Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2320 ggr
NågonLi
2018-07-07 19:17

Bugg?

Hej! Har problem med simmar står upp framför kylskåpet och äter eller sätter sig på knä och inte flyttar sig samt att varje gång jag har ”planerat klädstil” sitter mina simmar med vinterkläder. E fler småsaker men detta är det jobbigaste.. någon som vet varför eller har samma problem? Eller en lösning?

Annons:
Mitchika
2018-07-07 19:24
#1

Har du testat att reparera spelet? Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

NågonLi
2018-07-08 09:45
#2

Ja, både reparerat och har även ominstallerat hela spelet :/

Mitchika
2018-07-08 12:46
#3

Använder du några mods eller custom content?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

NågonLi
2018-07-08 13:37
#4

Näe ingenting.. tog bor allt när jag ominstallerade spelet i hopp om att det skulle funka.

Mitchika
2018-07-08 14:43
#5

Har du kvar sparfiler, sparade simmar, skärmbilder och annat från när du ominstallerade spelet? Eller har du filer där i spelet som du är rädd om? 

Det finns en lösning man kan prova, men då bör man först kopiera allt som är viktigt för en i spelet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

NågonLi
2018-07-08 15:59
#6

Tack för att du försöker hjälpa mig :) Innan jag ominstallerade så raderade jag alla mods, tray-mappen och skärmbilder. Sparfiler och sparade simmar vet jag inte var de sparas? Reparerade spelet igen nu och nu står min familj i ytterkläder igen.. Jag kanske var korkad, men jag trodde att genom att ominstallera hela Sims så skulle allt försvinna och det var helt okej för mig.. Men det gjorde det inte för att allt finns ju kvar igen när jag hade ominstallerat alltihopa, så jag vet inte vad gjorde för fel?

Annons:
Mitchika
2018-07-08 16:04
#7

#6 Ingen orsak. Jag önskar att jag var bättre på The Sims 4 och dess krångel. 🙂

Allt finns kvar för att dina användarfiler, dom du använder när du spelar, ligger på ett separat ställe. Det försvinner inte alltid i en ominstallation. Att radera dina användarfiler kan ibland hjälpa om något har blivit så pass korrupt eller fel att inte en reparation hjälper. 🙂

Dina sparade simmar och hushåll finns i Tray-mappen. Sparfiler ligger i mappen saves. Vill du ha kvar dessa behöver du flytta ut mapparna innan du följer mitt råd nedan. 

The Sims 4-mappen där du lade dina mods, där Tray-mappen och skärmbilderna försvann? Radera hela den mappen och starta sen spelet. 

Den mappen är dina användarfiler och om du raderar den kommer spelet skapa en helt ny mapp med helt nya filer när du startar om det. Förhoppningsvis låg krånglet i en av dina användarfiler och då kan det här hjälpa. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DjRoze03
2018-07-19 18:33
#8

hej jag har problem med the sims 4 jag kan komma in som vanligt och kan välja världar  när ja trycker på spel knapen på det hushållet som jag vill spela så kommer jag till backa till värld menyn snälla hjälp mej jag vill gärna spela the sims igen.

Mitchika
2018-07-19 18:50
#9

#8 Har du testat att reparera spelet via Origin, som jag föreslog i inlägg #1? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: