Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1761 ggr
china2013
2018-09-05 10:36

Tant söker spelhjälp

Det här låter kanske konstigt, men jag är en "tant" som gillar att spela Sims 4. Har försökt lära mig att ladda ned mods osv, men ej lyckats. Har tittat på Youtube m m, men jag hänger inte med. Nu undrar jag om det finns någon i Gbg som kan tänka sig att hjälpa mig med det här mot ersättning. Jag vill så gärna kunna utveckla mitt spel.

Annons:
Mitchika
2018-09-05 14:24
#1

Jag hade hemskt gärna hjälpt till om jag bodde närmare, men tyvärr bor jag i Stockholmstrakten och har i stort sett aldrig vägarna förbi Göteborg. Speciellt inte dom kommande månaderna. 

Däremot hjälper jag gärna över nätet med text och bilder i mån av tid och ork, om det skulle vara till någon nytta. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-05 16:50
#2

Åh, vad snällt av dig. Jag har WinRar och Pc. Ladda ned kan jag men förstår inte sedan hur jag gör för att föra över min nedladdning till sims mods så att det hamnar i spelet?

Mitchika
2018-09-05 17:09
#3

#2 Vilken tur, jag har också PC. Då blir det förhoppningsvis mycket enklare. 😃

När du har laddat ner filerna, vet du var dom hamnar någonstans? Kan du hitta dom? Om filerna är komprimerade med WinRar (vilket dom flesta är) måste WinRar-filen öppnas och filen som är inuti den tas ut. 🙂

Men vi kan börja med din The Sims 4-mapp. Vet du hur man hittar den?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-05 17:32
#4

Jag har WinRar men vet ej hur filerna öppnas?

Hitta mapp - Dokument- EA- Sims 4 - mods - men egentligen hittar jag ingen mapp.

Tur att du verkar pedagogiskt lagd.🙂

Mitchika
2018-09-05 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack så mycket! 😊

Vilken mapp är det du inte hittar? Sökvägen är nästan korrekt. För The Sims 4 ska vara: 

Dokument - Electronic Arts - The Sims 4 - Mods

Har du WinRar installerat så ska en WinRar-fil se ut såhär: 

Det är så den ser ut i en mapp i detaljerad listvy på Windows 7 i alla fall. Den lilla ikonen borde se likadan/liknande ut i alla fall. Jag använder en fil med ett hår till The Sims 4 som jag laddar ner och installerat tidigare som exempel. 🙂

Om du dubbelklickar på filen ska en sån här ruta öppnas: 

Jag postar den dubbelt nedan så att du kan klicka på bilden och första den om du vill. Så långt, fungerar det som jag beskrivit? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-05 18:23
#6

För att krångla till allt så är min dator engelskspråkig. Nu har jag laddat ner och det står "How do you want to open this.package.file?" Och det vet jag ju inte….

Annons:
Mitchika
2018-09-05 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Åh, är det en Package-fil så ska du inte öppna den. 🙂

WinRar-filer innehåller Package-filer och det är Package-filerna vi vill komma åt. Därför behöver vi WinRar, för att enkelt kunna ta ut filerna därifrån. Dessa Package-filer ska dock inte öppnas, utan ska läggas som dom är i Mods-mappen i The Sims 4.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-05 18:36
#8

Jag är ledsen men det funkar inte. Som du visar ser det inte alls ut på min dator.  Jag vill inte ta upp din tid i onödan, jag får nog ge upp detta. 😕

Mitchika
2018-09-05 18:48
#9

#8 Vad är det som inte fungerar? Även om det ser annorlunda ut kan jag kanske fortfarande hjälpa till. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-05 18:53
#10

Har du laddat ner WinRar gratis eller har du betalt för det?

china2013
2018-09-05 18:55
#11

Du är för rar.  Jag måste först lära mig tydligen hur man laddar ner WinRar korrekt.

Tar en paus nu så du  vet.❤️

Mitchika
2018-09-05 19:03
#12

#10 & #11 Jag har gratisversionen. 🙂

Ah, är det det som krånglar? Har WinRar inte laddats ner och installerat ordentligt? Jag försöker gärna hjälpa till med det om du behöver. 

Ta en paus du, det behövs ibland. Speciellt när man håller på med sånt här. 🙂

Jag har gott om tid att hjälpa fram tills den 10:e september. Sen har jag en liten hundvalp som kommer kräva mycket tid och uppmärksamhet, så det kan ta längre tid innan jag svarar då. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-11 13:46
#13

Hej igen. Åh, vad spännande med en hundvalp! Har den anlänt? Hundvalpar är bland det bästa jag vet. Vad är det för ras? Själv har jag ingen hund men arbetar som dagmatte.

Jag har läst det du skrivit och studerat illustrationerna du skickat och nu kan jag ladda ned t ex kläder och hår!! Yipee! Problemen är de sk modsen. Nedladdningen är ju den samma men väl inne i spelet händer det inget nytt. Jag vet inte hur jag ska få simmarna att dansa en ny dans eller vad det nu är som finns tillgängligt?

Annons:
china2013
2018-09-11 16:05
#14

Finns det något speciellt knep för att man ska lyckas få liv i fågelskrämman och "myspysa" lite?  Jag längtar efter att det ska hända lite annorlunda saker i spelet.

Mitchika
2018-09-12 19:00
#15

#14 Förlåt att jag inte svarat, men valpen och jag har flyttat hem till mina föräldrar och jag har inte tillgång till min dator längre. Han är en blandras och tar så mycket tid och energi att det är svårt att hinna med iFokus.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

china2013
2018-09-13 00:20
#16

Jag förstår. Ser när jag läser inläggen här hur hjälpsam och duktig du är. Det är klart att ditt privatliv kommer i första hand. Du får gärna höra av dig om och när du kan och vill!

Mitchika
2018-09-13 09:20
#17

#16 Tack så mycket!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: