Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1556 ggr
Hoseok
2018-10-09 11:59

Vampyr fortsätter vara vampyr?

Tänkte kika in här och kolla om andra upplevt detta. Jag fann inget efter en session med att googla runt.

Min tonårssim är född som vampyr. Hon är hälften in på tonåring och jag samlade ihop ingredienser till att göra "motgifter" för vampyrism som hon fick dricka. Det stod att det lyckades och hon har inte kvar vampyrikonen som behovikon.

Men hon.. är fortfarande vampyr. Hon har fortfarande törst och vampyrenergi. Törst går inte upp av att äta vanlig mat. 

Ska det vara såhär? Haha. Vad har jag missat? Har spelet bara totalt ballat ur och i sådant fall, någon som vet hur jag ska fixa det? Lösningar som att starta om med en annan familj etc är inte optimalt för jag kör legacy-liknande när jag spelar.  Jag har testat ResetSim.

Edit: Testat flytta henne till ett annat hushåll. Fungerade inte.

Annons:
Maleficum
2018-10-09 12:19
#1

Jag har råkat ut för samma sak flera gånger!

Jag har gjort motgiftet och det står att det funkat men inget har hänt. Vad jag märkte var att när jag startat om spelet och åter igen gett dem motgiftet, då först har det funkat (eller att jag helt enkelt använt fusk för att ändra dem efter omstart eftersom jag ju redan gett dem motgift en gång och spelet inte tog de känns det inte direkt som fusk om man vill spela helt utan att fuska något).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hoseok
2018-10-09 15:46
#2

Update: Min kompis rekommenderade att ladda ner MC Command Center så jag bara kunde trycka på simmen och göra den mänsklig. Använder aldrig fusk annars men detta var ju för att spelet inte ville fungera, haha. Nu har det löst sig.

Upp till toppen
Annons: