Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 21065 ggr
Linasims
2019-03-17 09:47

Grunden!!

Jag behöver hjälp med när man ska bygga ett hus med en grund. Jag fattar inte hur man gör och jag vill som ha en trappa upp till dörren av huset som nästan alla hus i sims har! Tacksam för svar.

Annons:
Mitchika
2019-03-17 12:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det kan vara lite krångligt att förstå i början. Först och främst behöver du gå in i Byggläget och välja Väggar och tomma rum. 

Därefter är det dessa fem verktyg du ska titta på, som är tomma grunder alla fem i olika former. Du kan ändra deras storlek, dra ut dom och även lägga till fler grunder och koppla ihop dom, dock kan dessa behöva dras i och höjas separat. 🙂

Jag väljer den platta kvadraten att demonstrera med, då det är en enkel grund. När du har valt den grund du vill ha placerar du den på marken där du vill börja lägga grunden för ditt hus. 

Avmarkerar du den (klickar på marken bredvid grunden efter att du placerat ut den) så blir det bara en platta på marken. Grunden är placerad, det är dags att höja den! 

Klicka på grunden igen och lägg märke till den stora fyrkanten med pilar upp och ner mitt i grunden. Den används för att höja och sänka grunden till den nivå du vill ha den. Du kan ha den jättehög eller en lägre höjd. Det är bara att klicka på pilen, hålla in den och dra uppåt eller nedåt. 

När du klickar, håller in och drar uppåt så visar dom gröna linjerna hur högt du höjer grunden så att du får en ungefärlig känsla av hur hög den kommer att bli. När du känner dig nöjd med höjden eller bara vill titta hur det kommer se ut släpper du bara musknappen. 

Där har vi en liten grund! Är du inte nöjd, om grunden är för hög eller för låg, är det bara att klicka på fyrkanten med pilarna igen och höja eller sänka tills du känner att du har den grund du vill ha. 

Därefter är det bara att dra ut grunden till den storlek som passar ditt planerade hus, sätta dit trappor, bygga väggar och fortsätta med husbygget precis dom du vill ha det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: