Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1127 ggr
Mitchika
2019-05-19 23:22

Världens dilemma...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… eller det största exemplet på ett i-landsproblem man kan ha. 😇

Finns det några här som har lust att hjälpa en simmare med ett litet dilemma? 

Jag spelar en utmaning där inga barn får komma till på det naturliga sättet. Vi vet alla hur barn blir till: myspys i sängen (eller valfri plats) leder till graviditet och barn. Sånt är jätteförbjudet i den här utmaningen, barnen ska enbart skapas via supermodern teknik på sjukhuset för pengar. 

Givetvis händer en sak som jag inte tänkte på när jag skrev reglerna. Utomjordingarna i spelet. 

Min sim gick och blev bortförd av utomjordingar. Dessa utomjordingar såg då till att han blev gravid medan han var på deras skepp. Nu är det dags att föda och vi har alternativet att antingen behålla bebisen eller skicka den till hemplaneten och troligtvis aldrig se den igen. 

Jag citerar regeln direkt: 

  • "Inga barn får födas naturligt eller ”naturligt” utan får endast skapas på sjukhuset"

"Den här regeln fungerar enbart i Oasis Landing just för alternativet som finns. Inga simmar får bli gravida via myspys eller modhjälp, utan arvingarna och reserverna i den här historien tillverkas på sjukhuset för 5000 simdaler styck"

Det står inget om utomjordingar där… och dom använder garanterat supermodern teknik för att skapa en bebis i magen på en manlig sim. 

Pappa Cole, simmen som blev bortförd mot sin vilja

Utomjordingen som förde bort honom med ett jättekomplicerat, rörigt namn så jag kallar honom helt enkelt för Ulf. Den misstänkta andra föräldern till utomjordingsbebisen som Cole håller på att föda.

Ska vi behålla bebisen? Är det ett regelbrott? Är den ett regelbrott, men det kan göras ett undantag? Ska vi skicka den tekniskt sett oönskade bebisen till sin hemplanet och aldrig se den igen? Hjälp mig tolka regeln som jag själv skrivit! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-05-19 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Till er som har röstat, här har ni en söt bild på en bevingad katt som tack. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-05-20 00:55
#2

Okej, utöver den här omröstning så frågade jag några jag kände som inte finns med på iFokus. Den första var osäker och valde sedan det andra alternativet, att det nog är ett regelbrott men att vi ska behålla bebisen ändå. 

Den andra tyckte inte det var ett regelbrott alls och att jag skulle behålla bebisen. Det lutar åt att vi behåller den och jag har redan ett namn utvalt. Svårt att skicka bort den när jag har bestämt ett namn. 😛

Tack för hjälpen! 😃

För den som vill veta hur det går för bebisen och familjen och orkar läsa så dokumenterar jag hela deras liv i den här tråden: 

https://thesims.ifokus.se/discussions/5cd5ba2d8e0e747c9900c3d7-framtidslegacyn-limelight?discussions-1

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-05-20 01:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

För den nyfikna så föddes utomjordingsbebisen och det blev en liten pojke som fick namnet Cicada Limelight. 🙂

Han stannar hos familjen, så vi får se vad som händer med honom. Han har en pappa som när som helst blir en åldring och dör samt två storasystrar som är bra mycket äldre än honom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cleopatrasims
2019-05-20 11:27
#4

haha

Det är absolut inget regelbrott. Utomjordingar är ju knappast normala.

Upp till toppen
Annons: