Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 7538 ggr
Mixa20
9/5/18, 1:44 PM

Åldras

Jag vill inte att min sim ska åldras ännu. Hur gör jag så att hon stannar i ålder?

Annons:
Mitchika
9/5/18, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det ska gå att stänga av åldrandet för simmar i ditt aktiva hushåll under Spelalternativ, som du hittar på samma meny där du sparar och avslutar spelet. 🙂

Ändra så att autoåldrande för spelade simmar står på Nej så ska inte din sim åldras mer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mixa20
9/5/18, 4:45 PM
#2

Tack så mycket! En fråga till! Hur ska man fixa födelsedagar med tårta? Var får man tag på den och om man gifter sig hur får man tag på brudklänning mm. Vet du?

Mitchika
9/5/18, 5:03 PM
#3

#2 Dina simmar bakar sin egen tårta. Eller så kan en familjemedlem baka den åt dom. 😃

Välj alternativet "Laga mat…" på kylskåpet och leta reda på en tårta som dina simmar kan baka. 

När tårtan är klar är det bara att klicka på tårtan och välja att lägga till födelsedagsljus. Poof, det är en födelsedagstårta. 😃

Du kan använda samma tårta flera gånger om genom att lägga till ljus på den igen, så länge som ingen sim tar en bit av den. Smart om man vill spara tid på tvillingars födelsedagar, till exempel. Även om det kanske känns lite snålt. 😇😃

Brudklänning däremot… 

Simmar gifter sig i sina finkläder, om jag inte inte minns helt galet. Kollar du bland finkläderna hos din sim (genom att klicka på en byrå och välja Planera Klädstilar) kan du säkert hitta en fin klänning som denna kan gifta sig i. 🙂

Jag tror inte utbudet av traditionella brudklänningar i spelet är speciellt stort, men det finns en hel del fina att välja mellan. Skrattar

Annars kan du alltid ladda ner brudklänningar som andra spelare har gjort, om du inte har något emot att ha eget innehåll i spelet. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mixa20
9/5/18, 6:04 PM
#4

Oj. Det var mycket info. Ska kolla allt detta! Tack snälla du! 🤗

Upp till toppen
Annons: