Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1789 ggr
julia12313
5/20/19, 8:28 PM

Kan inte flörta, sims 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte bara fråga om någon här i gruppen sett detta förut? Själv har det aldrig hänt under alla de år jag spelat sims och blev därför väldigt fundersam. Det är egentligen inget problem, utan frågar mest pga ren nyfikenhet! Så, Har någon av er sett detta innan (känns som dom flesta vet vad detta är och varför det sker men att jag på något vänster helt missat det)? Mina två simmar är alltså tillsammans. Har precis varit på dejt ute på en bar runt folk och nu i efterhand hållt uppe flörtandet. Plötsligt blir alla flörtiga interaktioner gråa och går ej att använda. Hur kommer det sig? Är det för att det kan anses opassande eller vad är tanken med detta?

Annons:
Cleopatrasims
5/20/19, 8:42 PM
#1

Har du testat att reparera spelet?

Mitchika
5/20/19, 9:31 PM
#2

Haha, wow! 😃

Det där har jag aldrig sett! Jag tror det där måste vara nytt. Är din sim kändis, kanske? Eller är den hon vill flörta med kändis?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cleopatrasims
5/20/19, 10:21 PM
#3

Om din sim inte är kändis så kanske det är en bugg?

Marbi
5/21/19, 8:40 AM
#4

Det verkar inte finnas något grönt ovanför där man ser det rosa för förälskelse. Om vänskapen försvunnit så är det där problemet är troligtvis.  Det måste vara rätt högt på båda för att det ska fungera.

julia12313
5/21/19, 9:52 AM
#5

#1 nej det har jag inte! Verkade bara vara en del av spelet och därför blev jag fundersam till om det verkligen var en bugg.. #2 Ja precis så kände jag med, haha! Men ingen av simmarna är kändisar, har inte ens expansionen. #4 Ser att bilden missvisar det rätt rejält, de båda har nästan fullt på "vänskap"! Detta känns som ett riktigt mysterium, hoppas verkligen jag kommer till underfund med varför det sker. Först trodde jag att det kanske fanns någon annan sim nära som killen har en flörtig relation med men så var inte fallet heller!

Cleopatrasims
5/21/19, 10:07 AM
#6

Testa att reparera, man vet aldrig

Annons:
Mitchika
5/21/19, 10:16 AM
#7

#5 Riktigt spännande! Det där skulle jag vilja utforska lite också. Vilken intressant händelse. Jag undrar verkligen vad som är triggern. 😃

Du tog ingen bild på alla simmarna runtomkring kärleksparet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

julia12313
5/21/19, 9:13 PM
#8

#6 Ja jag ska nog göra det. Dock inget som riktigt stör mig utan kändes snarare rätt roligt! :) #7 Nja, dock sparade jag och avslutade kort efter detta. Det enda jag kan tänka mig var att det faktiskt fanns en annan manlig sim med egenskapen "oflörtig" som fick upp en liten tankebubbla över huvudet med min manliga sims ansikte överkryssat under kvällen. Men det kanske känns aningen långsökt att det skulle ha något med han att göra?

julia12313
5/21/19, 9:13 PM
#9

#6 Ja jag ska nog göra det. Dock inget som riktigt stör mig utan kändes snarare rätt roligt! :) #7 Nja, dock sparade jag och avslutade kort efter detta. Det enda jag kan tänka mig var att det faktiskt fanns en annan manlig sim med egenskapen "oflörtig" som fick upp en liten tankebubbla över huvudet med min manliga sims ansikte överkryssat under kvällen. Men det kanske känns aningen långsökt att det skulle ha något med han att göra?

Mitchika
5/21/19, 9:39 PM
#10

#8 Vart var dom någonstans? Jag vill försöka återskapa det där med några av mina simmar och se om det går. 😃

Var det någon speciell tillställning som pågick samtidigt? Typ tjejkväll eller något sånt?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

julia12313
5/22/19, 9:44 AM
#11

#10 Dom var på baren i El Salvador! Ganska tidigt på kvällen, ingen tillställning och dejten avslutad. De är bara tillsammans dock är tjejen gravid samt under förvandling till vampyr :) Annars tror jag inte det var så mycket annat. Nästan fulla på vänskap och romantik, oskyldigt flörtande och andra interaktioner, haha! :) Lycka till och berätta gärna hur det går om du bestämmer dig för att försöka återskapa!

Mitchika
5/22/19, 11:24 AM
#12

#11 Jag tänkte ge det ett försök. 😃

Jag har massa par i The Sims 4 som skulle älska att åka på en romantisk semester i El Salvador tillsammans.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/22/19, 11:41 AM
#13

Hmm, mitt första försök misslyckades. Mina simmar åkte till baren på en dejt, avslutade dejten på guldnivå och fortsätta hålla på med varandra hela tiden med massor av simmar runtomkring. Dom kunde fortsätta flörta och hålla på så mycket dom ville. Folk bara jublade och fotade dom. 🤔

Har någon av dina simmar ett ex eller en annan före detta partner? Fanns det barn där på baren när det hände?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/22/19, 11:58 AM
#14

Jag tror jag kan ha hittat svaret! 😃

Jag sökte lite och hittade den här tråden på engelska på Reddit: 

https://www.reddit.com/r/Sims4/comments/av8a95/is_this_moodlet_new_with_get_famous/

Du hade rätt med din gissning på en Oflörtiga simmen! Om jag förstod det rätt från tråden så kan simmar som är Oflörtiga ibland gå och skälla ut simmar som är lite flörtiga med varandra på offentliga platser. Simmen får då den där humöreffekten, vilket stoppar dom från att vara romantiska under en period.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

julia12313
5/22/19, 1:17 PM
#15

Ja för det var ju just det, ingen av mina partners hade några ex, inga barn var i närheten eller något annat som kunde ha triggat det! Gud va skönt att du hittade svaret trots att dina försök misslyckades, roligt att det var just därför! Såg aldrig utskällning ske eller så men antingen måste jag ha varit upptagen på annat håll i spelet då eller så var det helt enkelt inte nödvändigt för att trigga igång förloppet.

Mitchika
5/22/19, 2:00 PM
#16

#15 Eftersom jag inte sett hur det går till så kan jag inte säga något med 100 % säkerhet, men jag tror den där tankebubblan med det överkryssade huvudet hörde ihop med utskällningen. Det kanske bara var så att han skrek åt dom att skaffa ett rum eller något och det räckte för att förstöra den romantiska stämningen och skämma ut dina simmar. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: