Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1247 ggr
BlåPastell
2019-01-11 18:06

Grundaren snor alla porträtt som spöke!

Hej!

Jag hade precis lyckats göra porträtt av grundaren och hans dotter och tänkte för en gångs skull försöka göra porträtt av alla 10 generationer. Grundaren dör, och graven hamnar under hans porträtt och en dag så inser jag att dotterns porträtt är borta!!! Bara försvunnen, trodde först det var en bugg och målade en ny. Men den blev inte lika fin… Låter alla lägga sig och sitter och fnderar på vart porträttet blivit av. Plötsligt dyker grundaren Alec upp ur sin grav och jag bestämmer mig för att inte väcka någon i huset för att säga hej till honom, och då ser jag det! Det nya porträttet på dottern försvinner mitt framför mina ögon och Alec får en fin ljusgrön färg… Och då inser jag vad som hänt. Mysteriet är löst. Varför var han tvungen att vara kleptoman!? Problemet är att jag vill ha tillbaka mina porträtt. För portättskaparen (aka Alecs fru) är på väg att dö och jag kan inte ha det på detta sättet.

Hur får man tillbaka föremål stulna av ett spöke?

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Annons:
Mitchika
2019-01-11 19:03
#1

Vilket intressant och roligt problem, även om det säkert inte är speciellt kul för dig. 😃

Om dottern eller Alecs fru fortfarande har hög relation till Alec (eller snabbt kan bygga upp det igen) kan du bjuda in Alec till hushållet igen nästa gång han dyker upp på natten. Det kräver nästan full vänskapsrelation. Porträtten han har stulit bör ligga i hans katalog och då kan du ta tillbaka dom. Sen ska det bara vara att klicka på Alecs gravsten igen och skicka tillbaka honom till efterlivet. 🙂

Vill du slippa Alecs tjuvande i framtiden så kan du låta någon av simmarna klicka på Alecs grav och låta hans ande vandra vidare till efterlivet. Efter det kommer han aldrig komma tillbaka igen, som jag förstår det. 

För att vara på säkra sidan, spara innan du bjuder in Alec till hushållet utifall att det skulle bli något krångel. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

BlåPastell
2019-01-12 12:20
#2

#1 Jo, det finns en fin komik i det, särskilt när jag nu inser att mitt schack bord är borta…  Jag fick tyvärr aldrig tillbaka tavlorna då han verkat ha sålt dem eller något 🤓Men målade ett par nya och gjorde ett par fina kopior som han kan få sno nästa gång, originalen har jag gömt i katalogen. 😂

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Mitchika
2019-01-12 13:50
#3

#2 Haha, åh, vad typiskt! Vilken sim! 🤦‍♂️😂

Men vilken briljant lösning på problemet ändå. 👍

Jag tror nog jag måste rekommendera skarpt att klicka på Alecs gravsten och försöka släppa hans ande fri eller något så han slutar stjäla allt från sina ättlingar. 😃

Han vinner definitivt mitt pris för roligaste grundaren i The Sims 4. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: