15. The sims 4

Vad händer med Simset på den andra datorn?

2018-09-15 09:32 #0 av: LillyAmanda

Hej! Vi har Sims 4 på en dator här hemma, nu har vi köpt en Mac och vill ha Sims på den också. Är det samma spel om jag installerar det på den andra datorn också? Följer modsen med till den nya och försvinner dom från den andra datorn? :)

//Amanda och hamstrarna

Medarbetare på guldhamster och dvärghamster.ifokus.

Anmäl
2018-09-15 09:53 #1 av: Bara Anna

Nej, alla sparfiler, moddar etc sparas lokalt på den dator som du har spelet ursprungligen installerat. De sparas i en mapp som heter Sims 4. För att du ska kunna fortsätta att spela där du var måste du alltså på något sätt kopiera över Sims 4 mappen. Jag vet dock inte om detta fungerar när du flyttar filer från PC till mac...

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2018-09-15 09:55 #2 av: LillyAmanda

Tack så jättemycket för svar! Händer det nånting med spelet på den andra datorn eller är allt som vanligt på den?

//Amanda och hamstrarna

Anmäl
2018-09-15 11:03 #3 av: Bara Anna

Under förutsättning att du kopierar mappen och inte totalt flyttar den, nej. Men du kan bara vara online på ett specifikt originkonto i taget. Så du kan bara spela online på en dator i taget. Men tror att det ska gå att spela offline. Har inte så bra koll på det dock.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2018-09-15 11:27 #4 av: LillyAmanda

Okej, tack för hjälpen!

//Amanda och hamstrarna

Anmäl
2018-09-15 19:00 #5 av: ~Kollen~

MacBook är ingen speldator men men

Anmäl
2018-09-16 10:35 #6 av: Mitchika

Det går utmärkt att spela spelet på två datorer samtidigt, bara den ena är i offlineläge på Origin. Namiko och jag spelar ofta så. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.