Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 2277 ggr
ipopuma
2019-03-31 13:24

Vetrinärklinik

Fattar ingenting, hur fakturerar man en ägare på sin vetrinärklinik på sims 4?

Annons:
Mitchika
2019-03-31 13:35
#1

Vad jag vet så ska kliniken få betalningen automatiskt efter att du har diagnostiserat och behandlat ett sjukt djur korrekt. Det var det som hände när min sim hade en veterinärklinik. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ipopuma
2019-03-31 20:23
#2

#1 hmm verkar inte hända mig, försökte ta betalt från en kund men fick ingenting från henne :O

Mitchika
2019-03-31 20:31
#3

#2 Du ska inte ens behöva försöka ta betalt, det händer av sig själv. Kunden ska betala automatiskt när du gett djuret en korrekt behandling. Det vill säga, pengarna kommer automatiskt in på din kliniks konto. 

Jag kan starta upp min veterinärklinik och kolla. Det var ett tag sen jag spelade med en så jag kan mycket väl ha glömt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-03-31 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det funkade precis som jag kom ihåg det! 😃

Min sim Jenkins åkte till sin ofärdiga veterinärklinik för att behandla ett djur. Han har nivå 10 i Veterinärfärdigheten så det gick alldeles utmärkt. 🙂

Diagnos…

… in i kirurgstationen…

… och så rätt behandling!

Hunden kom ut ur maskinen och Jenkins gick automatiskt till ägaren och rapporterade. Han blev genast betald och simdalerna åkte raka vägen in i klinikens kassa. Alla blev nöjda, utom den nyopererade patienten givetvis. 

Vad händer när din veterinär har behandlat klart patienten? Diagnostiserade du djuret ordentligt och gav det korrekt behandling?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ipopuma
2019-04-01 18:23
#5

Aaa diagnoserade så jag fick en diagnos med alla bockar och sen gav rätt behandling

Mitchika
2019-04-01 18:37
#6

#5 Fick du betalt då? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
ipopuma
2019-04-02 21:05
#7

Inget betalt 😁

Mitchika
2019-04-02 21:10
#8

#7 Men vilka snikna kunder! 😡

Har du provat att reparera spelet och sen testa igen? Det blir problem ibland, speciellt efter uppdateringar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ipopuma
2019-04-07 09:18
#9

Reparera? Är inte alls kunnig i om data o sånt 😅

Mitchika
2019-04-07 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Det är enkelt löst, Origin gör det mesta jobbet där. 🙂

När du har startat Origin, gå till ditt spelbibliotek och klicka på The Sims 4 där. Du får upp en liten meny om The Sims 4 där du kan starta spelet med en stor orange knapp. Bredvid den knappen finns en annan liten ikon som liknar ett kugghjul. Klicka på den så får du upp en meny av alternativ där det ena alternativet heter Reparera. 

Klicka på det och vänta medan spelet går igenom sina filer för att se om allt är okej. Skulle det finnas en korrupt fil som ställer till det kommer spelet radera den och ladda ner en ny version av filen. Det lagar sig själv, om något skulle ha gått tokigt där. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ipopuma
2019-04-10 15:37
#11

#10 tack så mycket, det ska jag göra 😁

Upp till toppen
Annons: