Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1838 ggr
Sattyg
3/3/19, 5:40 PM

Alla hus försvinner

Jag kan bygga hus och spara dom utan problem men om jag börjar skapa en sim så försvinner allt jag har byggt. Jag har testat att reparera spelat, ta bort moddar men problemet kvarstår. Sparfilerna finns inte heller kvar. Vad ska jag göra? Så tråkigt när man spenderat många timmar på ett hus och sen är det puts väck för t.ex dottern vill göra en familj. 🙁

Annons:
Hoseok
3/3/19, 6:29 PM
#1

När du/dottern skapar en sim, trycker ni på "play"-knappen när spelet startas eller trycker ni på att skapa ny sparfil? Funderar på om det blivit något strul med sparfilerna där, att ni kanske råkat "spara över varandra" så att säga. 

När du trycker på att ladda ett spel (Inte trycka på playknappen), är det inga sparfiler kvar alls?

Sattyg
3/4/19, 7:58 AM
#2

Jag trycker på playknappen när jag ska bygga ett hus eller fortsätta med ett bygge.

Ska jag /vi skapa en sim trycker vi på nytt spel knappen.

När jag trycker på ladda ett spel så finns där bara den fil som sparades sist. Däremot ligger det gamla sparfiler i simsmappen.

Nu har jag testat att avinstallera och installera igen, tagit bort alla mods och raderat alla sparfiler som låg i simsmappen. Men det funkar inte.

Mitchika
3/4/19, 12:54 PM
#3

#2 Har ni ingenting sparat i spelet så som simmar ni är rädda om, skärmbilder, hus och annat så rekommenderar jag att du raderar hela The Sims 4-mappen som sparfilerna låg i och startar spelet och provar igen. 

Då försvinner allt som ni har skapat, men om det finns en korrupt fil i era användarfiler som orsakar det hela så försvinner även den. Spelet kommer skapa en ny The Sims 4-mapp när ni startar om det efter att ha tagit bort den gamla. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: