Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1557 ggr
sp0ngeb0b
7/12/18, 10:34 PM

Funktion som saknas?

Hej allihopa! Det är så att jag saknar en funktion väldigt mycket, som fanns i The sims 2 och 3 men inte i 4 som jag spelar nu. TROR jag i alla fall. Kan vara att det är något fel hos mig eller att jag inte har hittat den än. Anyhow. Funktionen jag söker är att kunna vrida skärmen (säger man så?) vertikalt. Hoppas ni förstår hur jag menar… Jag är ganska säker på att man i de gamla spelen gjorde det genom att trycka in den rullgrejen på musen och sen föra musen upp och ner. Som det är nu kan jag bara vrida i sidled, vilket är lite störigt. Men grejen är att jag har sett youtubers som vrider så som jag önskar! Någon som vet något?

Annons:
Calcifer
7/12/18, 10:37 PM
#1

Nu har jag inte spelat fyran så mycket, men jag har för mig att man högerklickar och vrider? Jag vet att jag gjorde det igår iaf, när jag spelade, och jag klickade bara och drog på nåt vänster men det gick per automatik typ så jag kommer inte exakt ihåg hur…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sp0ngeb0b
7/12/18, 10:45 PM
#2

#1 Jag har för mig att jag har provat det, men kanske inte. Ska testa nästa gång jag spelar. Tack för tipset!

Calcifer
7/12/18, 10:59 PM
#3

Jag vet att det går, och att det är enkelt iaf. ELLER! Så är det för att jag valt att använda "sims 3 kamera". Det väljer man under kameraalternativ. Är inte säker på att man måste välja det för att just den funktionen ska fungera, men det kan vara så. Jag vet att jag alltid ställer in kameran på det sen tutar och kör jag bara. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

SimsBrooke
7/13/18, 9:25 AM
#4

Man måste använda "Sims 3 kamera" för att få den funktionen =) Sen använder man skrollen =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

sp0ngeb0b
7/13/18, 1:55 PM
#5

Det funkade! Tack så mycket :)

Upp till toppen
Annons: