Annons:
Etikettnyheter
Läst 6139 ggr
Mitchika
2019-10-22 18:55

The Sims 4 Studentliv/University

Äntligen är det på gång! Vi får inte bara ett utan två universitet till The Sims 4 och den här expansionen verkar innehålla tonvis med prylar! 😃🥳😍

I trailern ser vi nästan allt som fanns med i Sims 3s universitetsexpansion, plus cyklar och ROBOTAR. Robotarna är det viktigaste av allt i den här expansionen och det är bäst att det här är The Sims 4s version av Servo/Simbot/Plumbot. Det finns alldeles för lite robotar i fyran och mina simmar behöver robotpartners. Kär

Några som ser fram emot den här expansionen? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
2019-10-22 20:33
#1

Jag är RUGGIGT taggad måste jag säga. Och när jag såg Robotarna så tjoade jag :D saknar dem lite, och så tänkte jag på dig Mitchika 🙂
Dock kommer jag inte kunna köpa detta på ett bra tag =( tyvärr. Så får njuta av att alla andra har spelet och som visar bilder :P

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Yehet121
2019-10-22 20:52
#2

Jag är extremt taggad, såpass taggad att jag började grina av trailern 😂

Är också samtidigt väldigt ledsen för att jag vet att jag inte kommer ha råd att köpa det förrän typ januari 😭

Marbi
2019-10-23 09:29
#3

Jag är så taggad. Har längtat så länge eftersom det var en av mina favoriter, särskilt i Sims2.

SimsBrooke
2019-11-10 19:56
#4

Live stream om Universitetet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kakan87
2019-11-11 08:49
#5

Förbokat men kommer inte att hinna spela första dagen den kommer ut =(  Måste vänta till på lördag, en hel dag… Känner mig annars som ett barn på julafton, detta expansionspaket har jag längtat efter sedan the sims 4 kom ut!

SimsBrooke
2019-11-11 20:47
#6

#5 Kommer inte att kunna köpa det på ett bra tag :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Kakan87
2019-11-14 20:44
#7

Borde inte heller… Nudlar resten av månaden 😆

DenLin
2019-12-04 21:19
#8

Ni som har provat, vad tycker ni?

Marbi
2019-12-05 08:46
#9

Jag gillar verkligen universitetsliv. Det finns en del saker jag tycker är jobbiga, som bl a att jag måste spela på längsta livslängden för att min sim ska klara av sina terminer (12 betyg) innan den blir vuxen. Har också insett att jag inte klarar mer än 2 ämnen plus ett extra ämne per termin om jag vill att den ska fixa ett bra betyg. Blev medlem i en hemlig förening men det blev för jobbigt eftersom man också där måste göra en massa saker för att hålla dom där små tingelingerna på bra humör annars får man inte sova. 😴 Fixade inte både ämnena och den saken på samma gång så jag gav upp. Tur att man kan använda bb.enablefreebuild så att man kan göra om studenthusen och sätta in buffédisken så att det kommer en person och säljer mat där. Då slipper man fixa själv med lilla kylskåpet och mikron eller gå till studentstället där det finns gratis lunch, det tar så mycket tid. Utöver det så tycker jag att det är jättekul. 😃

Mandizz97
2019-12-05 16:47
#10

Men hur får dom bättre jobb sen då? Mina hade ju tagit examen själva när jag spelade en annan sim under tiden som dom var på universitetet o pluggade. Men förstod inte sen hur de påverkar deras jobb positivt? 🤔

Marbi
2019-12-05 19:41
#11

Har inte hunnit så långt än. Min har precis tagit examen och fick A+ i sista ämnena och det gav ett genomsnitt för hela utbildningen med A. Får se hur jag går vidare med det. Hennes ambition är Akademiker.

Mandizz97
2019-12-06 10:51
#12

Okej, berätta gärna sen hur det gick 🙂

Marbi
2019-12-08 09:32
#13

Jag skrev in min sim igen för att kunna göra en del av det som behövs för att pricka av det som efterfrågas för akademiker. Nu har hon flyttat hem igen och en av punkterna är att skaffa ett jobb som matchar den examen hon har. Får se hur det går. :)

Annons:
Marbi
2019-12-08 11:27
#14

Det funkade bra med jobbet men dom där små spritsen följde med hem och dom är så irriterande. Lyckades hitta ett tips på hur man blir av med dom som tur är. Öppna fuskrutan och skriv testingcheats true sen skriver man traits.remove_trait trait_collegeorganization_secretsociety_member. Det tog en dag eller så innan det fungerade men sen dyker dom inte upp även om det dyker upp en ruta som säger att dom är där.

Mandizz97
2019-12-08 21:02
#15

Okej, tack så mycket för tipset! 🙂

Mandizz97
2019-12-08 21:02
#16

Okej, tack så mycket för tipset! 🙂

Marbi
2019-12-09 08:43
#17

Man får göra det ett antal gånger har jag upptäckt. Även om dom inte syns längre så är dom irriterande för min sim. Önskar att jag inte hade gått med i det där sällskapet. :)

Marbi
2019-12-10 09:00
#18

Har nu letat runt igen för att se om man kan göra något mer för att bli av med dom små liven men då måste man göra lite för stora ingrepp för mig så jag avstår. Här hittar man sidan där det står hur man ska göra för er som vill testa.

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/WORKAROUND-DU-Sprites-keep-bugging-Sim-after-leaving-Secret/td-p/8432977

Det finns ett par saker man kan göra som är lite enklare. Man kan ge sin sim "laid back trait" och/eller köpa "carefree trait" (är osäker på översättning så jag lämnar det). Då blir livet lite enklare. Det här förslaget finns också med i tråden som man hittar via länken ovan.

Det är alltså en bugg i spelet som gör att dom följer med hem och fortsätter att göra livet till en pest. Eftersom man inte är med i det hemliga sällskapet längre så är det väldigt svårt att göra dom på bra humör och då förstör dom hela spelet. Så för min del så varnar jag för att gå med i något hemligt sällskap så har du större chans att slippa dom små rackarna men det är inte helt säkert. Hoppas att EA fixar problemet snart.

Becca93
2019-12-15 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hej alla!
Första gången jag skriver här, blev nyss medlem 🙂 
Vet inte riktigt var jag ska skriva men hoppas detta blir rätt! 

Jag köpte Studentliv i förrgår men på något konstigt sätt kan jag inte spela det (köpte och laddade ner via Origin), det syns inte i min samling när jag startar spelet. 
(Kolla bilden jag lägger upp)
Provade att avinstallera hela sims 4, sen installera det igen men det blev samma sak då.
Vet verkligen inte vad jag ska göra, någon som vet och kan hjälpa mig?!
Vill sååååå gärna spela det 😕

Marbi
2019-12-15 17:58
#20

Jag har svarat i tråden du öppnat med den här frågan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: