Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1104 ggr
aliciablad
1/19/19, 8:24 PM

The Sims 3 Semester

Hej, laddade ner semsterexpansionen till the sims 3 för ett tag sen, men det är helt omöjligt att spela det för att det laggar så mycket? Vet att det är ett äldre spel menn finns det något man kan göra åt det?

Annons:
Livingthelife
1/19/19, 8:37 PM
#1

Semesterparadis är tyvärr väldigt laggig.

SimsBrooke
1/21/19, 6:47 AM
#2

Hur har du laddat ner detta spel? 

Jag vill upplysa om att det är förbjudet på sajten att prata om olagliga kopior av The sims! // Sajtvärden

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Calcifer
1/21/19, 2:21 PM
#3

Om man tar för givet att du har lagligt laddat ner spelet via t:ex origin, så finns det en fix som gör att spelet fungerar väldigt fint. Det tog mig ett tag att hitta, men nu kan jag spela det helt utan problem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aliciablad
1/22/19, 8:35 AM
#4

jag har laddat ner det från origin ja! åh vad gjorde du? känns så tråkigt att ha kastat pengarna i sjön så att säga.

Calcifer
1/22/19, 1:10 PM
#5

Kommer inte ihåg exakt vart jag hittade det, men dels hjälper det att ha NRaas Master Controller, och även dennes debug tillägg. Sen hittade jag en fix genom att söka på namnet på spelet på engelska plus "fix", där man helt sonika laddade ner världen igen, alltså BARA världen, dvs kartan, som en person gjort i en exakt replika men tagit bort vissa saker som var kända för att skapa problem.

Det som verkar vara största problemet med semesterparadis är alltså att t:ex båtar och bilar (mest båtar) fastnar på olika ställen och bara står och tuggar vilket gör att hela spelet laggar. Har för mig att när jag väl hade hittat rätt fix så var det inte så värst komplicerat att lägga in det i spelet. 

OM jag hinner senare när jag kommit hem kan jag se om jag hittar vart jag laddade ner detta och skicka PM till dig med instruktioner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

aliciablad
1/24/19, 9:12 AM
#6

Det vore jätteschysst, tack så mycket!

Annons:
Upp till toppen
Annons: