltid kakor, så jag förstår inte riktigt vad du menar där.

Vid lunchtid startade en loppmarknad i San Myshuno, så Rhubarb åkte snabbt iväg för att se efter om hon kunde hitta något fynd till huset. Men det verkar snarare som om någon annan sim fått för sig att han har gjort ett fynd🤦‍♂️

Killen verkar vara väldigt uppspelt över någonting…

Rhubarb däremot verkar inte särskilt imponerad av honom 😂 Och antingen så är damen bredvid ännu mindre road av vad som händer, eller så har någon mixtrat lite med hennes mat…

Ingen av tjejerna ser däremot lika imponerade ut som han är

Amephyst
2018-06-28 21:17
#5

Till slut kommer Rhubarb iväg till själva loppmarknaden istället. Det verkar som om det är familjen Markövertag som håller i den för dagen. Nancy säljer möbler i varierande form och kvalitet, medan Geoffrey säljer grodor.

Rhubarb går fram till Nancy och efter en snabb koll i plånboken försöker hon sänka priserna lite genom att pruta.

Nancy verkar vara svår att förhandla med om man bara äger 2 simdaler

Det gick däremot inte riktigt så bra som Rhubarb hade hoppats, och hon fick gå hem utan fotölj. Jag däremot var väldigt säker på att 2 simdaler inte räcker till en fotölj från Nancy Markövertag, men man kan alltid försöka.

Amephyst
2018-06-28 21:22
#6

Rhubarb tog däremot motgången ganska bra, och gick bort mot karaokebaren i närheten för att testa på att sjunga solo. Det verkade i alla fall som en bra idé till en början. Musik är alltid trevligt att lyssna på 😃

….. Jag ångrar mig. Musik är inte alls alltid trevligt. Rhubarb! Mina öron blöder, vi går härifrån, nu direkt!

Rhubarb hade däremot väldigt trevligt och förstod inte alls vad jag menade. Dessa simmar och deras tondövhet…

Annons:
Amephyst
2018-06-28 21:27
#7

Efter sitt korta framträdande kände sig Rhubarb riktigt laddad, och begav sig ut på torget för att kasta lite basket. Det var däremot långt ifrån alla gånger hon lyckades träffa något, men ibland åkte bollen ner i korgen.

Ibland så kastade hon istället låtsas-bollar, och då var det självklart träff varje gång. Ni skulle sett vilka snygga kast det blev med de osynliga bollarna!😃

Det är helt klart lättare att träffa med en osynlig boll!

Amephyst
2018-06-28 21:41
#8

Till slut kände jag att det var dags att bege sig av hemåt. Nästa dag är trots allt en måndag😕

Måndags morgon gryr och till frukost blir det dango😊 Rhubarb lärde sig tydligen laga det ute på stan, och jag ville verkligen testa på.

Kort efter frukosten dök den där skumma bilen från förra veckan upp igen och Rhubarb gick återigen mot bilen.

Rhubarb: "Jag förklarar sedan, vi syns i eftermiddag!"

Okej, antar jag… 🤔

Det verkar ha gått bra för Rhubarb med vad-det-nu-var-hon-gjorde

Rhubarb: "Det där var bara en jobbkamrat. Vi var lite sena, det var därför jag sprang iväg."

"Om du nu säger det så… Vad jobbar du ens med, det kom dessutom en enorm räkning på nästan 700!"

Rhubarb: "Jag är biblotekarie. Han jobbar som vaktmästare kan man säga. Och vi har råd, det är inga problem."

Jag vet inte jag, men det känns som om det är något skumt med det här. Biblotekarie?🤔

Upp till toppen
Annons: