Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1521 ggr
[Towehelena]
7/3/18, 2:13 PM

Vilken dator ska man välja?

Hej! Jag är en tjej som jätte gärna vill spela sims igen, och min fråga är.. har en macbook, men kan inte spela sims på en sån.. tips på någon annan bra bärbar dator som är bra för sims? Tacksam för svar!! 😊

Annons:
johan
7/3/18, 3:03 PM
#1

Sims fungerar på Mac. Även om du köpt sims på skiva för Windows kan du höra av dig till Electronic Arts och få en licens för Mac.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Granja Del Toro
7/17/18, 1:08 PM
#2

De flasta sims spel nufortiden kraver grafikkort . Jag anvande Acer for att spela the sims forut. Nu ar det MSI med Nvidia Geforce som grafik kort som galler som speldator…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

[Frida Wolfcloud]
7/22/18, 2:23 PM
#3

#2 Förlåt om jag missuppfattade din kommentar, men Mac har också grafikkort

Varförkan du inte spela Sims på din MacBook? Jag spelar på min MacBook Air och det funkar hur bra som helst! Om man köper en riktig SimsSkiva så ska det följa med en kod som man kan använda för att ladda ner sims på Mac också. Om man har sims registrerat på Origin är det ju bara att ladda ner Origin å sin mac och installera Sims därifrån!

Kakan87
8/2/18, 3:30 PM
#4

Hon menar nog att det är viktigt att ha ett extra bra grafikkort. Det finns ju olika grafikkort i olika datorer, även olika mycket minne och ram-minne. Alla datorer klarar inte the sims, tyvärr!

Granja Del Toro
8/3/18, 12:24 AM
#5

#3 Jag anvander inte mac, for det faktum att jag alltid sedan liten bara anvand windows…😂 Sa jag ar van med windows. Tyvarr vet jag inget om mac och vilka grafik kort de anvander och vilka som ar bra. Daremor kan jag saga om du skall ha en dator som klarar av de flasta spel, sa skall du ha atmistone 16 Gig ram minne pa datorn. Min acer hade bara 8 gig ram, och den var trog med vissa spel, pga det. I min MSI har jag 16 gig ram minne  i och spelen kors mycket smidigare pga detta…👍

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

johan
8/4/18, 12:12 PM
#6

Sims fungerar på de flesta macar men ser lite olika bra ut. Här spelas det på en 9 år gammal MacBook Pro, en fem år gammal MacBook Pro och en helt ny MacBook. Fungerar på alla. Generellt har 15” MacBook Pro den bästa prestandan och den enda som har ett dedikerat grafikkort. Men Sims fungerar även på dom andra. Men Mac är generellt inte en bra speldator.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
[~Kollen~]
8/12/18, 12:33 AM
#7

Har du på Origin? Isåfall kan du bara trycka på på Origin appen om du har laddat ner den och sedan på sims 4 men har du laddat ner Origin och inte har sims 4 så om du har köpt sims 4 på skiva så finns det nog en kod där du skriver in på Origin och då har du spelet men funkar det inte att trycka där så: Tryck på den här raketen och där finns sims som du kan spela utan några problem det e de jag iallafall vet med sims 4 men jag tror det ska funka med andra sims också! Vet ej om det hjälpte om jag skriver så slarvigt men hoppas de funkar eller som dom sa att det kan bero på grafik kortet. Jag e bara 12 år och har bara spelat Sims 3 o 2 o favorit 4

Upp till toppen
Annons: