22. Teknisk hjälp

Vilken dator ska man välja?

2018-07-03 14:13 #0 av: Towehelena

Hej! Jag är en tjej som jätte gärna vill spela sims igen, och min fråga är.. har en macbook, men kan inte spela sims på en sån.. tips på någon annan bra bärbar dator som är bra för sims? Tacksam för svar!! 😊

Anmäl
2018-07-03 15:03 #1 av: johan

Sims fungerar på Mac.
Även om du köpt sims på skiva för Windows kan du höra av dig till Electronic Arts och få en licens för Mac.

Anmäl
2018-07-17 13:08 #2 av: Granja Del Toro

De flasta sims spel nufortiden kraver grafikkort . Jag anvande Acer for att spela the sims forut. Nu ar det MSI med Nvidia Geforce som grafik kort som galler som speldator...

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Anmäl
2018-07-22 14:23 #3 av: Frida Wolfcloud

#2 Förlåt om jag missuppfattade din kommentar, men Mac har också grafikkort

Varförkan du inte spela Sims på din MacBook? Jag spelar på min MacBook Air och det funkar hur bra som helst! Om man köper en riktig SimsSkiva så ska det följa med en kod som man kan använda för att ladda ner sims på Mac också. Om man har sims registrerat på Origin är det ju bara att ladda ner Origin å sin mac och installera Sims därifrån!

Anmäl
2018-08-02 15:30 #4 av: Kakan87

Hon menar nog att det är viktigt att ha ett extra bra grafikkort. Det finns ju olika grafikkort i olika datorer, även olika mycket minne och ram-minne. Alla datorer klarar inte the sims, tyvärr!

Anmäl
2018-08-03 00:24 #5 av: Granja Del Toro

#3 Jag anvander inte mac, for det faktum att jag alltid sedan liten bara anvand windows...Gapskrattar Sa jag ar van med windows. Tyvarr vet jag inget om mac och vilka grafik kort de anvander och vilka som ar bra. Daremor kan jag saga om du skall ha en dator som klarar av de flasta spel, sa skall du ha atmistone 16 Gig ram minne pa datorn. Min acer hade bara 8 gig ram, och den var trog med vissa spel, pga det. I min MSI har jag 16 gig ram minne  i och spelen kors mycket smidigare pga detta...Tummen upp

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Anmäl
2018-08-04 12:12 #6 av: johan

Sims fungerar på de flesta macar men ser lite olika bra ut. Här spelas det på en 9 år gammal MacBook Pro, en fem år gammal MacBook Pro och en helt ny MacBook. Fungerar på alla.

Generellt har 15” MacBook Pro den bästa prestandan och den enda som har ett dedikerat grafikkort. Men Sims fungerar även på dom andra.

Men Mac är generellt inte en bra speldator.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.