Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 2532 ggr
Äppelsnäckan
2018-11-21 22:16

Kan man installera The Sims 4 på skoldator?

Kan man installera The Sims 4 på en skoldator? Vill inte köpa det om det ändå inte går. När man ska installera saker på datorn kommer det fram att administratören (skolan) måste godkänna det. Dock kan jag ladda ner saker genom Microsoft Store. Vad tror ni?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
sp0ngeb0b
2018-11-21 22:53
#1

Alltså, jag känner mig lite tveksam till om skolan skulle tillåta datorspel, men det är ju väldigt svårt för oss här att svara på. Fråga någon som jobbar på skolan, det kan ju inte skada, i och med att de ändå kommer få reda på det ifall du provar att ladda ner det.

Lizelda
2018-11-22 02:01
#2

Du kan inte göra något utan deras tillstånd, vilket du ju redan är medveten om? Godkänner de det så finns det ju inga hinder men oftast gör de inte det. Jag har varit med om skolor som tillåtit eleverna att göra vad de vill med datorn men även skolor som inte ens tillåter att eleverna laddar ner spotify.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Äppelsnäckan
2018-11-22 11:56
#3

Kanske får fråga IT-personalen. De får inte reda på vad man laddar ner, det är inte så strikt. Men det är just att vid vissa installationer så kommer rutan upp om administratör. Jag har Discord, Spotify och kan som sagt fritt ladda ner från Microsoft Store där jag laddat ner Minecraft Windows 10 Edition. Tack för svar iallafall.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

BlåPastell
2018-11-25 17:45
#4

Finns origin med i microsoft store? Annars kommer du inte få ladda ner det. Fråga IT-personalen annars får du anta att det inte kommer gå.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Upp till toppen
Annons: