Annons:
Etikettövrigt
Läst 1244 ggr
simskontot
2019-04-19 08:45

Kan man sälja TS3?

Hej!

Spelar aldrig Sims 3 längre och har funderat på att sälja alla TS3-spel jag har. Vet någon om man kan göra det eller om det inte fungerar eftersom de redan är installerade en gång? Den där koden kanske är uppanväd? Tack på förhand och glad påsk!

Annons:
Herveaux
2019-04-19 08:50
#1

[Spelar inte the Sims, ramlade in via Nya Inlägg]

Om du köper en ny dator kan du väl installera om spelen utan att behöva köpa om alla igen? Vore märkligt om det är en engångskod. 🙂
Lycka till med säljandet!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
2019-04-19 10:53
#2

Med The Sims 3 så fungerar det så här vad jag minns: 

Du kan installera och spela alla spelen via skiva. Det är inte som med The Sims 4 där det endast finns en kod av värde som du måste registrera hos Origin för att kunna spela spelet. 

Däremot kan du inte registrera The Sims 3-spel på ett Originkonto om dom redan registrerats på till exempel ditt konto. Men skivorna är fullt dugliga och spelet går att spela endast via skiva.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

simskontot
2019-05-12 11:38
#3

Så man kan sälja de och den som köper de kommer kunna spela? Även fast man har installerat den där koden som man skriver in vid installation?

Mitchika
2019-05-12 11:52
#4

#3 Ja, så har det fungerat förr. Dom kan inte registrera spelen på sitt Originkonto eller på The Sims' hemsida om dom finns registrerade på dina konton, men det ska gå att installera spelen på datorn och sedan spela via skiva. 🙂

Det var först vid The Sims 4 som EA gjorde ändringen så att det i stort sett bara är koden som räknas och fungerar. Det var deras försök att se till att folk inte kunde sälja spelen vidare begagnat om jag förstått det rätt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

simskontot
2019-05-12 16:41
#5

Okej, tack så hemskt mycket 🙂 Jag hade ingen aning om att installationskoden kunde användas mer än en gång, toppen ju!

Mitchika
2019-05-12 16:48
#6

#5 Det är så det fungerat för både ettan, tvåan och trean. 🙂

Jag tror inte att EA kan patcha ut det då spelen och funktionerna finns på skivan och det vore för förbannat ruttet om dom hittat ett sätt att göra det på.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Cleopatrasims
2019-05-17 09:56
#7

Hur mycket har du tänkt att sälja ditt sims för?

Tänkte ifall vi kunde kontakta eas support så kan dem föra över spelen till mitt konto?

simskontot
2019-06-03 09:39
#8

Hej, ja visst! Jag har inte tänk så långt. Sorry för sent svar.

Upp till toppen
Annons: