Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 2338 ggr
emmaannalinnea
2018-12-19 16:18

Laptop som funkar till Sims?

Hej! Jag är på jakt efter en laptop att spela the sims på. Vill därför ha en dator som klarar av the Sims 3 plus alla expansionspaket och eventuellt några mods och nedladdade kläder och sådär. Kommer enbart använda datorn till att spela sims, har en annan för att göra andra grejer på, så vilken dator skulle funka bäst? Så billig som möjligt! Vet ni någon som säljer är även det av intresse. Har så himla dålig koll på sånt här så uppskattar all hjälp jag kan få<33 Tack på förhand!

Annons:
johan
2018-12-19 16:52
#1

Det mesta funkar, men blir lite olika snyggt. Min dotter spelar på en 9 år gammal MacBook Pro och det funkar fint, men det blir snyggare på vår ett år gamla gaming-PC med riktigt bra grafikkort.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

emmaannalinnea
2018-12-19 17:04
#2

#1 har försökt spela på 3 olika Mac-datorer men det fungerar inte alls, och då har jag bara försökt med originalspelet utan expansionspaket. Behöver en dator som tål lite mer än så, men det känns inte värt med en gamingdator för ett spel som the sims, då det inte kräver riktigt SÅ mycket

sp0ngeb0b
2018-12-21 20:14
#3

Jag spelar The Sims 4 med lite olika expansioner och prylpaket samt cc. Men jag har också massvis med bilder, filmer, dokument osv på datorn då jag använder den till allt. Funkar bra än så länge. Jag har en HP ProBook 640, köpt för över två år sedan. Började spela Sims på den för ca 1 år sedan.

KentHjärta
2018-12-21 22:41
#4

Sims är väldigt krävande spel. Sims 3 är det mest krävande av sims serien då det är en öppen värld och väldigt stort spel, speciellt med CC, alla expansioner och stuff packs. Laptop går inte att jämföra med PC. Tror det blir väldigt svårt att hitta en laptop en kan köra på högre grafik och utan lagg. När jag fick min HP laptop för 6 år sen var kravet att jag skulle kunna spela sims. Javisst det funkade med det var segt, och blev värre ju mer CC och expansioner jag hade. Laptops har en tendens att bli väldigt slitna väldigt snabbt med tiden. Har en egenbyggd PC som är ca 5 år, nyligen uppgraderat grafikkortet, klarar alla spel som finns på marknaden idag, och om jag vill kan jag byta grafikkort om 5 år igen då nyare spel har tendens att kräva mer. Det jag menar är att PC håller mycket längre och med bra delar klarar mer än vad laptops gör.

Men om du nöjer dig med något tillfälligt och inte vill spela så hardcore så go ahead. Är inte så insatt med laptops men fråga i butik maybe, var försiktig med att inte köpa en allt för dyr då det oftast är väldigt onödigt för en laptop.

emmaannalinnea
2018-12-23 15:55
#5

#4 tack så jättemycket för svar! Bör jag satsa på en PC istället? Har du något förslag på en relativt bra som funkar?:)

Calcifer
2018-12-23 20:59
#6

Om man säger så här. Du kan få en PC som kan köra sims 3 bekvämt för säkert nästan halva priset av en laptop som klarar det. Min förra laptop kostade 10 000 och kunde nätt och jämt spela sims 3, men inte alla expansioner. Min nuvarande PC kostade 6000 och kan spela sims 3 utan minsta problem, har även ALLA expansioner och prylpaket samt hur mycket CC som helst.

Jag skulle satsa på en stadig PC istället om jag var du. Dessutom går det att byta ut komponenter ur en PC även utan någon särskild kunskap, men det är betydligt besvärligare i en laptop. De flesta laptops tappar dessutom garantin i samma ögonblick du öppnar upp den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[~Kollen~]
2019-01-13 00:30
#7

Vill du ha en speldator rekommenderar jag PC eftersom det tycker jag blir bäst jag har spelat på MacBook men det slutade fungera efter ett tag med sims och när jag spelat på Laptop hade mitt sims hakat upp sig helt på laptopen så jag kör på PC och det funkar toppen.

Upp till toppen
Annons: