Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1044 ggr
Mitchika
6/1/19, 12:57 AM

Framtidslegacyn Limelight Del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Historien har gått framåt mycket snabbare än vad jag trodde. Vi är redan på andra tråden för legacy Limelight, men fortfarande "bara" på andra generationen. Vår grundare Cole är gammal, men hans äldsta möjliga arvtagare är bara barn. Tur att hans make Erase inte åldras och kan se efter barnen när Cole vandrar vidare. 🙂

Jag gjorde ett familjeträd åt familjen Limelight som jag ville bifoga som det var innan det blir dags att göra stora förändringar i det. Jag har placerat simmar i trädet som inte är blodssläkt med Limelight, men dom har varit nära vänner till Cole och Erase under nästan hela deras liv och räknas därmed som familj. 😃

Eri överst i våningssängen, Finn längst ner, Cicada i spjälsängen och låtsasvännerna Milo och Mike på golvet nedanför.

Vi har tre potentiella arvtagare i generation två. 

Den förstfödda dottern Eri, som modifierades genetiskt för att likna alla sina tre pappor (inklusive plumboten Erase). 

Hennes jämngamla syster Finn som skapades på samma dag för att ha en reserv om det värsta skulle ske och vars DNA slumpades. Den gyllene huden visar sig vara ett arv från Felix då hans tredje dotter och deras halvsyster också fick den. 

Sist och minst har vi Cicada, den enda pojken och utomjordingsbebisen som Cole blev gravid med mot sin vilja en ljuv sommarkväll. 

Vem ska få ta över hemmet och få det stora ansvaret att föra huvudlinjen vidare? Det är ännu inte bestämt till 100 %, men jag har mina planer som jag hoppas spelet låter mig genomföra. 

Länk till första delen av legacy Limelight samt legacyreglerna och specialreglerna jag följer finns här: 

Framtidslegacyn Limelight Del 1

Då kör vi! Utmaningen fortsätter och en massa spännande saker väntar familjen under dom kommande dagarna. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/1/19, 1:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är sista dagen av hösten. Coles sista höst i livet. Imorgon kommer vintern farande med stormsteg och han undrar om han kommer överleva den i år. 

Dagen börjar med en resa till kyrkogården för att lämna tillbaka kvarlevorna av den trevliga, äldre herren som våldgästade Coles födelsedagsfest bara för att trilla av pinn sekunden efter han anlänt. 

Inte riktigt hur Cole skulle vilja spendera sin lördagsmorgon. Han har ont om dagar kvar, men massor att ta itu med. 

Trots det känns det ganska bra att lämna kvarlevorna på mausoleet. En gammal sims ande har nu fått ro och han kan vila i frid.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hemma vid huset har Erase fått post. 

Brevlådorna i framtiden är så smidiga. Dom har en blinkande, grön ikon ovanför sig när man har post så det är nästan omöjligt att missa.

Minx grävde upp lite tiberium under natten och det har vi mycket god erfarenhet av att odla i andra legacys jag har spelat. 😃

Får den lite tid på sig att växa till sig kommer vi ha alla simdalerna vi behöver för att bygga ett fint hus åt familjen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 1:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Minx och Brisk är ute tillsammans och leker och njuter av det kyliga höstvädret. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 1:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nästa stora händelse under dagen kretsar kring Eri, Finn och deras låtsasvänner. Under fredagen fick tjejerna nämligen samtal från forskningsanläggningen i Oasis Landing. 

Tydligen har forskarna hört talas om deras låtsasvänner Mike och Milo från deras lärare i skolan och dom har bekräftat att någon form av energi mycket riktigt existerar som dom pratar med. Vilket vi har bildbevis på i andra tråden när dom bland annat städar och svingar runt kuddar. 

Hur som haver vill forskarna försöka ge liv till dessa energier och därmed förverkliga Mike och Milo! För detta krävs det lite pengar (närmare bestämt 4500 simdaler per låtsasvän) och så en regnbågssten styck. 

Gissa vem som grävt upp två regnbågsstenar och haft dom sparade? Deras fantastiska hund Minx, givetvis. 😃

Så det bär av till forskningsanläggningen för att se vad som går att göra. Givetvis säger dom ingenting till Erase och Cole.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Lite komiskt. Forskningsanläggningen ligger i samma byggnad som sjukhuset. På samma plats som Cole och Felix träffades för att ge liv åt Eri och Finn står nu Eri och Finn och ska ge liv till två egna varelser. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 1:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det tar några timmar, men snart har forskarna lyckats skapa ett par elixir som Eri och Finn ska ge till Mike och Milo. Det ska göra deras låtsasvänner till riktiga, levande simmar. 😃

Precis vad Cole önskade sig på ålderns höst. Ytterligare två barn att ta hand om och försörja!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/1/19, 1:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

9000 simdaler har mystiskt gått upp i rök och Cole vet inte vart dom tog vägen. Han begav sig till botmarknaden för att bygga fler plumbotar och tjäna tillbaka simdalerna. 

Cole vet inte om det än, men dom behöver pengarna mer än någonsin snart.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 2:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hemma på legayctomten har Eri pratat med Mike och gett honom elixiret. Valet om han vill bli en riktigt sim eller inte är nu hans. Allt han behöver göra är att lita på Eri och dricka det. 

Mike funderar på saken. Hur skulle världen vara och kännas om han var riktig och om han fick träffa och prata med andra simmar? 

Tanken var tillräckligt spännande för att få honom att stjälpa i sig elixiret och det har effekt omedelbart. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 2:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Generation 2 Mike Limelight

Ja, jag som var så nöjd med två barn i grund och botten… men dessa två hade jag en plan för redan från början. En plan som jag eventuellt kan ändra mig nu när jag träffade Mike som riktigt sim och såg hur fantastiskt söt han är. 😍

Han är ingen kandidat för att bli arvtagare då han inte har Limelightblodet i ådrorna, men han får bära namnet som Eris låtsasvän. Däremot kan han gifta in sig i familjen och bli en partner.. 

Mikes egenskaper är: 

  • Fotograföga
  • Lätt imponerad
  • Vänlig

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 2:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det första Mike gör är att ge Eri en kram som tack för allt hon gjorde för att förverkliga henne. Sen får han syn på Cicada i ögonvrån och vill genast bli vän med honom. Jag är inte förvånad, det är första gången han kan ha kontakt med någon annan än Eri.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 2:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Finn slösar ingen tid på att ge Milo hans elixir och ge honom samma erbjudande som Eri gjorde för Mike. 😃

Håll i dig, Erase.

Det är ett stort steg så det är inte konstigt att Milo är lite nervös. Nervositeten sjunker undan när han ser Mike och hur bra det gick för honom. 

Botten upp, Milo!

Precis som för Mike har elixiret effekt direkt och det är dags för Milo att bli en riktigt sim också. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 2:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Generation 2 Milo Limelight

Ännu en otroligt söt låtsasvän förverkligad och jag tycker han blev helt perfekt. Det enda jag har att klaga på är hans personlighet. Kanske ursprungsplanen är den bästa lösningen på allt ändå.. 

Oavsett så har vi nu två barn till i familjen som snart kommer bli tonåringar ihop med Eri och Finn. Fyra tonåringar samtidigt, det ger mig lite nostalgikänslor. 😃

Milo har egenskaperna: 

  • Upprorisk
  • Fordonsentusiast
  • Snobb

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/1/19, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Mike och Milo äter sin allra första måltid någonsin. 😃

Det måste vara en spännande upplevelse.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/1/19, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Med två nya barn i hemmet behövde Erase hitta en bra lösning på hur vi skulle ta oss genom natten. Vi behövde två extra sovplatser och vi hade i stort sett ingen plats för dom. 

Så vi sparkade ut Cicada ur barnrummet för att klämma in ytterligare en säng. Han får sova inne med Cole och Erase nu tills vidare. Om bara tiberiumet växer klart kommer vi kunna bygga ett bättre hus åt familjen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
6/1/19, 3:18 PM
#15

Jag fortsätt att följa och det värkar riktigt intressant😃

Ett gott skratt förlänger livet

SimsBrooke
6/1/19, 9:40 PM
#16

Åh vad jag skulle vilja ha våningssängar i the sims 4 =( Även låsasvänner :P

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
6/1/19, 11:08 PM
#17

#15 Tack så mycket! Jättekul att du följer och läser och extra roligt att du kommenterar. Jag uppskattar det verkligen. 😃🤗

#16 Ja, det saknar jag verkligen i fyran! Det är ett så smidigt sätt att lösa platsbristen när man har många barn i en familj. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
6/2/19, 8:34 AM
#18

Kul att följa din historia och det var roligt att se familjeträdet.

LottaV
6/2/19, 10:03 AM
#19

#16 - #17 det finns att ladda ner våningssängar som cc i sims4👍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
6/2/19, 10:16 AM
#20

#18 Tack så hemskt mycket! Jag blev jätteglad av att läsa det där. 😃🤗

#19 Jasså? Det visste jag inte! Funkar dom som dom ska också? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
6/2/19, 10:41 AM
#21

#20 Den jag har funkar helt okej och de sover i både över och under slafs det är det väl det viktiga jag är mer av en inredare en spelare i Sims4😃

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
6/2/19, 10:44 AM
#22

#21 Så länge dom kan sova både uppe och nere så kvittar det hur animeringar och sånt ser ut för mig. Kanon ju! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
6/2/19, 10:56 AM
#23

#19 Jag har laddat ner en bunk bed i the sims 4 men det funkar inte. Jag fick de vuxna att lägga sig både på över och undervåningen men när barnen skulle lägga sig där så sa ena barnet att det andra barnet låg där.. Så just den bunk bed funkar inte.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
6/2/19, 7:08 PM
#24

#23 Det är ju nackdelen med möbler till fyran. Massa uppdateringar och förändringar görs hela tiden, så allt CC måste uppdateras eller så slutar det fungera eller börja krångla. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: