Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1271 ggr
sp0ngeb0b
2018-12-02 23:22

Dags att jobba - mätare

Alltså, det finns en sak jag har undrat länge nu. Jag spelar The Sims 4 och har Dags att jobba, och för er som har spelat det så vet ni ju att när ens sim har ett jobb som polis, läkare eller forskare, och man följer med dem till jobbet, visas varje dag en mätare längst upp till vänster. Den är indelar i tre delar och ökar när man gör vettiga grejer under dagen. Det finns även ett förstoringsglas som flyttas ibland.

Jag förstår mig inte på den. Alltså, jag förstår ju det jag skrev om att den ökar när man sköter sitt jobb bra - men vad är förstoringsglaset? Varför är mätaren i tre delar? Om någon har koll får den personen gärna berätta allt hen vet… 😭

Jag hoppas texten inte är för rörig. Jag är väldigt tacksam för svar 😊

Annons:
SimsBrooke
2018-12-03 20:10
#1

Jag tror det är en peng faktiskt. För den ändrar färg från typ Brons, silver och guld. Jag är inte säker på hur det funkar med den där pengen faktiskt. Men tror den är indelad i tre delar för att man ska ha koll på hur det går, man får ju mer pengar ju högre mätaren är.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

sp0ngeb0b
2018-12-04 00:54
#2

#1 Hmm, är du säker? Min ändrar inte färg. Jag får ta och spela imorgon och ta en närmare titt, men att man får mer pengar låter rimligt för jag fick jättelite pengar en dag när jag inte skötte mig.

SimsBrooke
2018-12-05 19:22
#3

#2 Ja i alla fall så har den Silver och guld. (tror jag i alla fall)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2018-12-05 20:07
#4

Mätaren är uppdelad i tre delar som SimsBrooke säger. Det är samma typ av mätare som finns i evenemang så som dejter och fester. Där används brons, silver och guld som beskrivning för mätarens tre olika delar för att mäta hur lyckad en fest eller tillställning varit. 🙂

Just pengen som växlar mellan brons, silver och guld används inte vid jobbet, men mätaren betyder ungefär samma sak. Hur duktig din sim har varit på jobbet och hur produktiv arbetsdag denna haft. Fyll mätaren och din sim får riktigt bra betalt, en höjning av arbetsbetyget och även lite bonusar ibland. Jag tycker det verkar som om mina simmar får fler semesterdagar när dom arbetar hårdare och fyller mätaren, men jag har inte räknat och haft stenkoll så jag vet inte säkert om det stämmer. Glad

Jag tror symbolen förändras beroende på din sims jobb? Förstoringsglas låter som det som finns på mätaren vid polisyrket. Jag är ganska säker på att forskaren hade en glasburk med vätska i sig på sin mätare? Nu var det ett tag sen jag spelade så jag är inte helt 100 där heller, men det är vad jag vill minnas. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

sp0ngeb0b
2018-12-05 22:02
#5

#4 Tack så mycket för förklaringen! Låter rimligt som du säger. Och ja, min sim jobbar som polis. Kommer faktiskt inte ihåg hur det ser ut hos läkare och forskare, har inte spelat de yrkena på länge. Får väl ta mig en titt någon dag då. 😎 Det enda som konfunderar mig nu är varför inte förstoringsglaset hänger med resten av mätaren - den brukar ofta vara kvar på första fältet, när mätaren ökat till andra delen av mätaren.

Upp till toppen
Annons: