Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 374 ggr
amandajj
5/14/20, 2:08 PM

bug efter jag laddade ner cc

Hej! 

Jag laddade ner cc igår till mitt sims 4 och när jag sedan började spela så kan jag inte längre rotera objekt genom att klicka ner på musen och snurra runt alt. trycka på alt och rotera i vilken vinkel jag vill… det enda som funkar är att trycka på punkt och kommatecken och då roterar objektet i de olika vinklar som redan är inställt på the sims.. vill kunna vrida objekten i alla vinklar och det funkar inte alls längre :( någon som vet vad man kan göra åt det? Har testat att ta bort allt i mods mappen men det hjälper inte..

Annons:
Mitchika
5/14/20, 2:28 PM
#1

Det första du borde prova är att reparera spelet i Origin. Om något har blivit fel med en av spelfilerna så kommer det att åtgärda det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

amandajj
5/14/20, 2:31 PM
#2

#1 Jag testade att både uppdatera och reparera men det blev ingen skillnad :(

Mitchika
5/14/20, 2:37 PM
#3

#2 Vad märkligt. 🤔

Är det bara på en sparfil som det krånglar på? Har du provat att starta en ny och se om problemet finns där också?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

amandajj
5/14/20, 2:39 PM
#4

#3 Jag har provat både på ett redan påbörjat hus och en helt ny tomt men funkar inte på något av det..

Mitchika
5/14/20, 2:43 PM
#5

#4 Okej, det är bra att veta, men det är inte detsamma som att starta ett nytt spel. Jag menade att starta en helt ny sparfil och prova om problemet finns där också. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

amandajj
5/14/20, 2:48 PM
#6

Okej hur gör jag det då? 

Det som händer när jag försöker rotera är att jag istället flyttar runt med "kameran" åt alla håll 😇

Annons:
Mitchika
5/14/20, 3:14 PM
#7

#6 Vet du vad jag tror kan ha hänt? Jag tror kamerainställningen i ditt spel kan ha ändrats. 🙂

Gå in i spelets meny, välj alternativet "Spelalternativ" och klicka sen på "Spelkamera." Där ska det finnas något som heter The Sims 3-kamera. Är den bockad och grön? Om inte, prova att bocka i den och klicka på Verkställ ändringar. Prova sen och se om det hjälper.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

amandajj
5/14/20, 3:24 PM
#8

Det funkade!! Tack så mycket 😃

Mitchika
5/14/20, 3:25 PM
#9

#8 Det var så lite så! Jag är glad att det var så pass lättlöst. 👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: