Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1998 ggr
Maleficum
2018-09-02 15:31

Ominstalation

Behöver installera om hela min dator (och därför även spelet) men vill gärna ha kvar mina hushåll/sparade spel jag redan har men är det någon mer mapp än saves som man måste spara undan? Och är det bara att "lägga tillbaka" den när man installerat spelet igen?

Har installerat om spelet tidigare men minns inte hur jag gjorde då om jag spara undan mina tidigare sparningar eller bara strunta i det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Mitchika
2018-09-02 16:09
#1

Vilket spel gäller det? 🙂

Jag gissar på The Sims 4 i och med filnamnet? 

Om du vill spara sina simmar och hushåll (som finns i ditt privata bibliotek) ska du även spara Tray-mappen. Där ligger nämligen dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-09-02 16:10
#2

Tillägger att ja, det ska bara vara att lägga tillbaka det igen så fort du har installerat om spelet och laddat ner alla eventuella  expansioner, prylpaket, gamepacks och speluppdateringar igen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Maleficum
2018-09-02 16:46
#3

Ja, är spel 4 det gäller (glömde helt bort att skriva det fast jag tänkte det när jag starta tråden :P).

Så bara save och tray mappen man behöver tänka på? vad bra :D

Är så mördande tråkigt att behöva ominstallera hela datorn men tyvärr börja hårddisken gå sönder i somras så fick skaffa en ny och då vi ju inte vet vilka filer som kanske hunnit "förstöras" så känns det säkrast att ominstallera allt igen (när jag känner jag har gott om tid).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
2018-09-02 17:41
#4

#3 Ja, det ska bara vara dom två om det bara är sparfiler och hushåll du vill spara. Vill du vara på säkra sidan kan du spara hela mappen. Då förlorar du ingenting som du kanske kommer på i efterhand att du ville spara. 🙂

Det är det verkligen. Jag har fått göra det ett par gånger själv och det värsta är att komma ihåg vad man har fixat en kopia av och inte. Sen efteråt om man kommer ihåg något som man glömt när man redan påbörjat ominstallationen… 😕

Lycka till med ominstallationen! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: