Annons:
Etikettövrigt
Läst 2150 ggr
djurflikkan
2019-12-17 19:04

MacBook Air

Hej alla Sims älskare! Vilket jag hoppas på att bli, men jag har en fråga är nämligen sugen på att skaffa en MacBook Air 13,3 (2017? Tror jag det är) men funkar det att spela Sims på denna datorn utan massa lagg och att det inte är segt, och kan man köpa alla tillägg spel som finns bla djur,paradisö osv. Eller tar dom upp mer plats på datorn? Är som sagt jätte vilse, inte spelar sims på kanske 8 år och då var jag 14 och fattade inte mig på så mycket. Help me out 😱

Annons:
ThatPie
2019-12-17 21:09
#1

Tror tyvärr inte att det skulle funka speciellt bra. Har en MacBook Pro från 2013 (samma storlek som din) och kan köra bas + en expansion på lägsta grafik nivån någe sådär. Fläckarna går för fullt och den är lite seg, men fortfarande spel bar. Expansionerna tar upp plats, så det är något man måste ha i åtanke. Det är anledningen till att jag bara har en på Mac’en, har även en hel del andra program som behöver platsen. Så om du vill ha alla expansionerna, inte spela på lägsta grafiken och inte klarar att den kan vara lite seg ibland skulle jag, om jag var du, inte köra på Air’en. I allmänhet är inte Mac’ar gjorda för att spelas på, speciellt inte de bärbara.

djurflikkan
2019-12-17 22:00
#2

Okej tacksam för svar, någon som har tips på en bärbar dator där det skulle funka? Tanken är det vanliga och djur jag vill spela

LottaV
2019-12-27 14:48
#3

Jag skulle rekommendera att du går in på din lokala dator och tv butik och pratar med dem om det👍

Ett gott skratt förlänger livet

Alvirpo
2019-12-28 18:42
#4

Har en Macbook Air (2015), och det fungerar att spela sims 4 med så gott som alla expansioner. Fläkten går på högvarv och den blir varm, och batteriet räcker inte länge (men är ju bara att ha laddaren i). Är säkert segare än på en ordentlig dator, men jag kör på vanlig standard grafik (inte ändrat några inställningar) och upplever inte att det är något större problem. Sen spelar jag inte så mycket eller ofta. 

Så det beror väl lite på vad du är ute efter, en dator som fungerar okej då och då, eller en ordentlig som utan problem klarar allt på hög grafik i många timmar?

Upp till toppen
Annons: