Annons:
Etikettfusk
Läst 3420 ggr
[~Kollen~]
2018-08-29 21:30

Hund kennel på sims4?

Jag önskar att andra simmar kunde köpa deras djur om man har typ en hund kennel men det finns ingen mod om det? Jag har iallafall inte sätt nån mod om det men det skulle jag rekommendera

Annons:
Mitchika
2018-08-29 22:16
#1

Du behöver inte använda en mod om du inte vill. 😃

Tack vare fusk kan man göra ganska mycket, även om det inte riktigt är exakt samma sak. Varje gång din sim låter en valp eller hund flytta till ett annat hushåll så lägg till en summa pengar som hunden kostar. Då kan du justera reglerna lite som du vill. 

En valp kan ju kosta mer medan en äldre hund kostar mindre, så då får du lägga till mer eller mindre pengar. Någon hund kan ha ett skönhetsfel till exempel, som fel teckning. Den kan också säljas billigare. 🙂

Då kan du även justera priserna själv efter hur utmanande du vill ha det och om det ska vara dina simmars huvudsakliga inkomst. Du kan även bestämma om renrasiga hundar är dyrare än blandraser. 

Till exempel: 

Renrasig valp: 3000 simdaler
Vuxen renrasig hund: 1500 simdaler
Åldring renrasig hund: 1000 simdaler

Renrasig blandrasvalp: 2000 simdaler
Vuxen blandrashund: 1000 simdaler
Gammal blandrashund: 500 simdaler

Med den här metoden kan du också välja familj som ska få din kennels valpar och sålla lite bland dom. Det går att låtsas att flera är intresserade och så går du och inspekterar dom alla för att se vem som är mest lämpad för att få köpa hund av dig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

HamsternPutte
2018-08-30 16:05
#2

#1 Vad heter fusket och allt det där? vill gärna göra allt det du skrebv

Mitchika
2018-08-30 16:24
#3

#2 Det enda fusket du behöver använda är pengafusk för att lägga till pengar när du flyttar ut en hund. 😃

Aktivera först: 

testingcheats true

Sen kan du göra på ett av följande sätt (eller blanda båda). Det finns fusk som ger 1000 simdaler, som till exempel: 

kaching rosebud

Vilket funkar utmärkt för jämna 1000 simdaler. Då skriver du in fusket tre gånger när du "sålt" en hund för 3000, till exempel. Förr fanns det ett fusk som gjorde att du kunde lägga till en specifik summa simdaler, men det fusket fungerar tyvärr inte längre. 😕

Håller man sig till 1000-tal när man säljer hundarna funkar det bra att använda den metoden! 

Om du inte har något emot att räkna lite matte, antingen i huvudet eller med miniräknare om det underlättar, så finns det ett till fusk. 

money X

Skriver du in det, men ersätter X:et med en viss summa, så kommer ditt hushålls totala summa pengar bli precis vad du skriver. Till exempel, säg att din familj har 8743 simdaler och så säljer du en hund för 3000 simdaler. 

8743 + 3000 = 11743

Då skriver du in: 

money 11743

Så kommer ditt hushåll automatiskt få den summan simdaler.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[~Kollen~]
2018-08-30 16:25
#4

#1 Det låter ju roligt😄! Men vad ska jag skriva in och var??

[~Kollen~]
2018-08-30 16:25
#5

Oj ska läsa senaste inlägget

HamsternPutte
2018-08-30 17:01
#6

#3 om ska testa det om en stund då

Annons:
Mitchika
2018-08-30 17:12
#7

Behöver ni lite hjälp med hur man flyttar simmar mellan olika hushåll så har vi den här artikeln på sajten: 

https://thesims.ifokus.se/articles/5502b1848e0e740c2a001ae5-flytta-ut-sim-till-ett-eget-hushall

Det funkar bra med husdjur med. Behövs det så kan jag uppdatera med tydligare och fler bilder här i tråden. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: