Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1756 ggr
Marbi
2020-02-15 09:58

Startat en legacy

Jag har startat en universitetslegacy eftersom jag älskar att skicka/följa mina simmar på universitetet. Det gjorde jag i Sims2 o Sims3 också. När jag hade spelat ett tag bestämde jag mig för att familjen bara skulle ha ett barn, helst en tjej, som skulle leda familjen vidare. När Sabina och Vivaan fick tvillingar, pojkar, blev jag inte glad men dom fick pröva igen och då blev det lyckligtvis en tjej. Eftersom familjen är det viktigaste för Vivaan och att han vill ha många barnbarn att umgås med så har tvillingarna fått starta familjer också men det är Siri som det är tänkt ska ta familjen vidare. Hon har inga barn än men jag hoppas på en tjej där också. Alla barn hittills har gått på universitetet men tvillingarnas barn tänker jag inte följa där eftersom det blir svårt att hålla koll på alla . Ursäkta bildkvaliteten , kunde bara fota med min mobil eftersom jag inte fick print screen att funka.

Annons:
Marbi
2020-02-18 10:40
#1

Olof, Siris morfar, dog av ålder och alla samlades runt omkring utom hans fru Sara som fortsatte att sova lugnt.

Han är nu begrav på tomten tillsammans med Susanne Eriksson, Jesper Jenssen och katten Frankie.

Siri och Kjell är nu stolta föräldrar till en dotter, Susan, som är 6:e generationen i min legacy. Jag är glad att det blev en tjej eftersom det är så jag helst vill att legacyn ska fortsätta.

Marbi
2020-02-18 12:20
#2

Familjefrukost med fattiga riddare som Vivaan fixat.

Så var det dags för mormorsmor Sara att fylla år. Hon är en mycket respekterad domare.

Susan har blivit ett småbarn nu och här har hon en trevlig pratstund med mormor Sabina.

Marbi
2020-03-02 22:02
#3

Tiden har gått fort och Susan har börjat skolan och sen också blivit tonåring. Jag glömmer alltid bort att ta bilder så det har hunnit hända en del sen sist.

Familjen älskar att fira jul som ni kan se på bilderna här nedan.

Och sen har Susan fyllt år igen och nu är det dags att åka iväg till universitetet för att plugga vidare.

Marbi
2020-03-05 16:17
#4

Susan har akademiker som ambition och hon valde kommunikation som sitt examensprogram. Hon är i slutspurten på termin 2 och det går rätt så bra för henne. Dessutom har hon träffat sin själsfrände, Arnav Acharya, så hon är superglad även om dom inte har fullt så mycket tid för varandra som hon skulle ha velat eftersom pluggandet tar så mycket tid. Här besöker dom i alla fall romantikfestivalen och det blev väldigt lyckat.

Marbi
2020-03-06 08:38
#5

Mormorsmor Sara och morfar Vivaan har gått bort så Susan är väldigt ledsen och det påverkar hennes studier så klart men hon kämpar vidare.

Marbi
2020-03-06 16:32
#6

Susan hann med att bli gravid innan hon slutförde sin utbildning. Hon tar sin examen dagen innan hon ska föda.

Efter examen åker hon hem och alla är så glada att hon är tillbaka och stolta över att hon klarat av studierna.

Hon ringer efter Arnav så fort hon kan och sen har dom en liten enkel bröllopsceremoni och Arnav flyttar in i familjen.

Annons:
Marbi
2020-03-09 18:47
#7

Familjen har vuxit. Arnav och Susan har två barn nu. Bebisen Stella som är den som ska fortsätta legacyn och så lille Edvin.

Mormor Siri har så roligt när hon leker med Edvin och mormorsmor Sabina lär honom att prata.

Marbi
2020-03-13 09:52
#8

Edvin har börjat skolan och Stella är inte längre en bebis. Hon är mycket självständig och klarar sig väldigt bra på egen hand.

Morfar Kjell är ett träningsfreak och eftersom hans jobb är tränare så är det vad han håller på med mest hela tiden som man tydligt kan se på hans kropp. Jag blev nästan chockad när jag såg hur slimmad han var, lite "over the top" enligt mig.

Marbi
2020-03-27 10:32
#9

Familjen tycker mycket om att läsa, till och med lilla Stella även om hon gärna äter på böckerna också.

Mormor leker med Stella i sandlådan och mormorsmor låter henne svalka av i barnpoolen.

Edvin är en snäll storebror som gärna umgås med lillasyster.

Nyårsafton är avklarad och Stella var så trött att hon somnade i fåtöljen.

Strax därefter är det Stellas födelsedag. Nu börjar den spännande skoltiden. Eftersom hon är mycket duktig och har fullt på sina färdigheter så kommer det nog att gå riktigt bra.

Marbi
2020-08-12 10:27
#10

Den här legacyn har fått ligga på hyllan ett tag, bl a för att jag startade en 100 baby challenge. Den avslutade jag efter att ha producerat 50 barn, det blev bara för jobbigt. Nu har jag öppnat upp den här i stället igen och Stella har varit tonåring ett tag. Det är snart dags för henne att åka iväg och studera till någon fin examen. Inga nya bilder än men dom kommer.

Marbi
2020-08-12 19:49
#11

Nu har Stella lämnat tonårstiden och ansökan till universitetet har skickats in. Hela familjen firar med tårta så klart.

Marbi
2020-08-16 08:54
#12

Stella jobbar verkligen hårt med att studera och det går bra för henne men hon hinner flörta också. Lite roligt måste man ha. :)

Marbi
2020-08-18 18:13
#13

Så var det dags för examen och Stella fick A+ i alla ämnen under alla terminer, så det var toppen.

Annons:
Marbi
2020-08-18 18:15
#14

Väl hemma igen så blev hon så klart gratulerad av familjen. Första kramen fick hon av sin pappa. Mamman är på väg ut ur bild eftersom hon måste iväg och jobba.

Marbi
2020-08-18 18:17
#15

Eftersom Stella redan hittat den hon vill ha till make så bjuder hon hem honom på en gång och friar.

Marbi
2020-08-20 19:16
#16

Stella har fått jobb som professionell målare eftersom hennes examen ger henne den möjligheten. Hennes man Robin har börjat en karriär inom restaurangbranschen. Utöver det så är Stella gravid med sitt första (och kanske enda) barn.

Marbi
2020-08-23 08:56
#17

Första barnet blev en pojke så hon får testa en gång till.  Jag vill ju helst att en tjej fortsätter legacyn men blir det en pojke till så får det bli så. Här är Stella på väg till sitt jobb.

Marbi
2020-08-26 13:20
#18

Bägge barnen har fyllt år och blivit småbarn. Sofia i barnstolen kommer att få en annan frisyr.

Mormorsfar Kjell dog av hög ålder när han var ute och letade skatter. Mormorsmor Siri blev naturligtvis helt förkrossad.

Marbi
2020-09-03 09:47
#19

Sofia leker i sandlådan i det härliga sommarvädret.

Kjell besöker sitt gamla hem som spöke men jag fick se till att dom släppte honom fri eftersom han hela tiden förstörde saker och det blev lite dyrt.

Marbi
2020-09-03 09:50
#20

Så var det då, inte lång tid efter att hennes man dog, dags för Siri att lämna jordelivet. Väldigt sorgligt för hela familjen.

Hennes gravsten fick sin plats bredvid de andra.

Annons:
Marbi
2020-09-03 09:51
#21

Så har då Sofia äntligen blivit tillräckligt gammal för att börja skolan som hon har längtat efter.

Marbi
2020-12-13 13:15
#22

Och här tar legacyn slut. Min dator kraschade för ett par veckor sedan så jag fick köpa en ny och i och med det så finns detta inte kvar. Jag spelade ändå inte legacyn så mycket, speciellt inte nu på slutet eftersom jag hellre bygger hus så det är inget jag är ledsen för.

Signur123
2021-02-11 14:52
#23

Vad tråkigt att de försvann.


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Upp till toppen
Annons: