Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 940 ggr
[Arvid Baastad]
11/12/19, 10:11 AM

Modhjälp!

Hej, jag har ett problem med att ladda ner mods jag har extraherat dom och allt som står i dem vanliga guiderna men jag har ingen mapp som heter mods. Jag undrar om man kan skapa en mod mapp? och ifall var skapar man mappen och sånt? om det är någon som har dsicord som vill hjälpa mig så är detta min dc: Exon Exanorm#2228

Annons:
Marbi
11/12/19, 6:30 PM
#1

Såg att du varit inne här och titta på installera eget innehåll och ändå har frågor så jag letade fram ett annat ställe som har förklarat detta och det kanske är lättare att förstå.

https://simsing.blogg.se/2015/january/hur-man-installerar-custom-content-och-mods-i-the-sims-4.html

Jag bifogar en bild hur det ser ut på min dator. Du borde kunna hitta din Mods mapp på samma ställe.

Om du inte hittar mappen där det är beskrivet att den ska finnas kan du nog skapa en egen utan att det blir problem.  För att göra det så högerklickar du och väljer Nytt och sen Mapp som du ser att jag gjort på bilden nedan. Sedan högerklickar du på mappen, väljer Byt namn och döper mappen till Mods.  Hoppas du fått hjälp av det här.

Bladens sång!
11/13/19, 5:01 AM
#2

Tack, jag har en fråga om det, kan man skapa mappar i mod mappen för jag läste på en blogg om att ha kanske någon mapp med kläder och sånt och en mapp för bygg föremål och en för typ modpacks?

Marbi
11/13/19, 9:16 AM
#3

Man kan ha olika undermappar i den mappen men inte mappar i dom mapparna. Hur du vill sortera är upp till dig. Hur man gör med modpacks - om du menar såna som ändrar spelet - vet jag inte.

KentHjärta
12/1/19, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Filer som slutar med .package kan du ha i 100 undermappar om du vill.
Exempelvis modmappen/kläder/t-shirts/vuxna

Filer som slutar på .ts4scripct kan du enbart ha i en extra mapp
Exempelvis modmappen/random

Slänger in en bild på hur jag gjort med script filer samt hur jag sorterat mina CC

Upp till toppen
Annons: