Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 3296 ggr
Marbi
2019-09-14 11:42

Testar Magins Rike

Nu har jag till slut satt mig ner och testat det nya Magins Rike. Jag skapade en sim och hon fick heta Magica de Hex. Ni som läst Kalle Anka vet vem det är. :) Jag har lyckats komma en bit på väg och hon har blivit Novis. Har lite funderingar kring det där med bjära. Min sim köpte ett klot som var en korp och fick namnet Munin (förslaget som gavs) men sen försvann den. Sen fick hon ett klot som jag inte vågat testa för att jag är rädd att det (bjäran) ska försvinna igen. Någon idé om vad jag ska göra, blir glad om jag kan få lite hjälp. Här kommer i alla fall lite bilder.

Annons:
[QASIK]
2019-09-14 13:17
#1

Åh, hoppas att Munin återkommer och att det löser sig med bjäran (vad det nu är) :D

Mitchika
2019-09-14 14:06
#2

Om du klickar på din sim och väljer alternativet Magi ska det finnas en meny för bjäror! Där ska du kunna skicka iväg bjäror och även kalla fram dom igen om dom har försvunnit. Om det står att hon redan har en aktiv bjära, välj att skicka iväg den så ska du kunna kalla fram en igen. 🙂

Din sim ska kunna ha hur många bjäror som helst, även om bara en kan vara aktiv samtidigt. Min besvärjare Clover har både sin tvättbjörn Pax och en uggla vid namn Charon som sina bjäror och jag kan växla mellan dom via den menyn. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
2019-09-14 18:57
#3

Hur kunde du få din tvättbjörn att bli bjära? Jag skulle vilja ha en katt som bjära i stället för en fågel.

Mitchika
2019-09-14 19:40
#4

#3 Jag klickade på tvättbjörnen, valde alternativet Magi och sen fanns det ett alternativ att göra honom till min sims bjära. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
2019-09-14 20:12
#5

Det låter jättekul och jag ska testa det. Har fortsatt att träna min sim och hon stiger i graderna om än väldigt långsamt. :) Under sina första försök med magisk duell gick det inte så bra.

Sen fick hon celebert besök och kunde be om lite träning hemma.

Hon försökte bjuda någon random person på lite förtrollade drycker men han var inte villig att smaka.

Det blev skördefesttid och Magica lyckades bara beveka två av tomtarna så hon försökte sätta eld på den tredje och det började brinna i mattan så klart men tomten försvann också. :)

Tidigare hade hon fått besök av Don Lothario så då bjöd hon hem honom på middag för att flörta lite men han verkade inte så intresserad.

Marbi
2019-09-15 11:46
#6

Här är en bild med Magica och hennes bjära Munin. Det är inte lätt för Magica. Hon har både en Pinsamma kramar förtrollning och Omotiverad fientlighet förtrollning på sig. Hon vill gärna springa runt och krama alla medans dom helst vill bråka med henne. :)

Annons:
Mitchika
2019-09-15 11:54
#7

#6 Haha, åh, vilken jobbig mix av förbannelser. 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
2019-09-16 16:50
#8

Magica lyckades övertala en av lärarna att hjälpa henne att mixa ihop en dryck som tar bort förtrollningar.

Just den här kvällen var himlen väldigt mystisk med en enorm måne, nä visst nä det är ju jorden. :)

Väl hemma igen fortsatte Magica att studera. Hon är ivrig att komma vidare och bli en fullfjädrad magiker.

Marbi
2019-09-18 17:11
#9

Jag gjorde några ändringar på HK eftersom jag tänkte att det skulle kunna gå att sova där. Men det är svårt när vissa andra tycker att det passar med en magiduell i samma rum. Hon har lyckats bli mästare i alla fall.

Magica har skaffat sig en katt som bjära nu och döpt henne till M.

Hon har också haft ett celebert besök. Jag tror det är en flört på gång men jag vet inte om jag vill att det ska hända. Vi får se. :)

Marbi
2019-09-22 09:09
#10

Även om Magica kände sig smickrad av Morgyn Embers intresse så var det inte riktigt honom hon ville ha. En kväll när hon kände sig väldigt ensam gick hon till baren för att åtminstone få prata med någon annan än katten.

Där träffade hon Eva Capricciosa och det sa klick direkt.

Nästa kväll bjöd Magica hem Eva och samma kväll friade Magica och Eva sa ja. Det gick väldigt fort men varför vänta när man hittat sin själsfrände som dessutom också är en magiker.

Sen fick Eva en makeover.

Marbi
2019-09-24 18:54
#11

Eftersom Magica har en katt som bjära så ville så klart Eva också ha en. Denna katt är en hane och heter O. (jag orkar inte hitta på namn) M och O blev väldigt förtjusta i varandra på en gång och det visade sig snart att det var kattungar på gång. När det vad dags för kattungarna att födas gömde sig M under soffan. Till slut kom dom, P och Q, två katthanar, väldigt söta och liknar mest sin mamma.

Upp till toppen
Annons: