Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 1223 ggr
Winstona
2018-09-17 19:37

Sims 3

Jag köpte idag Sims 3 på Steam för 400kr. När det väl laddat ner är det dålig kvalité, dvs mycket är blurrigt, och det laggar även till ofta. Är det ett problem som ni oxå har? Är skitbesviken eftersom 400 ändå är mycket pengar.

Annons:
SimsBrooke
2018-09-17 21:28
#1

Har du ändrat grafiken i spelet?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Winstona
2018-09-17 21:40
#2

Nej det var så det såg ut när jag började

Lizelda
2018-09-17 22:20
#3

Grafiken beror på dina inställningar men om det laggar även på låga inställningar så talar det för att datorn inte fixar att dra runt det. Det är trots allt ett rätt tungt spel.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

SimsBrooke
2018-09-18 10:22
#4

#2 Testa att dra ner lite på grafiken i spelet och se om det blir bättre. Annars är det nog som #3 säger att din dator inte klarar av spelet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Lizelda
2018-09-18 12:48
#5

#4 Vanligtvis så ställer spelet in grafiken efter datorn och är det blurrigt och suddigt så är nog grafiken redan i botten. Alla datorer gör dock inte så, min börjar t ex alltid på lägsta upplösningen av allt om jag installerar om eller dylikt för den klarar inte att läsa av standardinställningarna, möjligen på grund av mina två skärmar, fungerar gör det i alla fall inte! Men det är ju svårt att säga när man inte vet något om datorn i fråga.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

SimsBrooke
2018-09-18 13:07
#6

#5 inte alla datorer. Oftast har jag fått ändra själv speciellt på the sims 3.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Icewolf88
2018-09-18 14:38
#7

Du kan få tillbaka pengarna ifall du har spelat mindre än två timmar. Det är bara att kontakta deras support tjänst.

[Frida Wolfcloud]
2018-09-19 09:09
#8

#0 Eftersom att Sims 3 är ett ganska gammal spel (9 år i år, herregud..😮) så klarar inte alla datorer av det. De är helt enkelt FÖR nya! Sen beror det på vilken dator man har också. Till exempel så funkar Sims 3 felfritt på min splitternya iMac, men blir jättekonstigt på min 3 år gamla macbook (lagg, massa buggar etc.)

Det kan också bero på datorns grafikkort. Har du ett jättedåligt grafikkort på dator blir ju grafiken inte så bra, medans om du har ett jättebra grafikkort blir grafiken jättebra!

Lizelda
2018-09-19 15:37
#9

#8 Sen är det även ett spel med mycket grundläggande problem. Sambons dator kan lätt dra runt tre sims samtidigt men utan overwatch-modden så kunde man knappt starta spelet. Brukar dock inte vara ett problem om man bara har grundspelet.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: