Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1696 ggr
Cecilia.S
2019-06-26 17:38

Flytta objekt

Halloj 🙂 Jag har ett litet dilemma i The Sims 3, där jag mestadels designar hästar och hästgårdar. 

När jag ska bygga upp hinder, så hamnar stöd och bom i varandra eller en bit ifrån varandra då jag placerar ut dom i världen. Det spelar ingen roll om jag använder [MoveObjects on] eller ej - så därför undrar jag om det finns något annat "hack" som tillåter spelaren att placera ut objekt lite mer specifikt? När jag har laddat hem tomter m.m. så har jag nämligen märkt att en del personer har lyckats placera ut objekt väldigt specifikt och att de inte går att placera likadant igen, om jag flyttar dom (även om jag använder MoveObjects).

Jag har sett någon "MoveObjects it" men tycker inte att det händer någonting med den, haha…

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Mitchika
2019-06-26 17:56
#1

Har du testat modden "One More Slot Please"? Jag använder den när bygger och poserar simmar för bilder i trean och tycker den är ruskigt bra. 🙂

Utöver det så prova att hålla in ALT-tangenten när du placerar ut föremål så fastnar dom inte i rutnätet och det går lättare att ställa föremål där man vill ha dom. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cecilia.S
2019-06-26 22:43
#2

#1 Hmm nej den har jag aldrig testat. Vill du berätta lite mer om den?
Tycker inte det blir någon skillnad när man håller in ALT-tangenten dock 🤔

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Mitchika
2019-06-26 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 One More Slot Please är en mod som gör att du kan placera föremål i olika höjder och vinklar. I köpläget ser det ut som en platt, rutig fyrkant (som du ställer föremålet på) och när du höjer fyrkanten så kommer den upp på en slags pedestal som håller upp föremålet. Du kan både höja och sänka den tills du har föremålet på den nivå som du vill ha det på. 

När du sedan lämnar byggläget och går till spelläget igen så blir One More Slot Please-fyrkanten och pedestalen osynliga, så bara föremålet syns. I byggläget syns alltså det så att du kan ändra och justera, men i spelläget sen när du ska spela och/eller ta bilder syns den då inte. 🙂

Du behöver i stort sett alltid ha moveobjects on på för att det ska fungera optimalt. 

Jag har ingen bättre exempelbild vad jag kan komma på för stunden än den här. Notera tekoppen som den vita hästen har på hoven. Den placerade jag där med hjälp av One More Slot Please.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-06-26 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag hittade även den här bilden. Det går utmärkt att placera simmar och annat på One More Slot Please också (i poser, till exempel) och skapa riktigt roliga bilder.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cecilia.S
2019-06-26 23:19
#5

Tack! Ska kika vidare på det.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: