Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1784 ggr
SimsBrooke
2020-05-06 16:44

The sims 4 - Eco lifestyle

Här är det nya Eco lifestyle! 

Berätta vad ni tycker om det nya expansionspaketet : D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Marbi
2020-05-06 18:10
#1

Jag tycker det ser kul ut. Verkar vara en del nya saker för den som gillar att bygga, som jag då. Gillar också att det ser ut att bli en del nya interaktioner mellan simmarna.

Yehet121
2020-05-06 19:15
#2

Jag är inte imponerad. För mig känns det som om dom har blandat island living, strangerville och university och sedan slängt in blandningen i en ny stad. Det känns som om vi redan har mycket av grejerna.  Jag gillade att man kan stöpa ljus, stegen och några andra byggföremål, men det känns inte som tillräckligt för att köpa det. Och är det bara jag eller känns det mer som ett gamepack än ett expansionpack?

Mitchika
2020-05-06 19:54
#3

#2 Jag känner ungefär likadant som du. Det finns så oändligt många roligare grejer som dom hade kunnat hitta på. 

Det som störde mig allra mest är att dom kände att det behövdes en hel expansion med fokus på miljön och att vara miljökämpe. Jag trodde det var Paradisö-expansionens syfte. Utöver det har vi ju redan massor med miljövänliga saker i The Sims 4. 

  • Leva Bortkopplad-egenskapen för tomter. Inget ström eller vatten, leva så billigt, ekonomiskt och naturvänligt som möjligt, vilket är bra för miljön
  • Inga bilar för våra simmar, bara cyklar (Studentliv) och båtar (Paradisö). Miljövänligt
  • Smått och smart-prylpaketet. Leva så smått och minimalistiskt som möjligt, också miljövänligt
  • Paradisö-expansionen. Kom med en miljöinriktad karriär, man kan plocka skräp och städa upp på ön för att hjälpa miljön o.s.v

Räcker det inte med fokus på miljön nu? 🤦‍♂️

Jag håller med om att miljö är ett viktigt ämne, men det ska väl ändå inte vara huvudfokuset i The Sims 4?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Icewolf88
2020-05-06 21:22
#4

Nope, är inte alls intresserad. Detta kommer att bli första expansionen som jag inte lär köpa.

Yehet121
2020-05-07 12:24
#5

Jag tror att det som irriterar mig mest inte ens har med expansionen att göra utan mer att EA inte lyssnar på spelarna.

Väldigt många spelare har i en rätt lång tid nu bett om mer personlighet till våra simmar, som t.ex fler egenskaper och att kunna välja favoritsaker till simmen. För att inte nämna att bebisarna behöver vara spelbara, just nu är dem mer som ett objekt. Simmarna har så lite personlighet att det ibland känns som om dom är likadana trots att jag har gett dom helt olika egenskaper, det är något som behöver fixas, men istället får vi det här. 

Och ja, eco lifestyle var något som vi spelare röstade fram men jag har sett att många trodde att det skulle vara ett stuffpack eller gamepack. Det jag har sett i videon och läst om spelet känns lite… tomt.. iaf för att vara en expansion.

Jag tänker att jag vill avsluta med en positiv kommentar, och det är att det verkar som att EA kommer arbeta lite på bebisarna då dom nämndes i senaste omröstningen 🙂

Mitchika
2020-05-07 12:29
#6

#5 Nej, vad säger du? Underbara nyheter med bebisarna! 😍

Jag ogillar verkligen dom statiska vaggorna. Planerar du inte i god tid och föder hemma får du ju inte ens välja vilken sorts vagga du vill ha. Besvärjarnas vagga tycker ju jag är ruskigt fin och den har jag gärna till alla bebisar, men då blir det att föda hemma och hinna till den utplacerade vaggan i tid. 

Jag saknar att ha kaoset jag har i The Sims 2, när familjens butler och familjemedlemmarna placerade bebisar på golvet över hela huset. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Marbi
2020-05-07 12:46
#7

Jag tittade på en Youtub'er som kommenterade den här expansionen och hon visade att det var en undersökning från EA för ca 2 år sedan där större andelen av oss användare hade röstat på ECO innehåll i spelet så jag antar att det är därför vi fått det nu och att det också är därför vi fått delar av det i andra expansioner. Vad jag har observerat är i alla fall att många klagar på allt som kommer från EA. EA är ett vinstdrivande företag som vill tjäna pengar men jag tror att dom i alla fall försöker göra majoriteten nöjd, vilket är enormt svårt. :)

Mitchika
2020-05-07 13:32
#8

#7 EA har fått ett fruktansvärt dålig rykte på grund av saker dom har gjort och ställt till med, så många reagerar därav väldigt starkt när EA släpper/gör något dom inte gillar eller håller med om. Jag är en av dessa, men jag försöker hålla tillbaka det och se saker och ting mer rationellt. Jag lyckas inte alltid, men jag försöker. 🙂

EA gör det dock svårare och svårare för mig när dom aktivt arbetar på att förstöra spelserier jag älskar i ett försök att tjäna mer och mer pengar genom att sänka kvalitén på spelen, göra alla spel till online multiplayerspel och införa så kallade loot boxes och pay-to-win-system. 

Förhoppningsvis räcker det nuvarande systemet i The Sims 4 med prylpaket, spelpaket och expansionspaket för att EA inte ska införa sånt skräp i The Sims-serien, men jag vågar inte hoppas för mycket. Min största farhåga är att The SIms 5 kommer vara ett onlinespel fullt med lootboxes, pay-to-win-system och en prenumerationskostnad för att få spela utöver det. 🤦‍♂️

Jag är dock oerhört tacksam för att Maxis får köra sitt eget race så pass mycket som dom gör med både gratisuppdateringar och att dom faktiskt får lyssna på användarna och arbeta efter våra önskemål. 🙂

Tyvärr kan det vara till en nackdel också. Expansioner tar tid att göra, precis som dom flesta typer av datorspel, men det som användare önskade sig för två år sen kommer inte nödvändigtvis vara det dom vill ha två år senare. Folk är nyckfulla och många förändras en hel del på två års tid. Så någon som röstade på Eco Living för två år sen kan i dagsläget tycka att det fattas så mycket annat i The Sims 4 att den expansionen blir som en besvikelse, trots att det var det dom ville ha då.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
2020-05-08 08:53
#9

Jag tycker att det fattas massor av saker som jag skulle vilja ha. En del saker antar jag är svåra att fixa. Mitt favoritspel är fortfarande Sims2 även om jag inte spelar det längre eftersom det inte finns plats för det i min dator. :) Jag minns inte ens vad jag röstade om jag nu röstade så jag kan tänka mig att många hade hoppats på nåt annat och blev besvikna. För min del så förväntar jag mig inte ens att få nåt av det jag skulle önska fanns i spelet även om jag verkligen blev glad när universitetslivet kom för det var en av paketen som jag gillade mest i Sims2.

Såg att nån youtub'er spelade Sims 4 som multiplayer. Vet inte om det var ett test eller om det finns för alla. Eftersom jag är en ensamvarg så är det inget för mig.

Jag hoppas verkligen att det fortsätter som tidigare och att dom inte gör dom ändringar som du skrev om här ovan men om det nu är ett Sims5 på gång så vet man aldrig vad som händer.

mysanhh
2020-05-11 16:17
#10

#2 Jag håller håller med om att det känns som ett gamepack!

Detta känns inte som ett pack för mig, men sen kan ju inte alla gilla allt heller. Men jag tycker att det är kul att det ska finnas stegar med! Tyvärr så känns det inte riktigt värt det att köpa ett helt expansionspack bara för det

Marbi
2020-05-11 19:41
#11

Stegar av någon typ kommer att finnas för grundspelet också men med fler variationer i packet.

SimsBrooke
2020-05-15 12:06
#12

#5 Håller med dig om att bebisarna borde vara mer spelbara så man kan hålla koll på ett bättre sätt med deras behov. Jag är bara irriterad av bebisarna och åldrar dem ganska snabbt. 

Hade velat se typ skötbord och lite mer såna saker till bebis så det blir lite mer realistiskt som vi hade i trean.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2020-05-15 12:29
#13

#12 Skötbord och sånt hade vi ju även i tvåan. Dom backade till The Sims 1 med bebisarna i The Sims 4. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
2020-05-15 13:32
#14

#13 Åh hade vi? Det minns jag faktiskt inte :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2020-05-15 14:09
#15

#14 Det enda skötbord vi fick i The Sims 3 var extrainnehåll som man köpte från Sims 3 Store, om jag inte missminner mig. Så det fanns inte grundspelet i trean som det gjorde i The Sims 2.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2020-05-15 20:05
#16

#15 Det stämmer. hittade även ett inlägg jag gjorde om det =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kakan87
2020-06-01 16:17
#17

Har köpt det… köper allt i the Sims 4 serien av någon anledning… ser inte fram emot det och är nu pank 😅 Jag hoppas att det är roligare än det verkar!

Mitchika
2020-06-01 16:23
#18

#17 Det tror jag att det kommer vara. Trots allt kommer en massa nya funktioner till spelet, mer saker att göra och det kommer med stor sannolikhet göra upplevelsen lite bättre. 🙂

Göra egna stearinljus, bygga nya prylar från återvinning och speciellt stegar (bland mycket annat) låter rätt bra. Har jag förstått det rätt kommer det även med nya lägenheter i den här världen och det gör det lockande för mig.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2020-06-05 13:20
#19

#18 Ja det kommer nya lägenheter =) 

Jag ser fram emot att kunna göra stearinljus =) Kan dock inte köpa det riktigt än 😭

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: