Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3983 ggr
sp0ngeb0b
6/24/18, 11:16 PM

Sjukt störig bugg

Alltså, mitt The Sims 4 har en bugg (jag antar att det är en bugg i alla fall?) som är sjukt störig. Det är att ibland kan min sim stå och göra ingenting, bara stirra rakt fram, och vad jag än säger åt den att göra så händer ingenting. Har hänt samma sak med olika simmar, i olika familjer. T.ex. en gång var min sim sjukt hungrig och kissnödig, men ändå gick den inte och åt/kissade när jag sa åt den att göra det. Den bara stod där. 

Det händer alltså inte ofta men det är helt hjälplöst när det väl händer. Vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har uppdaterat spelet men det hjälpte inte. Har även laddat ner tre nya spel nyligen, dock efter att det hände första gången (ett expansion pack, ett game pack och ett stuff pack) om det nu gör någon skillnad.

Händer det någon annan? Går det att göra något åt det?

Annons:
StoltMamma
6/24/18, 11:31 PM
#1

Använd fusket 'reset sim' såhär gör du:

Ta fram fuskrutan

Skriv in Resetsim Förnamn efternamn alltså om din sim heter 
Johanna Karlsson så ska du skriva så här

Resetsim Johanna Karlsson

Det som händer att du restartar din sim. Så att den inte sitter fast eller dylikt.

Det ska funka iallafall

Mitchika
6/24/18, 11:50 PM
#2

Jag skriver det jag alltid skriver först. Har du testat att reparera spelet i Origin och se om det hjälper? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

sp0ngeb0b
6/25/18, 5:31 AM
#3

#1 Tack, det ska jag prova!

#2 Nej, visste inte att man kunde göra det. Ska undersöka det genast. Tack för tipset!

Kakan87
6/26/18, 9:17 AM
#4

Ibland fungerar det att gå till köpläge och placera något där simmen står. Ta sedan bara bort det och simmen fungerar igen. Hoppas du förstår vad jag menar :)

[~Kollen~]
6/26/18, 11:55 AM
#5

Hänt mig med

Al3xandra
7/1/18, 6:00 PM
#6

Har du en massa custom content nerladdat?!?

Jag har samma problem, och simmarna kan stå och glo i timmatal om man dessutom försöker speeda på det hela :P 

Jag har ju hutlösa mängder moddar och content som jag är ganska säker på att är boven i dramat.

Annons:
sp0ngeb0b
7/1/18, 10:29 PM
#7

#6 Nej, vet inte ens vad det är haha. Har bara grundspelet, dags att jobba, vildmarken, lyxigt & festligt och julhelgspaketet. Ändu buggar det. Men fusket resetsim verkar funka :)

s8x2n6
7/20/18, 12:10 PM
#8

bra att reset sim funkar! Jag brukar göra en debug på dem som fastnar. Man behöver ha testingcheats på (tror jag), sen shift-klickar man på simmen och väljer "debug". Kan spara tid iom att man inte behöver skriva in en hel radda med namn varje gång 😉

sp0ngeb0b
7/20/18, 3:30 PM
#9

#8 Har faktiskt alldeles nyss (härom dagen) upptäckt det fusket. Men tack ändå för tipset 🙂

Upp till toppen
Annons: