Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1784 ggr
Mitchika
8/1/19, 5:36 PM

*SPOILERTRÅD* StrangerVille

Spoiler för StrangerVille! 

Gamepacket StrangerVille! 

Historien och viktiga delar och detaljer om det kommer avslöjas i den här tråden! 

Jag upprepar, den här tråden är till för dom som redan har klarat av StrangerVille… 

… eller dom som inte är intresserade och struntar i om något avslöjas för dom… 

… eller dom som inte bryr sig och vill veta ändå! 

Jag gör dessa fetstilta radhopp för att trycka ner alla spoilers längre ner på sidan utifall att någon råkar trycka in på tråden av misstag! 

Då kan inget avslöjas för allting finns längre ner under första inlägget. 

Oavsett, här diskuterar vi StrangerVille, vad vi tyckte om det och våra upplevelser. 

Eventuella problem, buggar, råd och tips! 

Sådär, jag tror det är tillräckligt många rader. 

Nu sätter vi igång och diskuterar! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
8/1/19, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Okej, först och främst, jag älskade StrangerVille. 😍

Helt och hållet ett gamepack i min smak och jag hoppas innerligt att vi får många fler som detta. 😃

Plantornas effekt på simmarna var underbart obehaglig och extremt rolig på en och samma gång. Jag hade kul med alla uppdragen, även om det blev lite drygt med det experimentella vaccinet och vaccinen mot slutet (mycket springande fram och tillbaka för att samla ingredienser och hitta lämpliga simmar). 

Men jag klagar inte! Det kunde gärna ha varit längre och farligare, men jag är nöjd med det lilla mysteriet som det är. 🙂

Så får jag fråga, vilka simmar slogs ni mot moderplantan med första gången? Tog ni någon bild på ert team? 😃

Här är mitt lilla team på fyra som tog ner henne. Jag tyckte det var en varierad, rolig och färgglad liten skara. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/1/19, 5:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Fick ni några coola bilder på striden? Här är min favoritbild från vår seger mot moderplantan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
8/1/19, 9:02 PM
#3

Jag tog bilder men har så klart rensat bort allt - är tyvärr en sån person. Jag gillar också själva StrangerVille men inte så mycket moderplantans påverkan. Det var ett tag sen jag spelade där men jag kanske ska ta och göra ett besök.

Mitchika
8/1/19, 9:25 PM
#4

#3 Jag är precis tvärtom. Jag sparar allting på hårddiskar och USB-minnen. 😃

Vad var det du ogillade med moderplantans påverkan? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
8/2/19, 8:08 AM
#5

Att dom som var påverkade uppförde sig så knasigt och obehagligt. Jag älskade Strangetown i Sims2, gillade att simmarna blev bortrövade och kom tillbaka gravida med en utomjording. Jag trodde väl att det skulle vara lite mer likt det än det var men jag har inte spelat i StrangeVille mer än att klara uppdraget med moderplantan så det kanske finns mer att upptäcka.

Mitchika
8/2/19, 8:50 AM
#6

#5 Jag tror jag förstår hur du menar. Första gången jag såg det tyckte jag det var riktigt obehagligt och ifrågasatte om det ens var lämpligt med tanke på åldersgränsen på spelet. 

Men i grund och botten är jag en person som gillar sånt, så jag föll snabbt för det. 😍

I och med att det här är spoilertråden så kan jag avslöja att det finns mer att göra efteråt. Även med moderplantan… Vill du veta exakt så kan jag sluta skriva kryptiskt och berätta. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Marbi
8/2/19, 1:20 PM
#7

Jag ska göra ett nytt försök i StrangerVille så får vi se om jag kommer på vad det är. :)

Mitchika
8/2/19, 2:04 PM
#8

#7 Läs texten noga efter du besegrat moderplantan och återvänder hem för första gången så får du en ledtråd. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
8/2/19, 9:17 PM
#9

Det ska jag göra. Missade det när jag spelade första gången men har chansen igen nu när jag börjat om från början.

Mitchika
8/2/19, 9:37 PM
#10

#9 Lycka till! 👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: