Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 2538 ggr
[~Kollen~]
2018-08-24 22:53

Kan man ha sims på annan dator utan Origin?

Om man har köpt sims 4 för ganska länge sedan med skiva också kan man då installera med skivan på nån annan dator? Eller måste man ha Origin ? Undrar för tänkte om det här gick ge bort mitt sims4 till min bästa vän hon brukar använda med skiva i när hon spelar sims2

Annons:
Mitchika
2018-08-24 23:04
#1

Nej, det funkar tyvärr inte så med The Sims 4. Du måste ha Origin och du behöver tillgång till Internet för att kunna installera och uppdatera spelet ordentligt. 

Tråkigt nog är det inte samma sak som The Sims 2 eller ens The Sims 3. Det enda som riktigt spelar roll när det kommer till The Sims 4 är koden du får med, inte skivan. Den koden är unikt för ditt spel och du registrerar den på Origin när du installerar spelet. Ingen annan kan registrera samma spel med samma kod på Origin. 

Ditt spel är låst till ditt Originkonto, oavsett vad som händer med skivan. I och med det kan inte din vän installera spelet med din skiva, för det finns bara en kod och den är redan använd. 

Jättetrist om du frågar mig. Jag och mina vänner växte upp med att låna ut expansioner till varandra som den andra inte hade i både The Sims 1 och The Sims 2. Även med The Sims 3 när vi blev äldre. Det var riktigt kul och ledde ofta till massa kul spelkvällar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[~Kollen~]
2018-08-24 23:13
#2

Ja okej! ^-^ Det finns dom som säljer sina begagna sims4 och dom säger att det gick med deras sims2 och 3 så då tror dom att sims4 också funkar så :/ När jag och pappa köpte mitt begagna sims4 fick vi hans Originkonto och bytte mail till vårat krångligt var det.

Mitchika
2018-08-24 23:18
#3

#2 Det stämmer som sagt inte, tråkigt nog. 😕

Väldigt snällt och ärligt av säljaren, måste jag säga. Det finns dom som haft ganska stora problem att få The Sims 4 att fungera begagnat just av den anledningen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[~Kollen~]
2018-08-26 00:49
#4

Min vän söker The Sims2 Glitter & Glamour och Fritid och såklart har hon alltid viljat ha Sims 4 det är ju synd att man inte kan låna ut sitt sims 4 jag har ju bara sims 4 och sims 3 det är därför jag tittar på prisjakt ifall jag kunde ge henne sims4 och hundar och katter och stadsliv för jag har hittat ett mycket bra pris på the sims 4 hundar och katter bara 179 kr på CDON.se

[~Kollen~]
2018-09-11 22:05
#5

Det var inget jag vår helt och cykla när jag skrev #4 inlägget men tack för hjälpen

Upp till toppen
Annons: