Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 3612 ggr
Mitchika
2019-09-12 23:28

Silverelds dilemma - Utforskar Magins Rike!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En grå och dyster söndagsmorgon samlas hela familjen Silvereld vid den mystiska portalen i Glimmerbrook. Vädret är väldigt passande till hur större delen av familjen känner sig. 

Den yngste medlemmen i familjen och den enda arvtagaren till Silvereldklanen, Clover, är nämligen en helt vanlig sim medan alla andra är besvärjare. Ingen av dom vet hur det gick till eller vilka mäktiga makter dom förargat för att få ett barn helt utan magiska krafter. Åren gick och dom hoppades på att Clover skulle uppvisa åtminstone några övernaturliga talanger, men icke. 

Clover själv är däremot oerhört nöjd med att inte ha några magiska krafter. Han är inte ett dugg intresserad av sin familjs arv eller blodsband eller påstådda magiska plikter. Han vill hellre bli en kritiker och även vampyr eller kanske en sjöjungfru? Till hans familjs stora sorg. 

Pappa Valentin försöker tala honom till rätta.

Pappa Valentin: "Snälla Clover, du måste försöka förstå. Vår plikt är att skicka dig till träning och göra dig till en besvärjare. Silvereld har alltid varit besvärjare i-" 

Clover: "I årtusenden efter årtusenden ända tillbaka till magins början. Jag vet, pappa, okej? Ni skulle ha skaffat fler barn, då hade ni haft er kära arvtagare." 

Farfar Jörgen: "Så respektlöst tilltalade vi inte våra föräldrar på vår tid!" 

Farmor Jenna: "Jo, det gjorde vi. Kommer du inte ihåg när-" 

Farfar Jörgen: "Men snälla älskling! Det behöver ju inte Clover veta, eller hur?" 

Clover är inte road och hans morfar kliver in för att ställa allt till rätta. 

Morfar Magnus: "Clover, idag är du 19 år ful och det är dags för dig att-" 

Mormor Marit: "Gammal, kära du, gammal!" 

Morfar Magnus: "Ah, just det. Clover, idag är du 19 ful gammal och det är dags för dig att axla rollen som familjens arvtagare och…" 

Marit suckar, men låter honom prata vidare medan Clover inte lyssnar på ett enda ord han säger. 

Valentin börjar tappa tålamodet och han tycker inte om Clovers respektlösa attityd mot sina mor och far-föräldrar. 

Pappa Valentin: "Clover, du måste förstå hur viktigt det här är. Vi kan inte offra vår familjs arv och historia bara för att du känner för att göra något annat." 

Farmor Jenna: "Att vara besvärjare behöver inte vara hela ditt liv heller. Du kan fortfarande bli en kritiker eller vad du vill och samtidigt föra arvet vidare." 

Clover: "Men om jag inte vill bli besvärjare då? Om jag hellre vill bli en sjöjungfru eller en vampyr istället?" 

Pappa Valentin: "Då krossar du våra hjärtan och du skickar Marit, Magnus, Jörgen och Jenna till graven med vetskapen om att allt dom kämpat för har varit förgäves. Deras arv och Silverelds historia tar slut med oss." 

Clover: "Okej, det där är inte schysst! Det där är manipulation och ni kan inte tvinga mig att göra som ni vill genom det! Eller hur, mamma?" 

Clover ser triumferat på sin pappa, övertygad om att hans mamma kommer ta hans parti. 

Mamma Carrie: "Du tar din hårlösa samurajtvättbjörn och går raka vägen genom den där porten, hör du det?" 

Chockat stirrar Clover på Carrie. 

Clover: "Men vänta, va…!?" 

Mamma Carrie: "Du är en Silvereld och du föddes med privilegier och plikter! Du kan inte bara kasta bort dessa plikter efter att ha levt som en Silvereld i hela ditt liv. Nu åker du genom portalen med Pax på en gång och fjäskar för besvärjarna på andra sidan tills dom tar emot dig och gör dig till en av dom. Vår klan är så mycket mer än bara du och jag och du ska inte få förstöra allt bara för att du går igenom en rebellisk fas, Clover." 

Clover: "Men mamma, det är ingen fas! Jag vill verkligen-" 

Mamma Carrie: "Vi har alla hört nog nu. Du går igenom portalen, du hittar besvärjarna, du blir en av dom och du lägger ner ett års intensiva, passionerade studier på att bli den bästa besvärjaren av dom alla. Känner du fortfarande likadant om ett år så kommer du hem och vi befriar dig från alla dina magiska krafter. Hur låter det?" 

Precis när Clover öppnar munnen för att bråka tillbaka så inser han att det låter faktiskt bra. Väldigt bra. En bra deal. Magin får ett år på sig att vinna över honom och visa vad som är så kul med den egentligen. Sen får Clover gå sin egen väg och bli vad han vill. 

Clover: "Okej, ni vinner. Jag blir besvärjare i ett år, men sen vill jag att ni upprätthåller er del av avtalet, okej?" 

Mamma Carrie: "Jag svär på min heder som en Silvereld." 

Clover: "Fint, okej. Jag tar med mig Pax och åker dit." 

Hela familjen lyser upp och Clover kan se hopp i sina mor och farföräldrars ögon igen. Det är en bitterljuv känsla. Han går fram till portalen med sin trogna fyrbenta kompanjon strax bakom sig. 

Clover: "Okej, ett år i magins rike och därefter är jag fri. Det behöver inte bli så illa, eller hur, Pax?" 

Pax håller modet uppe! Det här kommer bli toppen och den hårlösa tvättbjörnen ser alltid fram emot nya roliga äventyr.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-12 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Portalen ser inte speciellt inbjudande ut. Tvärtom känns den läskig och hotfull. Clover överväger om det kanske kan vara värt att stanna och bråka lite till om situationen, men han bestämmer sig för att bara köra och springa igenom den istället. 

Även Pax tvekar innan han går in och väntar tills Clover är säkert över på andra sidan. Tvättbjörnen är modig, men inte dum.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-12 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Världen dom kommer till är så sagolikt vacker och mysig att jag helt enkelt måste ta och posta en massa vackra bilder på den. 😍

Dom förstörda öarna som svävar runt mitt i ingenstans.

Det bottenlösa under… bäst för simmarna att dom inte trillar ner för kanten eller ramlar av en kvast!

Det ser nästan ut som en magisk kristallkula som svävar runt i mitten av universum. Helt fantastiskt magiskt.

Nå, Clover, vad tycker du om ditt nya hem? Läskigt vackert, eller hur? 😃

Clover: "Jag vill åka hem…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-12 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Pax verkar lite nervös han också, så Clover känner att det bästa vore att försöka lugna dom båda med lite klappar och kel. 

I bakgrunden så väntar konstigheterna inte med att dyka upp. Vad var det jag precis skrev om kvastar? Var försiktiga när ni flyger, för guds heliga fasters kattunges skull! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-12 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Clover är en mästare på att förhala. Ju längre han kan vänta med att bli en besvärjare, desto bättre. Dessutom är det ju aldrig fel att umgås med familjens kärleksfulla nakentvättbjörnsamuraj. 

Huvudsakligen väntar vi på att något ska hända eller att vi ska lista ut vad vi ska göra som nästa steg här.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 00:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det tog en stund innan folk började dyka upp, men Clover märker snart vart alla gick och bestämde sig för att följa efter. 

Han får syn på en snygg kille och bestämmer sig för att följa efter och hälsa på honom. 

Clover: "Tjenare! Jag är Clover. Jag blev hitskickad av min familj efter att ha blivit emotionellt utpressad till att föra arvet som besvärjare vidare." 

Morgyn: "Jasså, du också? Du måste vara den tionde personen jag möter idag som blivit tvingad hit av sin familj. Inte många är här frivilligt." 

Clover: "Åh, wow.. hur kommer det sig?" 

Morgyn: "Internet och teknologi blir mer och mer populärt hos ungdomar än natur och magi, tror jag. Plus att vampyrer och vampyrism verkar väldigt inne det här årtiondet." 

Clover bestämmer sig för att inte nämna sin egen förkärlek till vampyrer och försöker byta ämne. 

Clover: "Och vem är du?" 

Morgyn: "Jag är Morgyn Ember, den otämjda magins allvetare. Om du vill bli en besvärjare är jag en av simmarna du ska prata med." 

Han drar fram en trollstav och viftar den imponerande samtidigt som han visar upp lite av sina magiska krafter. 

Vilken skrytmåns, tänker Clover. Givetvis säger han det inte högt utan han håller sina tankar för sig själv. 

Clover: "Kan du göra mig till besvärjare?" 

Morgyn: "Självklart. Allt jag behöver är sju magiska partiklar och mina är alldeles slut efter alla nya besvärjare jag skapat idag. Det blir ditt jobb att hämta nya åt mig." 

Han slänger en  besvärjelse över Clover så att han kan se dessa magiska partiklar och därefter går Morgyn iväg. Clover gillar inte att han plötsligt blivit utsedd till högkvarterets nya springpojke, men han bestämmer sig för att göra som Morgyn ber honom. Den här gången.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Under tiden har Pax åtagit sig jobbet som portalens ickeofficiella väktare och har lagt sig tillrätta där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-13 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jakten på magiska partiklar är precis lika tråkig som Clover trodde att den skulle vara. Partiklarna fanns överallt runt huset och det var hur lätt som helst att samla in sju stycken. Morgyn måste vara för lat för att göra det på egen hand…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 00:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#8

Oavsett så verkar det göra Morgyn glad när Clover dyker upp med dom. 

Glad och väldigt ondskefull. 😮

Innan Clover vet ordet av det har Morgyn förvandlat honom till en besvärjare och första steget på Clovers ett års långa resa är nu taget. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 00:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Medan Clover återhämtar sig från chocken av förvandlingen vandrar Pax in i huset och hittar Morgyn. 

Morgyn: "Är det där en naken tvättbjörn?" 

Clover: "Nej, den har samurajrustning på sig." 

Morgyn: "Men, jag menar, den har ingen päls. Den är alldeles naken." 

Clover: "Därför har han en samurajrustning på sig." 

Morgyn: "Var sjutton kom en sån varelse ifrån?" 

Clover: "Han kom med mig. Det är min tvättbjörn." 

Den konstiga blick Clover får från Morgyn säger att han borde försöka förklara det hela lite bättre. 

Clover: "Min mormor är en besvärjare och tycker om att korsa olika slags djur. Hon korsade en tvättbjörn med en nakenkatt och Pax här var en av ungarna ur kullen, okej?" 

Morgyn: "Jag förstår…" 

Clover: "Du skulle ha sett dalmatinern som hon korsade med en bil. Det var häftigt. Jag har bilder om du vill se." 

Morgyn: "Tack, jag skippar nog det." 

Pax fräser ilsket åt Morgyn. Han tycker inte om främlingar och absolut inte främlingar som får hans mästare och bästa vän att bete sig konstigt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Clover är redo att kasta sin allra första besvärjelse och den riktas mot lilla Pax, tro det eller ej! 

Trots att Clover inte är speciellt intresserad av magins värld så känner han till väldigt mycket om den i och med att han växt upp i den. Besvärjare har bjäror som är bundna till dom och Clover kan inte tänka sig en bättre bjära än sin tvättbjörnskompanjon. 

Vad exakt en bjära kan göra får vi båda upptäcka med tiden. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[QASIK]
2019-09-13 07:55
#11

Wow! Du är bra med orden!!

Mitchika
2019-09-13 08:56
#12

#11 Tack så mycket! 😊🤗

Kul att du gillar historien. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Innan Clover kan börja lära sig besvärjelser, alkemi och annat kul blir han rekommenderad av Morgyn att besöka Besvärjargränd. 

Morgyn: "Den har allt en blivande mästerbesvärjare behöver. Trollstavar, ingredienser, bjäror, flygande kvastar och allt däremellan. Gå dit, du kommer inte att ångra dig." 

Clover: "Ja, ja. Jag antar att mina föräldrar inte har något emot att sponsra mig med lite pengar." 

Morgyn: "Så ska det låta!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-13 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

I bakgrunden gör Pax sitt bästa intryck genom att gå runt och attackera simmar. Speciellt besvärjarna som håller på med alkemi av någon outgrundlig anledning. 

Clover, det är bäst att du försöker kontrollera din bjära.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 10:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det finns många affärer att gå till här i Besvärjargränd och massor att titta på, men tre affärer fångar Clovers intresse. Den första säljer trollstavar, besvärjelseböcker och bjäror så dit går han givetvis först. 

Han blir mer än lite överraskad av att upptäcka att försäljaren är en astralprojektion och han stirrar fascinerat på honom. Kanske lite för länge… 

Dennis: "Vad glor du på, pojkspoling?!" 

Clover: "Åh, förlåt! Jag var inte beredd på att… öhm, jag… letar efter trollstavar? Lite nybörjargrejer? Jag har precis blivit en besvärjare." 

Dennis: "Namn?" 

Clover: "Clover." 

Dennis: "Silvereld, antar jag? Bra, du är väntad. Dina föräldrar har förberett det här paketet åt dig och betalat också. Du börjar med en trollstav i ben, precis som din pappa före dig. Det är inget speciellt, men vad jag förstått så är inte du det heller så det passar dig utmärkt." 

Clover: "Ursäkta?" 

En grinigare försäljare har han aldrig stött på tidigare. Det går väl att bete sig lite hur som helst när man är den enda i hela den magiska världen som säljer trollstavar. Alla måste gå dit oavsett hur man beter sig. Clover försöker tvinga fram ett leende och vara så artig som möjligt. 

Dennis: "Du får även med dig dom här tre böckerna. Dom här två är för svåra för dig, men den här tror jag även att en besvärjare som du kan klara av. Dina föräldrar var även oroliga för att din nuvarande bjära skulle ställa till med för mycket problem, så du får den här på köpet." 

Han slänger över ett lila klot och Clover lyser upp. Lila har alltid varit hans favoritfärg så den här bjäran verkar lovande. 

Clover: "Tack, antar jag." 

Dennis: "Varsågod, antar jag." 

Clover: "Du är inte speciellt trevlig." 

Dennis: "Detsamma. Ha en magisk dag och försök att inte överladda dig själv till döds på första dagen!" 

Clover bestämmer sig för att släppa det hela och binda sin nya bjära till sig istället. Bjäran visar sig vara en uggla med en stark koppling till månen. Clover döper den till Charon och känner sig mycket nöjd. Han vet att hans familj försöker muta honom och få honom att älska det magiska livet så mycket som möjligt, men eftersom att han är medveten om det så kommer det inte att fungera. Eller hur?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Clover saknar dock Pax lite för mycket och sänder iväg Charon för att kalla fram honom istället. Som officiell bjära har Pax en massa läckert glitter på sig och mer magiska krafter än en vanlig nakentvättbjörnsamuraj.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nästa affär som Clover besöker är också väldigt spännande. Den säljer kvastar och kristaller och Clover är väldigt sugen på att köpa båda delarna. Han kommer ihåg tjejen som flög framför honom och Pax när dom kom hit. Ska han vara en besvärjare ska han vara en fullt ut. 

Caleb: "Välkommen till Kvastar, krims och krams, kan jag hjälpa dig?" 

Vad trevligt med en artig försäljare som omväxling. 

Clover: "Ja, jag skulle vilja köpa min allra första kvast." 

Caleb: "Vad roligt! Får jag rekommendera vår standardmodell, den klassiska kvasten? Den ser lite tråkig ut, men det är en fullt duglig flygande kvast med en hastighet och stabilitet som passar nybörjare." 

Clover: "Uh, okej. Jag vet inte riktigt vad det är jag letar efter, så…" 

Caleb: "Då tycker jag definitivt att du ska ta den. Här, jag slänger in några kristaller på köpet." 

Clover: "Okej, vi kör väl på det." 

Han betalar för kvasten och får både den och kristallerna av försäljaren Caleb. 

Caleb: "Tack för att du handlar hos Kvastar, krims och krams! Kvastar, krims och krams är inte ansvariga för plötslig död eller försvinnande i tomheten på grund av oerfaren, slarvig eller vårdslös flygning. Ha en trevlig dag!" 

Clover: "Ursäkta, men va?" 

Det där lät inget vidare. Bäst att Clover håller sig till att flyga ovanför mark, åtminstone tills han blivit bättre på det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Sista butiken i Besvärjargränd som Clover bestämmer sig för att besöka är Klantiga kvacksalvares marknad för att köpa ingredienser. Han försöker pruta, men misslyckas rejält och han känner att han troligtvis betalade överpris för ett flertal ingredienser. 

Han känner sig dock för trött och hungrig för att riktigt bry sig utan vänder tillbaka till högkvarteret för att försöka fixa något att äta och sen bläddra lite i sina nya böcker.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Åh, titta! Clover håller på och brygger något i kitteln. 😃

Din mormor, farmor och mamma kommer bli så stolta över dig, Clover. Dom är mästare på elixir och dom kommer vara överlycklig att du följer i deras fotspår. 

Smakar det rätt? Är konsistensen bra? Behövs det mer av någon ingrediens? 

Behövs det mer salt? Vänta lite… 

Använder du häxornas kittel för att göra makaroner med ostsås?! 😮

Herrejösses, Clover, har du ingen skam i kroppen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det verkar inte finnas några sängar tillgängliga i den magiska världen. Kanske mästerbesvärjare inte behöver sova? 

Nåja, det finns soffor och Clover tar sig gärna en uppiggande tupplur på dom istället. L. Faba, den busiga magins allvetare, slog sig ner bredvid den sovande Clover och började läsa en godnattsaga för honom. 

Det här är definitivt en speciell plats. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-13 11:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Så fort som L. har gått gör Pax Clover sällskap sovandes nere i rummet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

BilboLapphund
2019-09-13 11:21
#22

Alltid lika kul att läsa dina trådar! 😊

Mitchika
2019-09-13 11:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

En stärkande tupplur senare och Clover är i full fart med att lära sig sitt första elixir. Trots allt så lovade han ju sin mamma att göra sitt bästa. 

Han får snart sällskap av Morgyn och han börjar undra om inte den stora allvetaren favoriserat honom lite. 

Den stora överraskningen kommer dock efter att Clover läst klart boken och lärt sig De överflödande behovens elixir. Han lägger undan boken och har en okänd men på något sätt ändå skrämmande bekant röst prata bakom hans rygg. 

Långsamt vänder sig Clover om och stirrar på tvättbjörnen. 

Clover: "Pax? Kan du tala?" 

Pax: "Självklart, jag är ju din bjära. Det finns många fördelar med det utöver det läckra glittret." 

Clover känner sig mållös ett ögonblick. Han har alltid vetat att Pax är smart, men att faktiskt kunna kommunicera med honom öppnar helt nya dörrar för dom båda. Vilket ger Clover en idé. 

Clover: "Du, Pax, skulle du kunna tänka dig att sluta attackera folk till höger och vänster?" 

Pax: "Nej. Det går emot min kod och skadar min heder som samuraj." 

Clover: "Så, din kod som samuraj är att attackera folk hela tiden?" 

Pax: "Precis. Min kod som samuraj säger åt mig att aldrig backa ner från en utmaning och folk testar och utmanar mig hela tiden. Jag kommer aldrig ge mig. Det är grunden i min samurajkod." 

Clover: "Tja, det förklarar ju en del åtminstone."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:34
#24

#22 Tack så hemskt mycket! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Clover bestämmer sig för att faktiskt försöka brygga ett riktigt elixir. Han har ju lärt sig ett och det finns inget bättre sätt att lära sig än genom att öva. 

I början ser det väldigt lovande ut. Den enda ingrediens som krävs är ett äpple, så det är inget dyrt elixir han försöker sig på heller. 

Pax: "Det ser bra ut. Kom ihåg att röra försiktigt." 

Clover: "Jag rör som jag vill. Jag vet vad jag gör." 

Pax: "Om du säger det så." 

Det går så bra för Clover att han går upp i rank som besvärjare! Från Lärling till Neofyt. Självklart stiger det honom åt huvudet för han blir alldeles för vårdslös i sitt elixirblandande och resultat blev den här svarta soppan, som exploderade i ett vidrigt moln. 

Clover stapplar bort från kitteln så snabbt han kan och kollapsar på golvet, medvetslös. 

Jag har en helt ny förståelse för Clovers ovilja att bli besvärjare. Det här är ju livsfarligt, rent utsagt. 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 11:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Skam den som ger sig! Clover kom inte hit för att misslyckas och han sätter genast igång med en ny sats. 

Pax: "Är du redo att lyssna på mig nu?" 

Clover: "Ja, okej. Vad var det du sa, rör försiktigt." 

Pax: "Just det. Det är ingen brådska, hetsa inte utan låt det ta sin tid. Då kommer resultatet bli bättre." 

Han lyssnar på sin tvättbjörn och tror ni inte att hans resultat blir alldeles perfekt? Även L. Verkar imponerad av hans fina sats med överflödande behovselixir. 

Clover skyndar sig att tömma allt på flaska och får fem flaskor fulla med prima elixir. Precis vad han behöver. Med det här elixiret kan han hålla sig igång och på språng hela tiden! 

Inte undra på att det inte finns några sängar här. Vem behöver sova? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-13 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Tack vare hans nya rank kan Clover läsa ännu en av elixirböckerna som hans familj gav till honom. Han har på känn att hans mamma försöker pusha honom i den riktning hon vill att han ska ta. 

Det kommer inte fungera. Ska han bli en besvärjare ska han lära sig allt, inte specialisera sig på någon enstaka grej. Kanske Morgyn har lust att hjälpa honom med lite besvärjelser?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-14 12:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Clover går och letar reda på Morgyn, som inte verkar ha mycket för sig annat än att vandra runt högkvarteret. 

Clover: "Morgyn, jag behöver din hjälp." 

Morgyn: "Igen? Med vadå?" 

Clover: "Jag vill lära mig kasta besvärjelser. Allt jag har gjort hittills är att pyssla med alkemi och elixir. Kan du hjälpa mig?" 

Morgyn: "Det beror på. Vad för slags besvärjelser vill du kasta?" 

En bra fråga som Clover inte tänkt igenom speciellt noga. Han tar sig ett ögonblick till att fundera. 

Clover: "Jag vill styra över högre makter, sätta eld på folk och bli den mäktigaste besvärjaren som världen någonsin skådat." 

Morgyn: "Du har kommit till rätt sim. Vi börjar med att lära dig sätta eld på folk." 

Inte bara lär Morgyn ut besvärjelsen till Clover utan han spenderar även tid med att öva på magi med Clover. Pax iakttar det hela nyfiket och kommenterar att Clover borde överväga att använda trollstaven istället för sina bara händer. Speciellt i början. 

Pax: "Trollstaven hjälper dig att fokusera din magi och gör dina besvärjelser starkare nu när du är ny." 

Clover: "Det här går bra, Pax!" 

Pax: "Jo, jag ser det, men ha det i åtanke. I alla fall om du planerar att duellera med någon."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-14 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Det är inte bara jag som har märkt hur mycket tid Morgyn lägger ner på Clover och att han verkar favorisera honom. Även Clover börjar ana något när han och Morgyn står och övar magi rygg mot rygg. 

Frågan är bara, vad ska Clover göra åt det? Ska han säga något? Eller bara låta det vara? Morgyn ser ju rätt bra ut. Kanske han ska säga det till honom? Han kom inte hit för att dejta, men å andra sidan kan det skulle det kunna hjälpa tiden att gå lite fortare. 

Clover: "Du, Morgyn?" 

Morgyn: "Fokusera eller så kommer du skjuta ett hål i väggen med den där förtrollningen!" 

Clover: "Ja, okej! Förlåt!"

Han avslutar sin besvärjelse i lugn och ro innan han lägger undan staven och vänder sig mot Morgyn. 

Clover: "Jag ville bara säga att… du… du… det såg jättebra ut när du kastade den där besvärjelsen innan." 

Morgyn: "Åh, tyckte du? Tack så mycket! Du skötte dig inte så dåligt heller. Fortsätt så här så blir du en mästerbesvärjare på nolltid." 

Pax skrattar tyst vid Clovers fötter. 

Pax: "Fegis."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-14 16:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#30

Efter den misslyckade interaktionen bestämmer sig Clover att det är dags att sätta eld på någon för att ta ut sina frustrationer. Han hittar ett utmärkt offer i korridoren bredvid. Det är som om hon bara står och väntar på att bli uppbränd. 

Fram med trollstaven.

Vifta lite så som Morgyn visade.

Sen så poff!

Vänta lite, poff? Det ska inte komma något poff! 

Uh oh…

Snyggt jobbat, Clover. Omedelbar karma. Livet som besvärjare är inte enkelt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-14 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Det tar flera försök och mycket självtändningar, men till sist lyckas Clover sätta eld på något annat än sig själv. Marken i Besvärjargränd! 

Vänta lite, hur smart var det egentligen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-14 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Clover råkade ut för ett litet bakslag när han lekte med Infernofiera-besvärjelsen. Han fick en förbannelse kastad över sig efter att ha misslyckats med den för mycket! 😮

Clover: "Förbaskade jädra magi! Det här var precis varför jag inte ville bli en besvärjare! Jag kan klara av explosionerna i alkemi och att fatta eld, men dessa förbannelser…" 

Han ser sig nervöst omkring och känner hur den magiska laddningen inom honom nästan verkar vibrera. 

Pax: "Ta det bara lugnt. Du har drabbats av Den okontrollerbara laddningens förbannelse. Du absorberar alldeles för mycket magisk energi. Det är ingen fara så länge som du inte överladdar dig själv." 

Clover: "Toppen, när försvinner den?" 

Pax: "Umm…" 

Pax ger Clover en nervös blick.

Pax: "Aldrig, såvida du inte upphäver den själv genom ett elixir eller en besvärjelse." 

Clover står tyst i nästan en hel minut och försöker smälta det hela. 

Clover: "Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta." 

Pax: "Ingetdera. Du har Morgyn som kan hjälpa dig. Förbannelseupphävning hör till den otämjda magiskolan och ni är redan goda vänner. Dessutom har du två mentorer till som säkert kan hjälpa dig också." 

Han vet att den hårlösa tvättbjörnen har rätt, men det känns inte lättare för det. Clover kan väldigt lite om magi och han måste redan ta hand om en förbannelse. 

Pax: "Oroa dig inte, det här kommer att gå bra." 

Den första som Clover och Pax går till är Simeon Silversweater, den praktiska magins allvetare. Duon har inte träffat honom tidigare, så det blir en snabb introduktion och en förklaring om varför dom är där. 

Tack och lov är Simeon mer än villig att hjälpa till, både med alkemiska recept och med en ny besvärjelse som tillhört den praktiska skolan av magi. 😃

Clover är tacksam, men han känner fortfarande av vibrationerna från den magiska energin och han vill bara bli av med den.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-14 17:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

För att hitta en liten ljuspunkt i Clovers tillvaro så gick han precis upp i rank igen! Han är numera en Novis-besvärjare och kan lära sig och använda många fler roliga elixir och besvärjelser. Förhoppningsvis kan en av dom bota hans förbannelse. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 16:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Morgyn har som alltid tid över för sin favoritelev (antar jag, med tanke på hur mycket tid Morgyn spenderar med honom) och Clover och Pax passar på att prata med honom om förbannelsen. 

Morgyn: "Haka inte upp dig så mycket på det. Förbannelser är en del av livet för oss besvärjare. Jag har tappat räkningen på alla som jag har råkat ut för. Vilken drabbades du av?" 

Pax: "Den okontrollerbara laddningens förbannelse." 

Morgyn: "Åh, jäklar. Bäst att du sätter igång och jobbar på att upphäva den. Den kan döda dig i ett nafs, vet du." 

Clover: "Jo, jag vet. Du har inget som kan hjälpa mig?" 

Morgyn: "Jag har receptet på ett Illamåendeelixir. Hjälper det något?" 

Clover: "… nej. Men tack, antar jag."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-16 17:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Man blir härdad av att bo i det magiska riket. Här står Clover och läser en besvärjelsebok i godan ro medan ett par andra besvärjare har en våldsam duell framför honom och han bryr sig inte ett dugg. 

Han måste jobba hårt om han vill bli av med sin förbannelse och fortsätta sin snabba klättring uppåt som besvärjare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Pax: "Du, Clover?" 

Clover: "Vad är det? Ser du inte att jag äter." 

Pax: "Jo, jag ser. Jag ser också att du varit lite flörtig med Morgyn dom senaste gångerna vi pratar med honom. Är han verkligen din typ?" 

Clover: "Avundsjuk, Pax?" 

Pax: "Usch, blä, nej! Jag försöker bara förstå dig bättre. Om du verkligen gillar honom kanske jag kan hjälpa dig." 

Clover: "Du hjälper mig massor redan. Morgyn är jätteimponerad över att du existerar till att börja med. Dessutom tycker han att det är otroligt att jag lyckas vara vän med dig, med tanke på att du attackerar allt och alla annars ." 

Pax: "Så… jag är en bra wingman då?" 

Clover: "Du är varken man eller har vingar. Du är en pälslös samurajtvättbjörn." 

Pax: "Äh, du vet jag menar!" 

Clover skrattar och Pax fnyser irriterat.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

En ny dag gryr och Clover är förhoppningsvis ett steg närmare att bryta sin förbannelse. Som det är nu vågar han knappt använda några magiska krafter alls. 

Vilket är synd för han längtar efter att duellera andra simmar och han köpte precis en ny, dyr trollstav som han knappt kan vänta med att använda.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Vad kan vara en bättre distraktion än att inviga sin första kvast och flyga för allra första gången? 😃

Clover är lite nervös, men besvärjarna skulle väl aldrig flyga på kvastar och liknande föremål om det faktiskt var farligt. Eller hur? 

Dessutom är han ingen nybörjare längre. Han borde vara stark nog för att kunna kontrollera en kvast i luften utan problem. Upp och iväg som ett proffs!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 17:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Där fick jag det bevisat en gång för alla. Morgyn stod och hade en konversation med Salim då Clover dök upp och ville lära sig fler besvärjelser och elixirrecept. Genast så släppte Morgyn konversationen med Salim och lärde ut både en besvärjelse och ett nytt recept åt Clover. 

Han försöker att inte låta det stiga honom åt huvudet, men högkvarterets snyggaste besvärjare prioriterar honom över allt annat och det är svårt att inte bli både smickrad och lite mallig över det. Clover tittar stolt på Salim och säger: 

Clover: "Jag är favoriten." 

Morgyn: "Va?" 

Clover: "Jag sa inget!" 

Salim: "…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 17:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Okej, nu måste Clover börja chansa lite. Han har lärt sig massor av elixir från sina mentorer, men det tar för lång tid. Nu måste han börja experimentera själv. Han har alkemi i ådrorna från sina kvinnliga släktingars sida, så det här kommer definitivt gå bra och inte ha några bakslag över huvud taget.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

För en gångs skull gick inget fel. 😃

Det slutade med en massa elixir för att förbättra Clovers mående och en väldigt överladdad besvärjare. Tack och lov har Clover lärt sig att tömma sig själv på sin magiska laddning, så problemet var snabbt åtgärdat.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-16 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Idag är en stor dag. Trots förbannelsen bestämmer sig Clover för att det är dags att prova på en duell för första gången. Han har lärt sig alla elixir han kan i sin nuvarande grad som besvärjare och han kan inte fega ur bara för att han råkar ha en liten förbannelse slängd över sig. 

Hans motståndare är Tomax Collette och Clover valde honom för att han såg ut att vara svagare än honom. Huruvida det stämmer eller inte får vi snart se!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Redo? Nu kör vi!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#44

Tomax får in första smällen och den svider… 

… men inte lika mycket som regnet av magiska blixtar som Clover sköljer över honom! 

Duellen är dock långt ifrån över och Tomax ger snabbt igen med samma mynt! Samtidigt anländer Pax till arenan för att se hur det går för hans mästare. 

Cloiver slänger upp en sköld för att blockera Tomaxs anfall och lyckas oerhört bra för en ny duellant. 

Ett par smällar till från Clovers blixtar och sen lyckas Clover fånga sin motståndare och slänga ner honom i marken! Clover är segraren i sin allra första duell! 🥳

Dom duellerade dessutom om kunskap, så Tomax lärde Clover en ny besvärjelse som extra bonus. Trots att Clover är långt ifrån redo att medge det än så är det fantastiskt kul att vara besvärjare. Speciellt när man kan spöa andra besvärjare i dueller och inte är nära döden hela tiden för att allt går snett.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Självklart är ingen dag komplett utan att spendera lite tid med Morgyn. Idag blev det lite magiträning ensamma i källaren. Kanske Clover hoppades på lite mer än så, men det fick han inte. Oavsett så är magiträning, precis som dom flesta aktiviteter som två personer deltar i ihop, något som stärker relationen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Tack vare all sin träning med Morgyn och allt experimenterade vid kitteln har Clover gått upp ännu en grad! Han är numera en Invigd besvärjare och förhoppningsvis räcker den här graden för att han ska kunna lära sig hur han blir av med förbannelser. 😃

Vi vågar inte hoppas för mycket, men varje steg närmare målet räknas så det är värt att fira. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:41
#47

Morgyn: "Äntligen är du rätt rank för det här, Clover." 

Clover: "Vänta, va? Vad är det här?" 

Morgyn: "Receptet för ett Förbannelselyftande elixir. Det är för svårt för Novis-besvärjare att lyckas med, men nu är du redo för det. Här är listan på ingredienser. Lycka till, kompis." 

Clover stirrar på Morgyn i tystnad ett ögonblick, överväldigad av glädje. Han gick upp en rank och fick receptet på elixiret för att bota sin förbannelse. Allt han behöver göra nu är att leta reda på ingredienserna, sen är han äntligen fri! 

Åh, och en sak till också… 

Som den modiga besvärjaren han är sprang Clover därifrån så fort han bara kunde efter kyssen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Det finns fortfarande en plats som Clover inte har besökt i den magiska världen än. Mest för att han inte varit så intresserad av att göra elixir annat än det som lyfter hans behov tidigare. Trädgården. 😃

En plats rik på ingredienser av alla dess slag och som har en mysig liten fiskeplats också. Det mesta finns att få tag på här och Clover njuter av en stunds trädgårdsarbetande och fiskande. Han hade nästan glömt bort hur det kändes att göra saker som en vanlig sim igen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-16 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Morgyn tycker synd om Clover och hans konstanta jakt på ingredienser för att häva sin förbannelse, så han tar och lär Clover Förbannelselyftbesvärjelsen. Clover är överlycklig och ivrig över att äntligen bli av med den hemska okontrollerbara laddningen. 

Pax: "Ta det försiktigt nu. Det är en helt ny besvärjelse och den verkar vara i överkant för vad du klarar av. Ska du inte vänta in elixiret istället?" 

Clover: "Inte en chans när jag kan bli kvitt förbannelsen nu. Oroa dig inte, Pax, jag vet vad jag gör. Jag är en Invigd besvärjare, för sjutton." 

Självklart hade Pax rätt och givetvis blir det ett bakslag. Istället för att häva förbannelsen slängdes en ny förbannelse över Clover! Pinsamma kramarnas förbannelse. 

Clover: "Åh gud, nej…" 

Pax: "En Invigd besvärjare med två förbannelser över sig nu istället för bara en." 

Clover: "Håll tyst, Pax." 

Pax: "Bara så du vet så kommer jag hålla mig på avstånd från dig under en period. Bara tills du fått förbannelsen under kontroll. Du förstår säkert."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Det första "offret" för förbannelsen var Morgyn. Det blev dock inte speciellt pinsamt och Clover var riktigt glad över att ha en ursäkt för att krama honom. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#51

Det lönar sig verkligen att flörta med mentorerna. Morgyn påminner Clover om att titta i sin katalog. När Morgyn lärde honom det Förbannelselyftande elixiret så gav han även honom ett smakprov på elixiret. Något som jag helt glömde bort och som Clover helt missade i sin iver, glädje och panik efter att ha kysst Morgyn. 

Äntligen är Clover förbannelsefri och han slapp dela ut pinsamma kramar till andra än Morgyn. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

En sån osjälvisk handling måste givetvis belönas med ett ordentligt tack och en rejäl kram den här gången. Utan en förbannelses påverkan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Clover har massor att studera och lära sig fortfarande, men nu märks det att han börjar bli stark och mäktig. Bara nybörjare inom magi håller sina egna föremål med händerna. Riktiga besvärjare använder magi!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Vi har visst stött på ett litet problem här… 

Tur att Clover har lärt sig transporteringsbesvärjelsen och enkelt kan ta sig ut ur såna här situationer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Nu när förbannelserna är borta finns det inget som stoppar Clover från att utmana allt och alla han ser på en duell. 😃

Dags att visa alla andra besvärjare vem som är herren på täppan här.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-16 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Tja, inte är det Clover i alla fall. Han fick sig en rejäl läxa i ödmjukhet. 

En vunnen duell gör dig inte automatiskt till mästare, Clover och det är viktigt att komma ihåg. Att förlora är en värdefull läxa det också. 

Oroa dig inte, nästa gång går det nog bättre. 

Clover: "Jag hoppas verkligen det… aj, min stackars rygg..!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Vem hade trott att Bella Spökh skulle gå och bli en besvärjare? Jag. Definitivt. Hon passar jättebra som det. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#58

Den här gången går det mycket bättre för Clover. Han och Bella är väldigt jämspelta i början, men det slutar med att Clover vinner maktkampen och Bella är besegrad.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-16 22:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Clover backar inte ner och duellerar folk i alla åldrar, även tonåringar. Han vinner den duellen också, vilket ger honom tre segrar totalt. Precis vad han behövde för att gå vidare i ambitionen i sin ambition och få ännu mer erfarenhet och styrka som besvärjare. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Nästa dag är ingen vanlig dag. Det är Kärleksdagen. 😃

Den här dagen handlar inte om magi så Clover tänkte att han skulle strunta i den helt, men konstigt nog har han inte magi på hjärnan alls. Han kan inte tänka på annat än den dumma högtiden och så Morgyn. Det är otroligt irriterande för den unga besvärjaren. 

Han kom inte till den magiska världen för att dejta. Han kom hit för han tvingades att acceptera ett avtal med sin familj. Det sista han vill är att bli tillsammans med något han inte vill ha att göra med. 

Clover: "Du, Morgyn?" 

Morgyn: "Jag är lite upptagen, Clover. Jag pratar med-" 

Som vanligt visar Clover absolut ingen hänsyn till det. Han är Morgyns favorit trots allt och alltid en prioritet. 

Clover: "Vill du gå på en dejt?" 

Morgyn är stum för ett ögonblick. Hörde han rätt? Clover håller andan i väntan på svaret. 

Morgyn: "Ja, men på ett villkor. Inte här. Jag spenderar all min tid i den magiska världen och det vore så skönt att komma bort ett tag." 

Clover lyser upp av glädje och får behärska sig för att inte hurra högt. Han ler brett mot Morgyn och vet precis vad han ska föreslå. 

Clover: "Vad sägs om Glimmerbrook? Jag är uppväxt där och det finns en jättemysig bar i skogen där vi kan ta oss en drink." 

Morgyn: "Det låter toppen! Låt mig bara hitta några passande kläder så att jag smälter in lite bättre bland dom icke-magiska simmarna." 

En timme senare möts dom utanför baren i Glimmebrook. Båda två är klädda i lite varmare kläder och Clover känner nästan inte igen Morgyn först. 

Clover: "Hej, Morgyn! Du ser… annorlunda ut. Annorlunda, men bra, menar jag!" 

Han är lite nervös. Det är hans första dejt på mycket länge. 

Morgyn: "Tackar. Du ser bra ut du med. Snygga byxor. Ska vi gå in?"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Clover: "Jag måste erkänna att det känns konstigt att se dig utan din magiska symbol ovanför huvudet." 

Pax lägger en tass för nosen och suckar. 

Pax: "Psst, du kan bättre än så! Ge en bättre komplimang!" 

Clover: "Varför följde du ens med över huvud taget?! Jag behöver ingen som passar på mig under dejten." 

Pax: "Jag är din bjära. Du glömde skicka iväg mig innan du åkte, din träskalle!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Deras första dejt går riktigt bra. 😃

Clover är en flörtig gentleman, vilket uppskattas rejält av Morgyn.

Dom slår sig ner vid baren och beställer fish and chips. Pax lämnar inte paret ifred utan vill hålla ett öga på Clover utifall att han behöver snabb hjälp.

Vilket är aningen påfrestande för Clover, men han uppskattar tanken bakom det och Morgyn verkar gilla Pax.

Men precis när det börjar hetta till mellan paret och Pax lämnar dom ifred en stund ser Clover en bekant, blåhårig figur i ögonvrån. 

Clover: "Ånej." 

Morgyn: "Vad är det?" 

Clover: "Min familj.."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-24 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Det dröjer inte många sekunder innan dom upptäcker honom och där är dejten slut. 

Mormor Marit: "Clover? CLOVER! Här borta! Jag och din farfar är här!" 

Farfar Jörgen: "Clover, på en bar på Kärleksdagen?! Vem har du med dig? Vänta, är inte det där Morgyn Ember?" 

Mormor Marit: "Dejtar vår lilla Clover den otämjda magins allvetare!? MAGNUS! Kom ut från toaletten, du måste se det här!" 

Farfar Jörgen: "Jag kommer strax, Clover! Jag måste bara hjälpa din farmor. Vi var ute på skogspromenad och hon halkade och föll i leran. Det finns en dusch här, va?"

I samma ögonblick kommer Magnus ut från toaletten och ser sig omkring. 

Morfar Magnus: "Vad skriker ni om härute!? Jörgen, jag såg ingen dusch inne på toaletterna. Vi får nog ta och gå hem istället."  

Mormor Marit: "Glöm duschen! Titta! Vår Clover är här på en dejt med Morgyn Ember!" 

Morfar Magnus: "Morgyn Ember!? Herregud, vi måste gå dit och säga hej!" 

Clover vill sjunka genom golvet med Morgyn småskrattar. 

Morgyn: "Dom verkar trevliga." 

Clover: "Kan vi bara återvända till den magiska världen nu, snälla?" 

Morgyn: "Självklart."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#64

Trots det minst sagt katastrofala slutet på dejten (åtminstone enligt Clover) så var Morgyn otroligt glad. Det var så länge sen han lämnade den magiska världen. När Clover försiktigt frågar Morgyn om hur han känner för att kila stadigt efter det där oväntade mötet med den äldre generationen Silvereld så lyser Morgyn upp. 

Han vill genast bli pojkvänner och grabbarna tar en selfie ihop för att föreviga minnet av den här stunden. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 20:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Vilken fantastisk dag det blev ändå i slutändan. Clover gick på en fantastisk, om än abrupt avbruten, dejt med Morgyn och han fick sin första pojkvän sen han slutade skolan. Han är så lycklig när han flyger runt i den magiska världen och samlar in ingredienser. 

Dagen slutar dessutom med presenter och en privat träningssession i magi. Han och Morgyn tänkte tydligen väldigt lika, för båda hade köpt en ros som dom gav till den andra. 

Under deras träningssession gick Clover även upp en grad. Han är nu en Mästare bland besvärjare och bara en grad ifrån att rankas bland dom allra bästa i magins värld. 😃

En riktigt fantastisk dag, med andra ord. Nu är det dags att lära sig tonvis med nya besvärjelser och elixirrecept!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Får jag presentera vår nya elixirmästare! Clover har lärt sig varje elixirrecept som finns och kan nu ställa till med en jädra massa kul. 😃

Det första han ska prova är odödlighetselixiret. Jag menar, vem vill dö av ålder när man kan leva och härja runt för evigt?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 22:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Nu när Clover är en Mästare kan han lära sig dom ultimata besvärjelserna i varje magiskola. Självklart går han till sin favorit Morgyn och lär sig hans besvärjelse först. 

Morgyn har inga invändningar mot det och lär Clover Duplikatio! 

Nu har Morgyn bemästrat alla besvärjelser i den otämjda magins skola. Ännu ett steg närmare att bli den ultimata besvärjaren. Givetvis måste besvärjelsen testas på en gång och Clover skapar en kopia av sig själv vid namn Anders Silvereld. 

Kanske inte helt genomtänkt. Clover vet inte riktigt vad han ska göra med honom, så han beordrar honom att städa.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Anders vill inte göra som han blir tillsagd utan går och socialiserar istället. Nåja, han kan alltid ge Clover några pluspoäng hos andra simmar. Det skadar inte.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#69

Tack vare Anders fick Clover en unik möjlighet. Att duellera sig själv och förbättra sina magiska kunskaper, samt att se sina egna svaga punkter. Bättre än så kan det väl inte bli? 

Han fick även chansen att sätta sig själv på plats! Anders hade inte skuggan av en chans mot Clover. Inget slår originalet, antar jag. 

Pax tyckte det var alldeles för rörigt och förvirrande så han valde att sticka därifrån.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2019-09-24 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

För att fira sin seger över sig själv drack Clover odödlighetselixiret och han är nu immun mot att dö av hög ålder. Det är en häftig egenskap som förhoppningsvis kommer ge Clover ett långt och härligt liv. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2019-09-24 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Anders är fortfarande kvar och jag vet inte hur länge han kommer vara det eller hur man får honom att försvinna. Han finns med i familjeträdet som Clovers bror och det gjorde både mig och Clover lite illa till mods. 

Oavsett så tröttnade vi på Anders och bestämde att förvandla honom till ett föremål istället. 

Det är underbart att vara besvärjare, det går inte att förneka. Anders bör se upp så att inte Pax hittar honom nu…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: